Ik ben erfelijk belast met darmen die nogal snel over de flos gaan. Als kind had ik geregeld last van verstoppingen en als tiener / twintiger heb ik bij de minste of geringste stress die ik heb darmen die helemaal over de flos gaan en zo snel gaan werken dat ik dagen op de wc kan blijven wonen.
Vorige week heb ik weer een flinke verstopping gehad, en daarbij heel veel krampen gehad. Na anderhalve dag doodziek te zijn geweest toch maar een dokter gebeld * had al 4 dagen geen stoelgang meer gehad, en had die dag gemiddeld om het uur krampen, en op dat moment al een uur lang*. Van de dokter heb ik pillen gekregen, van mijn eigen huisarts de volgende dag schijtpoeder. De verstopping was dinsdag een heel eind weg, maar de krampen blijven. Ik eet inmiddels weer gewoon, bijna de volledige hoeveelheid die ik normaal eet. Mn stoelgang is ook weer enigszins normaal.
Ik eet smorgens voor ik ga werken niets of een cracker *krijg niet meer door me strot*, smiddags eet ik om half 1 * pauze op me werk* en s avonds eet ik om 6 uur. Deze tijden liggen vrijwel iedere dag gelijk. Savonds rond 8 u pak ik vaak nog een bord met pudding en muesli ofzo.
Weten jullie iets van supplementen die je darmen wat stabieler kunnen krijgen? Of bepaalde producten die ervoor zorgen dat ze wat stabieler worden? Ik ben de afgelopen week weer een paar kilo afgevallen, en ik woog maar 50. Aangezien ik ook nog best zwaar werk heb, en verder een redelijk druk leven, ben ik echt totall loss na een week.
Hoop dat jullie me met ervaringen en tips kunnen helpen!