wie weet een goed werkend middel tegen pigemntvlekjes (bruin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monky27

wie weet een goed werkend middel tegen pigemntvlekjes (bruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 14:48

ik heb sins een jaar last van kleine pigmentvlekjes in mijn gezicht (bruin), het is door de zon gekomen. Ging voorheen altijd onder de zonnebank en met paardrijden altijd na de duinen enzo vol in de zon en nou heb ik dus pigmentvlekjes in mijn gezicht :( op mijn wangen/neus en onder mijn neus..
en ik wil er van af en ga dus al niet meer in de zon en al helemaal niet meer onder de zonnenbank!
maar ik heb nog niks gevonden wat de plekjes doet vervagen, het is allemaal troep!!!

wie heeft dit ook en weet wel iets wat er heel goed voor helpt>?

PinkyBubble

Re: wie weet een goed werkend middel tegen pigemntvlekjes (bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:12

Eeen goede foundation Lachen ik heb sproeten, en ik haar sproeten, en heb tusse me ogen een ooievaarsbeet (niet letterlijk hoor ) Het is een soort moedervlek of een wijvlek, met een goede foundation kan je een hoop wegwerke lol

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:53

Ik heb een hele grote pigment vlek in mijn hals. Die krijg ik met de beste foundation nog niet weg. Ik doe er eigenlijk niets aan.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:35

Een vriendin van mij, heeft ze over haar hele lichaam zitten.
Niet groot, maar wel veel...
Zij gaat voor behandelingen naar het ziekenhuis onder zo'n laser straal...
Nu heeft ze bijna geen pigmentvlekken meer! Lachen

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 00:13

Ik heb een huidziekte gehad waarbij ik ook allemaal pigmentvlekjes had op mijn armen, onderrug en een klein beetje op mijn buik. Volgens mij heette het Pityriasis versicolor. Je kan deze ziekte in de bruine en in de witte variant hebben en ik had de witte.
Bij mij zijn de vlekjes juist weg gegaan door de zon. De zon zorgde er bij mij voor dat er pigment werd aangemaakt in de witte, pigmentloze huid, vandaar dat ze bijkleurden. Bij jou verdwijnt het op deze manier dus niet, omdat jij bruine vlekjes hebt. Ik heb ook een paar keer Selsun gebruikt. Dat is een middel dat je 's avonds op je hele lichaam moet smeren, dan 's nachts laten intrekken en 's ochtends afspoelen. Werkte goed! Mijn vlekjes werden er echt minder zichtbaar door. Misschien is dat dus wat voor je? Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:32

Ik heb dit ook sinds korte tijd! Heb het eerder nooit gehad. Bij mij zijn ze overigens wit.
Ik dacht dat ik ging vervellen toen ik overal witte vlekken zag, maar dat was dus niet. Ze kleuren nu ook niet meer mee met de rest van mijn huid. Scheve mond

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:43

Ik heb door m'n zwangerschappen een zwangerschapsmasker en heb dus een grote vlek op m'n voorhoofd en iets op m'n bovenlip en als ik onder de douche vandaan komt, dan is het net of ik een zonnebril op heb gehad omdat ik dan naast m'n ogen ook donkere vlekken heb. Heb al van alles geprobeerd van goedkope anti-pigmentcremes tot aan de dure van Chanel. En heb de hoop inmiddels opgegeven. Wel zit ik eraan te denken om eens langs een dermatoloog te gaan, misschien heeft die een oplossing. Het kan ook komen door een combi van pilgebruik en zonlicht, waar je heel erg op reageert. Vaak trekt het bij, maar ik loop er inmiddels al 5 jaar mee........gewoon een petje op met rijden en aan het strand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:56

Altijd een goeie sunblock gebruiken is de enige oplossing.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:56

Ik heb vaak gelezen dat bij gewone pigment vlekjes een gewoon middeltje goed kan helpen.Deppen regelmatig met echt citroen sap,dan schijnen de vlekjes echt te verdwijnen.
Baat het niet??Schaden doet het zeker niet.
Ik wens je sterkte met die vervelende vlekjes... Pling Ach gut .

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:10

Ik heb ook pigmentvlekken in mijn gezicht. Ik doe elke dag factor 50+ op mijn gezicht zodat de vlekken niet donkerder worden als ik in de zon kom. (heb ik gehaald bij de apotheek)

Verder smeer ik foundation op mijn gezicht zodat de vlekken minder opvallen.