31 augustus dit jaar ben ik in Oostenrijk gevallen tijdens het mountainbiken en daarbij draaide mijn onderbeen om. Ik kon mijn onderbeen (van knie tot tenen) ook niet meer bewegen en we zijn dan ook meteen naar het ziekenhuis geweest. Daar zijn foto's gemaakt en heeft een dokter ook nog gevoeld, gedraaid en getrokken (auw!). Er zat zeer tot zeer veel speling in die knie, maar ik moest in Nederland maar voor verder 'onderzoek'. Ik kreeg wel een pijnstillende zalf opgesmeerd, een brace van lies tot enkel, krukken, een injectie tegen trombose en een waslijst van medicijnen (pijnstillend en nog meer injecties tegen trombose). Omdat ik erg veel pijn had, érg veel, zijn we eerder naar huis gegaan. Een paar uur na thuiskomst konden we meteen naar de huisarts die mij doorverwees naar het ziekenhuis voor een MRI scan. Maandag 6 augustus kon ik daar terecht, toen was het dus al bijna een week geleden gebeurd. Er hebben 3 dokters naar gekeken, even overlegd (die scan hoefde uiteindelijk niet meer) en hingen mij toen een heel verhaal over 'de knie' op. Uiteindelijk kwam het erop neer dat mijn binnenste kniebanden sowieso gescheurd zijn. Ik moest de brace af te laten, proberen mijn knie te gaan buigen en langzaam beginnen met fietsen. De klachten zouden binnen 8 weken voor 80% verdwenen moeten zijn en zoniet gaan ze alsnog een MRI doen om te kijken of ook de meniscus niet kapot is. Inmiddels is het alweer 4 weken geleden en ik heb nog net zoveel pijn als de eerste dagen. Buigen gaat moeilijk en fietsen is een hel (maar ik moet, anders kom ik niet op school). Hier in huis probeer ik af en toe wat stapjes zonder krukken te zetten, maar voor de lange afstanden (> 100m) gaat het echt niet zonder. Het is heel pijnlijk, bij iedere beweging voelt het alsof de hele knie aan gort is en nouja... ik móet er doorheen, maar fijn is het niet.
Nou vertel ik dit niet om interessant te doen, maar ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die ook zoiets hebben (gehad) en hoe jullie herstel is verlopen. In het ziekenhuis heb ik imo te weinig informatie gekregen over het herstel (ze hebben niks gezegd over eventuele therapie enzo?) en in mijn omgeving ken ik ook niemand die ik hierover kan raadplegen, vandaar mijn vraag.