Problemen met mn darmen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Problemen met mn darmen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 13:50

Ik ben erfelijk belast met darmen die nogal snel over de flos gaan. Als kind had ik geregeld last van verstoppingen en als tiener / twintiger heb ik bij de minste of geringste stress die ik heb darmen die helemaal over de flos gaan en zo snel gaan werken dat ik dagen op de wc kan blijven wonen.

Vorige week heb ik weer een flinke verstopping gehad, en daarbij heel veel krampen gehad. Na anderhalve dag doodziek te zijn geweest toch maar een dokter gebeld * had al 4 dagen geen stoelgang meer gehad, en had die dag gemiddeld om het uur krampen, en op dat moment al een uur lang*. Van de dokter heb ik pillen gekregen, van mijn eigen huisarts de volgende dag schijtpoeder. De verstopping was dinsdag een heel eind weg, maar de krampen blijven. Ik eet inmiddels weer gewoon, bijna de volledige hoeveelheid die ik normaal eet. Mn stoelgang is ook weer enigszins normaal.

Ik eet smorgens voor ik ga werken niets of een cracker *krijg niet meer door me strot*, smiddags eet ik om half 1 * pauze op me werk* en s avonds eet ik om 6 uur. Deze tijden liggen vrijwel iedere dag gelijk. Savonds rond 8 u pak ik vaak nog een bord met pudding en muesli ofzo.

Weten jullie iets van supplementen die je darmen wat stabieler kunnen krijgen? Of bepaalde producten die ervoor zorgen dat ze wat stabieler worden? Ik ben de afgelopen week weer een paar kilo afgevallen, en ik woog maar 50. Aangezien ik ook nog best zwaar werk heb, en verder een redelijk druk leven, ben ik echt totall loss na een week.

Hoop dat jullie me met ervaringen en tips kunnen helpen!

Amandje

Re: Problemen met mn darmen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:56

Misschien heb je wat aan het volgende topic:
viewtopic.php?f=136&t=790169&hilit=
Daar gaat het over een spastische darm en de problemen die mensen daar mee hebben. Ook staan er wat voedingsadviezen en kun je ervaring uitwisselen. Misschien heb je er wat aan, lees het eens door zou ik zeggen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:06

Mijn zus heeft ook een tijd last gehad van dwarse darmen. Na een behandeling bij de poepdokter in het ziekenhuis wat niet werkte is zij naar een homeopaat gegaan, daar heeft ze pilletjes van gekregen en sindsdien werken haar darmen weer zoals het hoort, zonder kramp. Wellicht een idee om naar te informeren?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 20:13

tnx voor de tips.
Spastische darm is het niet. Omdat ik de ene maand alles kan eten, en de volgende keer bijna niets verdraag.
Ik ga deze week contact opnemen met de huisarts en even kijken of hij iets voor me heeft.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:46

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:52

Nou... bedankt!! Zo erg is t nu ook weer niet Knipoog

Ben nu begonnen met van die puddinkjes, en ga met meer regelmaat proberen te eten.. Hopen dat dat werkt.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:30

Door s'ochtends niets te eten zorg je er niet voor dat je darmen op gang komen.
Verder is het misschien handig om een week bij te houden wat je eet, wanneer en welke klachten je hebt en daarmee naar de dokter te gaan.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 03:27

Goed eten is belangrijk, maar voldoende drinken eigenlijk nog meer, probeer echt elke dag aan je 2 liter te komen en probeer van die 2 liter het meeste uit water te laten bestaan Lachen Verder is het verstandig om vezelrijk te eten, dit geeft een goede stimulans aan je darmen, dus minder kans op verstopping, maar ook op diarree. Er bestaan ook vezeltabletten, maar geen idee of dat werkt. Kijk uit met laxerende producten, die kunnen je darmen lui maken, sterkte er mee, ik kan oo verschrikelijke last van m'n darmen hebben, kramp, koud zweet, duizelingen, ben van de week begonnen met Yakult, tis alleen nog een beetje te kort om te zeggen of het helpt Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 03:33

Ik ken het probleem... Heel veel sterkte, dat soort darmen zijn echt geen pretje

Schijtpoeder... Geniaal Haha!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 03:42

Regelmaat en veel drinken is eigenlijk erg belangrijk.
Ontbijt is een must! Neem sóchtends wat yogurt met cruesli ofzo en doe daarbij wat lepels zemelen.
Werkt goed!
Succes!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:49

@ mork:
bij het idee dat ik dat smorgens moet eten word ik al misselijk!!
ik drink vrij veel thee en water daar let ik al extra op. Eet nu om 3 uur zon toetje dat goed zou zijn voor je darmen, en ik eet om 10 uur een samsonkoek.
Momenteel moet ik zeggen dat ik 2 dagen krampvrij ben. Maar ik klop even af Knipoog

Edit: Schijtpoeder komt van mn baas. Dat is andere naam voor poeder dat we gebruiken bij verstopte koliekers.. "Pak jij t schijtpoeder even Haha!"

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:55

Ik heb precies hetzelfde, mijn darmen worden ook snel gek, en het is ook erfelijk. Smorgens eet ik ook nooit, krijg ik niks door me keel. Smiddags eet ik zelden wat, en savonds eet ik wel altijd gewoon. Krampen heb ik ook bijna 24/7 last van, en als ik heel zenuwachtig ben, kan ik beter in de buurt van een wc blijven Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:23

Ik heb dit ook, zemelen, lijnzaadthee, niets hielp...Ik kreeg zelfs anuskloofjes...
Ik heb nu een onschuldig middel van de dokter gekregen wat je darmen niet lui maakt (Movicolon) en dat is het enige wat echt helpt...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:29

Movicolon is prima spul Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:31

Letizia schreef:
Movicolon is prima spul Lachen

Zeker weten.,,,het werkt niet meteen de eerste dag maar na een weekje heb je echt resultaat he?
Zelfs een homeopatisch arts heeft het me aangeraden...Je kan zelf bepalen hoeveel je nodig heb...
Ik heb nu voldoende aan 1-2 zakjes per dag..

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 21:36

movicolon heb ik staan..
Haha, daar schijt ik me van onderuit. Dat is dus leuk bij een verstopping, maar niet voor iedere dag

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:00

Lynolax ontbijdmix van Natufood.
( natuurvoedingswinkels )

Door de yoghurt oid... toppie!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:45

Inderdaad, het ontbijt is het belangrijkste en brengt je darmen op gang.
Veel drinken doe je al en is ook heel belangrijk. Verder echt iedere 3 uur iets eten . Het hoeft niet veel te zijn, maar het is een stuk beter dan 3 keer op een dag veel te eten. Als je zo vaak eet blijven je darmen namelijk constant bezig en kan het niet in ene verstoppen als je in ene zoveel eet. Probeer veel vezels te eten zoals in groenten en fruit.
Succes!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:42

Meid heel veel vezels eten,en een kennisje van mij had heel veel baat bij het drinken van Actimel.
Dit drankje werd zelfs door een arts in het ziekenhuis aanbevolen.Ik hoop dat je met de tips die je krijgt,je je veel beter gaat voelen.Heel veel beterschap meid... Vork Ach gut .

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:51

Ik ben ook geen groot fan van ontbijten om 6 uur in de ochtend, maar als de consequentie is dat ik de hele dag krom loop van de pijn dan prop ik wel 2 bruine boterhammen naar binnen hoor. Vork

Je pleegt in mijn ogen roofbouw op je eigen lichaam als je zo weinig aandacht aan je voeding besteed. Lekker makkelijk om het op te lossen met medicijnen, maar dat is niet de bedoeling hoor!
Misschien komt dit een beetje hard over, maar ik heb zelf erg veel klachten en kan er dus een beetje pissig om worden als mensen wel willen klagen maar niet actief (bv. verandering in eetpatroon) wat willen onder nemen om beter te worden (maar liever passief door middel van medicijnen). Je hebt maar 1 lichaam, zorg er dan ook goed voor. Ach gut

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 18:20

Wennie: Ik probeer het nu ook op te lossen met veranderen van eetpatroon. eet nu standaard iedere middag om 3 uur een darmflora stimulerend puddinkje, probeer om de 3 uur iets te eten. En smorgens krijg ik heel af en toe al een cracker weg. Om 10 u eet ik inmiddels ook wel wat. Momenteel zijn mn krampen zo goed als weg, stoelgang werkt ook goed, maar niet te goed. Dus ik ga eerst proberen dit vol te houden. Mocht t dan nog niet baten ga ik eens overleggen met huisarts of dieetist.
Tnx voor de advieze Ja