lymfe drainage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

lymfe drainage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:11

Hoi,

Eindelijk heb ik afgelopen vrijdag de grote stap genomen om naar de dokter te gaan om over mijn ontzettende dikke benen te praten. Ik schaamde mij al een tijd en afgelopen zmer was echt het hoogtepunt, ik durfde niet eens een korte broek of rok aan.

Ik loop mijn binnenbenen stuk en ze zijn zo dik dat geen enkele broek eroverheen kan met als gevolg dat alles in mijn taille te wijd is. Ik heb een jaar bij de gewichtsconsulente gelopen ook zij zei dat ik niet te veel eet. Dus op naar de dokter.

Gelukkig zij ze meteen dat het niet door overgewicht komt maar dat dit echt ramp benen zijn en dit waarschijnlijk een soort van ziekte is lipodeem. Ik heb meteen een verwijsbrief gekregen voor de dermatoloog en dan gaan ze kijken wat mijn mogelijkheden zijn. Wat een opluchting dat ik hier niks aan kon doen zeg. Mijn dokter zij dat ze waarschijnlijk lymfe drainage gaan doen maar wat houd dit in????

shariyerke

Re: lymfe drainage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:37

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:46

er staat wel wat informatie maar ik zou graag mensen willen spreken die uit ervaring het een en ander kunnen vertellen en dan vooral de resultaten.

Morgen ga ik naar een kliniek voor een liposuctie consult, dit wil ik dan in samenwerking met de drainage doen.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:18

Lymfe drainage is eigenlijk een massagetechniek. Mijn man heeft ook heel lang dikke benen gehad, als bijeffect van problemen met o.a. hoge bloeddruk, en kreeg ook lymfedrainage.

Op een gegeven moment heeft een fysiotherapeut, uiteraard met de aantekening lymfedrainage, mij geleerd hoe ik het zelf bij mijn man moet doen. Het is namelijk met een beetje interesse prima zelf te doen door een partner of vriend(in).

De ervaringen die ik terug hoor van mijn man is dat het een heel vreemde sensatie is. Het vocht stuwt namelijk een beetje onder je huid, omdat het je lymfensysteem in gemasseerd wordt. Dat kan soms ook een beetje pijnlijk zijn, bijv. achterin je knieholtes. Als het goed is gebeurt het masseren ook heel zachtjes, mijn man - als echte kerel - wordt daar soms wel eens een beetje kriegel van, maar vind het op zich niet vervelend. Het is toch met name een kwestie van ontspannen en een beetje geduld, want het laat zich niet haasten.

Werkt het? Absoluut!
Na de massage heeft hij altijd heel snel een volle blaas en de benen zijn zichtbaar een stuk dunner.

Ik vind het alleen geen "oplossing" voor een ziektebeeld, maar een vorm van symptoombestrijding en om te voorkomen dat je bijvoorbeeld schade aan je bloedvaten oploopt of verergert.

Heb je ook al plastabletten (diurethica) om vocht af te drijven? Ook zijn er veel homeopatische manierne om meer vocht af te scheiden en die werken echt heel goed.

Succes!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:21

Was nog even vergeten erbij te melden dat mijn man na afloop echt het gevoel heeft dat er spanning van zijn huid is verdwenen, dat de huid als het waar minder strak staat of knelt.

Afhankelijk van de graad van vocht in zijn benen, was dat heerlijk om gewoon even heel lichtjes de huis te wrijven, bijvoorbeeld met je vlakken hand vanaf de voet tot de lies. Met een heel weinig druk even je huid "activeren", maar wel de goede kant opstrijken: altijd van de tenen omhoog tot in de lies.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:21

Heb ook lipoedeem omdat ik spataderen heb. Heb me me hele leven geschaamd voor mijn dikke kuiten, want heb mijn hele leven al spataderen gehad.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 10:31

bedankt voor jullie reactie's. Ik ben bij een kliniek geweest en lymfe drainage zal voor mij toch niet het relsutaat geven wat ik wil. Maar liposuctie en lymfe drainage zal mijn huid wel strakker maken dus waarschijnlijk ga ik voor die combi. de liposuctie moet ik betalen en de drainage wordt vergoedt.