verslaafd aan pc/internet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

verslaafd aan pc/internet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 17:31

hey,
mijn moeder zegt dat ik verslaafd ben aan de pc/internet ..
ik weet echt niet of zei gelijk heeft Clown
ik heb wel dat ik echt niet kan wachten tot ik kan inloggen.
als internet het niet doet dat ik alles bij elkaar scheld/vloek Bloos
als m'n ma zegt dat ik de pc uit moet zetten, word ik boos en maak ruzie.
ik kan geen dag zonder pc/internet
en nog wel meer Bloos

ben ik echt verslaafd aan pc/internet???

PaardenLeven

Re: verslaafd aan pc/internet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:55

Ik denk het wel, ik ben ook verslaafd hoor.. als mijn moeder me roept blijf ik er minstends nog een half uur op, en dan ga ik er echt met tegenzin vanaf.. Ik ben vooral verslaafd aan Msn&Hyve's&Bokt Lachen

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:56

Bij mij zeggen ze ook dat ik verslaafd ben, maar dat is helemaal niet waar. Ik ken iemand die echt verslaafd is, die zit elke nacht tot 2 uur snachts. Maar ik maak ook ruzie als ik hem uit moet zetten, maar dat heeft niks met verslaafdheid te maken. Op ponykamp kan k makkelijk zonder Tong uitsteken

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:01

Ik denk het wel.
Hier zeggen ze het ook..
Maar ik kan er ook gemakkelijk vanaf blijven.
Als het moet heb ik dan ook geen andere keus, ben ook kwaad als het internet het hier eens weer eens niet doet bijv.
Maak ook ruzie als ik hem uit moet zetten. Altijd op zo'n momenten als ik net ergens mee bezig ben.
Als ze me hier roepen duurt het meestal ook nog wel even voordat ik kom Schijnheilig
Als ik opsta, thuis kom.. altijd moet de computer direct aan. Tong uitsteken

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:29

Mijn moeder zegt het ook wel eens en ik zit er maar een uurtje per dag achter ofzo.. Ook heb ik de PC veel nodig voor mijn school maar dat gelooft ze helaas niet. Gestoord

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:33

Hoe jij het beschrijft duidt het wel op een verslaving ja.. ik zou hier wel iets aan proberen te doen. Meer informatie opzoeken over computer/internetverslaving, ook bij andere personen aan de bel trekken als je zelf de disclipine niet kunt opbrengen om achter de pc weg te gaan etc. (dat zij zeggen wanneer je er af moet, na 2 uur ofzo). Desnoods zet je een kookwekker Haha!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:36

Heel herkenbaar wat de TS schrijft, dat had ik een jaar of wat geleden ook. Schijnheilig
Nu valt het wel mee, ben nog steeds erg gesteld op m'n PC en kan er van balen als internet het niet doet, maar als ik op vakantie ben of gewoon met iets anders bezig ben, mis ik het ook verder niet. PC is voor mij gewoon een fijn tijdverdrijf voor als ik niets anders te doen heb. Knipoog

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 19:37

ik heb m'n laptop niet nodig voor school..
maar ik zit er zo'n 10 uur per dag achter Clown
na het krantenlopen (moeten om 7 uur weg zijn, dus ik sta om 6 uur op)
pak ik meteen de laptop en ga msnnen en bokken.. tot 11 uur Bloos

jettie: zelf kan ik niet stoppen Bloos alleen als m'n ma zegt dat als ik er niet achter weg ga ik de hele week niet naar mn paarden mag Clown naja dan ben ik wel de hele tijd sago maar ik ben er wel achter weg Knipoog

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:40

Oke, 10 uur is wel erg lang. Ik zou gewoon zorgen dat je dingen te doen hebt die niet op de computer hoeven. Bijv. iets buiten. Vandaag heb ik bivjoorbeeld touwtje gesprongen. Het klinkt heel kidnerachtig maar is leuk om te doen. Vooral met meerdere mensen en ook nog eens heel gezond. Ja bijv. wandelen of andere dingen zonder de computer, en als je wel aan de computer zit zet dan een kookwekker.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:45

10 uur per dag dat is echt wel heel veel ja!
Denk dat je er heus wel verslaafd aan kan raken.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:13

Het is maar net wat je onder verslaafd verstaat!

Ik kan zelf ook geen dag zonder pc, en dankzij de vakantie zit ik er nog langer en vaker achter.
Als ik 'm moet uit doen, er achter weg moet of whatever dan kan ik ook echt behoorlijk pist worden en zo af en toe ook gaan schelden! Clown
Ach zo af en toe vin dik het wel ff lekker om op iemand thuis te schelden... Ben ik m'n woorden en stress ook weer kwijt! (UHUM!) Lachen

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:14

ik weet van men eigen da ik verslaafd ben:P
dat zie je ook aan men kamer Tong uitsteken

alsk thuis kom van school zit ik er dus op tot ik ga slape.
mjah soms vindt men moeder dat erg, tot ik haar pc altijd moet gaan maken als er iets is Tong uitsteken
dan is ze blij da ik er zoveel van ken Tong uitsteken

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:23

Ik heb het ook hoor, als mijn ouders me roepen duurt het meestal even voor ik kom. Als het internet het niet doet word ik ook boos en vloek ik ook de boel bij elkaar. (Wij zitten aan een half dode kabel zegmaar, maar we kunnen niet overstappen, dan moeten ze de grond openbreken.. Dus heb vrij regelmatig flikkerlicht internet Scheve mond).
En ook ik vind het frustrerend als mijn moeder vind dat ik moet stoppen of hele verhalen komt vertellen als ik bezig ben.

Maar ik kan ook prima zonder. Vakantie's ed overleef ik prima zonder computer, voor mij is het denk ik ook gewoon een tijdverdrijf. Knipoog

Overigens heb ik nu ook een laptop (die werkt veel verslavender, maar dat is mischien omdat hij nog nieuw is Sigaar) die heb ik voor school. (Is min of meer verplicht.) En naast dat er een laptop op mijn kamer staat (die ik in principe alleen gebruik voor school, niet altijd overigens Schijnheilig) staat er dus ook een gewone PC, die is dus niet voor school en staat dan ook bomvol troep Schijnheilig.

Dusja, ik zit er best veel achter, ook op school maar wat wil je als je interactief vormgeven 'studeert'. Tong uitsteken (ouders zijn er niet altijd even blij mee overigens Sigaar)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:34

DarkDreamer schreef:
Overigens heb ik nu ook een laptop (die werkt veel verslavender, maar dat is mischien omdat hij nog nieuw is Sigaar) die heb ik voor school. (Is min of meer verplicht.)

nee is nie omdat hij nieuw is, je kan hem gwn overal meenemen Tong uitsteken
kben er superblij mee Tong uitsteken

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:36

Hier ook, eigenlijk best wel verslaafd... vooral aan msn, hoewel dat nu wel minder wordt. zijn maar 2 mensen voor wie ik echt online kom Bloos
Bokt moet ik altijd wel in de gaten houden, en daarnaast mijn opdrachten voor school nu weer Nagelbijten / Gniffelen

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:39

Hier nog zo'n verslaafde.. ieder vrij uurtje of seconde van de dag kruip ik er achter, ben altijd wel wat aan het doen, verveel me nooit achter dat ding. Ook vaak ruzie met ouders die zeggen dat ik nou is iets nuttigs moet gaan doen en die de computer vervloeken. Door de week moet ie gewoon om 10 voor 11 uit (rare tijd he Verward ) en in het weekend mag ik het zelf weten. Ik maak het niet meer zo laat als een paar jaar geleden, toen zat ik in de zomervakantie elke dag tot gerust 2 uur achter dat ding. Maar het is verslavend, het is zo breed, internet is gewoon top!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:41

Hmm bij nader inzien toch ik ook wel verslaafd, ouders zijn de deur uit tot aankomende vrijdagnacht, zit er eigelijk al vanaf 6 uur vanmorgen achter, ga straks maar slapen was er al vanaf 4.45 uit.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:45

Ik ben niet verslaafd, maar begin wel te flippen als hij het niet doet. Mijn internet of pc stopt er altijd mee als ik iets belangrijks moet doen, dan ben ik in staat om 'm door me raam naar buiten te gooien. Maar dan weet ik zeker dat ie het niet meer gaat doen.
Mijn ouders zeuren er gelukkig niet om omdat hij op mijn kamer staat.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:48

Ik ben zeker weten verslaafd. Haha!
We waren eens op vakantie in zo'n park met van die vakantie huisjes,en tijdens het eten zei ik dat ik moest plassen,en toen ben ik naar de internet zuil gegaan,en heb ik stiekem een kwartier gebokt. Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:49

de enige reden dat ik het leuk vind om te computeren is dat het gezellig is en ontspannend is, zonder gedoe..
msn en bokt vind ik geweldig, en mijn creatieve kant is ook makkelijk te uiten op de comp.. daarnaast vind ik het leuk om muziek te luisteren.
maar ik kan ook makkelijk zonder op vakantie enzo (soms heb ike r dan wel een beetje zin in)
maar verslaafd ben je dan echt niet hoor..
als je echt verslaafd bent, dan is het toch wel wat erger.
nu weet ik niet zeker of jij verslaafd bent, aan de ene kant denk ik wel, maar als je hetzelfde hebt als ik, dan niet..