Wortelkanaal wie mee bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Wortelkanaal wie mee bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 08:20

Ik had dus in februarie een ontsteking, daar is dus iets aan gedaan.Maar de ontsteking wilde niet weg,nu heb ik van een vervanger antibiotica gekregen.Ze konden er namelijk nog geen definitieve vulling in doen om dat er nog wat zat.Nu na die antibiotica zou het weg moeten zijn,maar als ik op mijn tandvlees duw voel ik nog dat het een beetje zeer doet.Is het nou nog niet weg?

Lein87

Re: Wortelkanaal wie mee bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 08:24

Ik heb al 3 keer zo'n ontsteking gehad dus kweet hoe je je voelt! Maar als je nog iets voelt hoeft niet te betekenen dat de ontsteking niet weg is. Het is namelijk nu al natuurlijk een poos geïrriteerd en opgezwollen geweest en je tandvlees moet ook gewoon herstellen. Kijk het dus nog een paar daagjes aan en voel je het dan nog dan moet je even langs de tandarts! Sterkte! Ach gut

Edit: En niet op je tandvlees duwen he Knipoog dat scheelt ook Tong uitsteken

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:09

Ja de grootste angsthaas voor de tandarts onderons meld zich!

Ik heb dit ook een keer gehad. Ik had al een paar maanden last van een kies. Tandarts vulling vervangen etc maar het ging maar niet over. Vooral als ik er druk op kwam ging ik echt door de grond. Toen heeft die besloten dat hij een wortelkanaal ging doen.

Nou het viel me echt 100% mee! Je hebt uiteraard die verdoving etc. En dan boren ze dus een gat in je kies om bij de wortels te komen. Vervolgens gaat hij er met van die draai boren in zeg maar (soort wokkels idee Haha! ) waarmee hij dus het vuil eruit kan draaien. En als laatste spoelen ze die gaten uit met een soort chloor middel. En dan worden ze uiteraard weer gevuld... Mij is het echt 100% meegevallen!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:11

Nou mij is het 100% TEGENgevallen! Ik werd op een ochtend wakker met een enorme hamsterwang en die werd alleen maar dikker! Ik kreeg er koorts bij en hield niks binnen. Naar de huisarts gegaan en antibiotica gekregen. Deze gooide ik er net zo hard weer uit. Toen ziekenhuis gebeld (aangezien huisarts inmiddels gesloten was) en de volgende dag zat ik bij de kaakchirurg. Oohh wat was ik bang!

Eerst verdoven. Tijdje in de stoel wachten. Weer verdoven. Snijden in je tandvlees. Bij mij zat het helemaal achterin dus ze konden het niet goed verdoven en ik had nog pijn. Weer een spuit. Nou je hoort het mes snijden en daarnaast stinkt het enorm! Want ze doen er spul in of branden iets weg ofzo (weet het niet precies) Nou na afloop zag je een hele afdruk van mijn lichaam in de stoel Bloos (stres->zweet) Het deed allemaal vreselijk pijn en ik hoop dit nooit meer mee te maken!

Hopelijk gaat het bij jou snel over!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 18:33

Die wortel kanaal behandeling is al gedaan, het is niet erg pijnlijk.Maar het is nog steeds niet weg,gaat er dan welo een definitieve vulling in? Kan toch moeilijk een 2e antibiotica kuur gaan nemen?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:39

ik heb ook een wortelkanaalbehanding een half jaar geleden gehad bij een kies, waarvan het tandvlees/kies nu nog steeds gevoelig is als ik er op duw/poets. Ik heb het met mijn tandarts overlegd en die vertelde dat dat kon en dat het ook altijd zo kon blijven. Ik heb er niet zoveel last van, het is afentoe maar ik laat het erbij, van mij hoeft hij verder niets meer in mijn mond te doen om dat te verhelpen. Ik ben dus ook een bangeschijterd voor de tandarts.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:47

Ik heb een paar maanden geleden een initiële wortelkanaalbehandeling gehad bij een weekend tandarts, aaaauwww, wat had ik een last van mijn mond!
Nu moest die dus nog afgemaakt worden, maar in de vakantietijd was dat moeilijk plannen met de tandarts. Mijn noodvulling verdween langzaam en afgelopen week had ik weer PIJN! aaah, vreselijk. Direct naar de tandarts die de boel weer open heeft gemaakt (en een stank!) en daarna direct verlichting. Wel had ik twee dagen echt heel veel napijn, bijna zoveel als de pijn van tevoren, ik kon er niet van slapen. Nu is het gelukkig over. Ik moet nog weer terug om hem weer open te laten maken en hem dan definitief te laten vullen.

Zo, dat was weer een horrorverhaal over wortelkanaalbehandelingen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:56

gucci_girl schreef:
Nou mij is het 100% TEGENgevallen! Ik werd op een ochtend wakker met een enorme hamsterwang en die werd alleen maar dikker! Ik kreeg er koorts bij en hield niks binnen. Naar de huisarts gegaan en antibiotica gekregen. Deze gooide ik er net zo hard weer uit. Toen ziekenhuis gebeld (aangezien huisarts inmiddels gesloten was) en de volgende dag zat ik bij de kaakchirurg. Oohh wat was ik bang!

Eerst verdoven. Tijdje in de stoel wachten. Weer verdoven. Snijden in je tandvlees. Bij mij zat het helemaal achterin dus ze konden het niet goed verdoven en ik had nog pijn. Weer een spuit. Nou je hoort het mes snijden en daarnaast stinkt het enorm! Want ze doen er spul in of branden iets weg ofzo (weet het niet precies) Nou na afloop zag je een hele afdruk van mijn lichaam in de stoel Bloos (stres->zweet) Het deed allemaal vreselijk pijn en ik hoop dit nooit meer mee te maken!

Hopelijk gaat het bij jou snel over!

Dat is geen gewone wortelkanaalbehandeling geweest maar een apexresectie. Bij normale wortelkanaalbehandeling wordt niet gesneden.

Hoor hier nu allemaal horrorverhalen, maar mijn ervaring in de praktijk is dat zo'n behandeling bij bijna iedereen hartstikke meevalt. Als de ontsteking nog niet te vergevorderd is (als je dus niet te lang bent doorgelopen met klachten) is het altijd goed te verdoven.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:33

Ik moet het waarschijnlijk ook. Er was een kies van mij gebroken, maar ik kon wegens problemen niet naar de TA. Verder eigenlijk geen last gehad, en toen ik hier kwam ben ik naar de TA geweest en die zei dat dat wel ff moest. Naar een andere TA geweest, die zei, we wachten ff, want ik heb nog gevoel in mn tand, en nu, maand later, moet ik nog een keer, ff kijken wat ie zegt. Ik heb er nu dus wel last van, vooral bij druk en kou zak ik echt door de grond van de pijn, niet leuk meer... En ik ben er niet zo heel bang voor, moet waarschijnlijk meteen na die tijd ook gewoon weer naar mn werk dus ja...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 07:50

Als het al een tijdje geïrriteerd is heeft het waarschijnlijk gewoon even rust en tijd nodig om goed te genezen..

Naar ik aanneem heb je voor binnenkort weer een afspraak staan bij de tandarts voor het definitieve vullen. Kun je het de tandarts zelf niet gewoon even vragen dan?

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:58

Hallo, ik heb ook al een tijdje problemen met mijn kies, begon al in maart te zeuren en heeft inmiddels (ergens in mei geloof ik) ook een wortelkanaalbehandeling gehad, daarvoor ook een antibioticakuur gehad. Er zit nu nog steeds een noodvulling in, een tijd terug zou er een definitieve vulling in geplaatst worden maar er zat een bult op het tandvlees dus heeft de tandarts het weer wat schoongemaakt en weer een noodvulling erin gedaan, hij durfde er nog geen definitieve in te doen, eerst moest die bult weg. Gisteren weer bij tandarts geweest en zou dan echt de defintieve erin gaan maar weer ging het niet door, bult was wel weg maar blijkbaar was mijn hele noodvulling eruit er zat alleen nog een watje in Bloos , ik voelde wel dat ie er niet helemaal meer in zat maar dat ie helemaal weg was, oeps. Nu wist hij dus niet zeker of dat de kies wel schoon genoeg was. Dus nu zit er weer een noodvulling in, wel een wat sterkere deze keer Knipoog Maar in al die maanden dat ik er al zoet mee ben is de kies nog steeds wat gevoelig, er zat dan ook een fikse ontsteking bij mij en dan kan het herstel wel wat langer duren, zeggen ze. Op het moment is ie weer wat gevoeliger als gisteren, ik hoop maar dat het komt doordat er gisteren weer in gerommeld is, en dat het hoop ik weer wegtrekt. Eind oktober mag ik weer terug komen en dan hoop ik dat het echt afgemaakt wordt.