Alleenstaande moeders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Alleenstaande moeders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:56

Omdat ik sinds maandag alleenstaande moeder ben Huilen , ben ik wel een beetje benieuwd hoe ander moeders dit allemaal bol werken.

Tot nu toe gaat het allemaal goed, maar ben toch bang dat ik meer moet gaan werken om financieel rond te komen, meer werken is oppas zoeken die ook weer geld kost( heb niet echt veel familie in de buurt die kunnen oppassen).

Ook de opvoeding komt voor het grootste deel voor mijn rekening( ex heeft haar alleen in het weekend) en ben toch een beetje bang dat het mij op den duur gaat opbreken.

Verder stel ik mij ook niet echt open voor andere mannen Bloos , heb weinig vertrouwen in mannen en maak niet echt makkelijk contact.Niet dat ik nu al op zoek ben, maar toch Vork !!

Hoe hebben bokkende alleestaande moeders het allemaal geregeld??

Frantic

Re: Alleenstaande moeders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:04

Wij alleenstaande moeders zijn heel erg sterk! Dat word jij ook!

Ik heb de zorg over een 15 jarige zoon en de honden van de exgenoot zijn dus ook opeens bij mij, want meneer heeft geen tijd!
Ik werk bijna FT, en iedere keer veer ik weer op.

Als je dochter nog jong is en je hebt je huisvesting in orde dan zijn de financiën aan de beurt. Regel het zo dat de werkgever van je ex rechtsstreeks de alimentatie van jou en je dochter, naar jou overmaakt( mits je daar recht op hebt natuurlijk) Dat scheelt een hoop ruzie van te late betaling.
Probeer toch zo snel mogelijk een baan te krijgen, b.v. van half 9 tot 15.00 uur, dan ben je aan het werk onder schooltijd en zit je alleen met de vakanties om oppas te regelen.

Geniet igg van je vrijheid, een scheiding geeft ook lucht en ruimte( ik was 25 jaar getrouwd.... waarvan de laatste 5 alleen maar ergernis opleverde)
Hoofd omhoog! En zo weinig mogelijk piekeren!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:33

Mijn moeder is alleenstaand.
we hebben verder ook niet echt familie in Nederland (ja tegen de grens van Duitsland aan, maar dan is dat nog het halve land afreizen Tong uitsteken)
want bijna al onze familieleden wonen in Oostenrijk maar iig.
ik kan doordat mijn moeder alleenstaand is ook geen eigen paard nemen, en ik respecteer het ook dat ze toch nog bereidt is mijn rijlessen te betalen.
verder zijn we nu al een tijdje samen, om precies te zijn was ik 3 (ik ben nu 14) toen mijn moeder ging scheiden.
Mijn moeder werkt ook Full Time en gemiddeld 40 uur per week geloof ik zo?
Dus daarom help ik haar ook wel eens met het huishouden buiten school, en ga ik naar de paardjes toe voor mezelf (ben vaak alleen thuis en dan ga ik kijken wat ik alles kan doen, op de manege is genoeg te doen want als je een dagje helpt mesten, krijg je ook een gratis rijles, als het ware werk en leer je dan voor je lessen Lachen ) verder krijg ik ook geen zakgeld, want als ik iets leuks zie ga ik met haar overleggen of ik het mag, en dan zie ik het wel.
ik krijg ook geen kleedgeld, want we hebben gewoon eens in de zoveel tijd een dagje dat we samen gezellig gaan shoppen, of ik eerst samen met mijn moeder ga kijken voor kleding en vervolgens geld meekrijg om met vriendinnen daar te gaan shoppen.
verder aan huisdieren hadden we een hond die nu ingeslapen is jammergenoeg, 3 katten en 6 gerbils (ik doe ruim 5 jaar met mijn moeder aan gerbilfok, vandaar)
maar het leven gaat nu zo wel goed,

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 19:51

amondi schreef:
Wij alleenstaande moeders zijn heel erg sterk! Dat word jij ook!

Ik heb de zorg over een 15 jarige zoon en de honden van de exgenoot zijn dus ook opeens bij mij, want meneer heeft geen tijd!
Ik werk bijna FT, en iedere keer veer ik weer op.

Als je dochter nog jong is en je hebt je huisvesting in orde dan zijn de financiën aan de beurt. Regel het zo dat de werkgever van je ex rechtsstreeks de alimentatie van jou en je dochter, naar jou overmaakt( mits je daar recht op hebt natuurlijk) Dat scheelt een hoop ruzie van te late betaling.
Probeer toch zo snel mogelijk een baan te krijgen, b.v. van half 9 tot 15.00 uur, dan ben je aan het werk onder schooltijd en zit je alleen met de vakanties om oppas te regelen.

Geniet igg van je vrijheid, een scheiding geeft ook lucht en ruimte( ik was 25 jaar getrouwd.... waarvan de laatste 5 alleen maar ergernis opleverde)
Hoofd omhoog! En zo weinig mogelijk piekeren!

Ja mijn dochter is nu pas 4, en ik woon nu bij mijn ouders in een aanbouw van 3x10 meter met eigen woonkamertje, keuken douche en 2 kleine slaapkamertjes.
Ik betaal daar 200 euro voor dus dat is het geld niet.
Ik heb volgens mij geen recht op alimentatie omdat we niet getrouwd waren en ook geen samenlevings contract hadden.Wel is mijn ex bereid om te betalen voor onze dochter, maar hoeveel? geen idee.
Ik heb nu al een nieuwe baan bij een paardenbedrijf en begin daar om 9 uur tot 3, tussen de middag vangt mijn ex de kleine op.
Deze baan is voor 2 a 3 dagen dus denk wel dat ik nog ergens een extra dag moet werken, ik ben in het bezit van 3 paarden en ook dat moet natuurlijk betaald worden, gelukkig heb ik wel samen met mijn moeder een eigen stal dus dat scheeld in de kosten.

Maar hoe heb jij het verder emotioneel opgelost? ik ga er haast aan onderdoor en eet en slaap heel slecht.
Mijn vriend heeft mij na 8 jaar gewoon verlaten omdat hij al 3 weken met een ander het bed deelde als ik aan het werk was, hij geeft dus 8 jaar op voor een meisje die hij nog maar net kent.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:55

Hm ik zou toch maar es na gaan kijken: als jij een erkend kind hebt dan heb je recht op geld (kinderallimentatie). Ik ben sinds 2,5 maand ongeveer alleen met de kinderen en ook ik veer steeds weer op.
Ja het is veel, het is slopend. Maar je red het...je moet namelijk.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 20:04

Ja hij heeft onze dochter wel erkend bij de geboorte, ik ga dat toch maar eens na vragen.
Mijn ex zegt dat hij dat allemaal al heeft opgevraagd en dat hij het niet verplicht is, begin nu toch te denken dat hij onder zijn verplichtingen uit wil komen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:50

Ha! Dat zal hij zeggen ja maar zo is het leven gelukkig niet
Ga er maar eens als de bliksem achteraan, en de meeste advocaten hebben een half uur gratis advies....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:26

Yep klinkt bekent....M{man) zeg ik wil 2e kerstdag graag hier vieren
V(vrouw, ik)Oh, wat gaan we 1ste kerstdag dan doen?

m:Nou, ehhh ik ben er dan niet....

V:Weetje wat.... pak je koffer dan en kom helemaal niet meer terug...
M:Nee, want waar moet ik dan heen????

Meneer ging al een jaar achter de wijven aan... via internet, op zijn werk, alles wat aangeboden werd wilde hij hebben, zoiets heet midlife crisis en je moet er in meegaan volgens de boeken! Maar dat is niet op te brengen, mijn verdriet was al op tijdens de nadagen van ons huwelijk en zodoende had ik nu eindelijk de kracht om hem er uit te zetten.

Maar om zijn kind te onderhouden hoef je niet getrouwd te zijn, je hoeft niet eens samen te wonen! Zijn kind, zijn verantwoording! Hij moet dus betalen.
Snel een advocaat raadplegen!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:08

Bedankt voor jullie advies, ik ga heel snel actie ondernemen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:17

sterkte met alles, en is nu pijn;lijk maar denk dat je er sterk uit zal komen
en zoals de rest ook al zegt, ga er maar snel achteraan want zover ik weet heb jij recht op allimentatie

kim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:22

Hoi,

Hier even een berichtje van een niet alleenstaande moeder, maar de partner van een vader die ook gewoon moet betalen voor zijn kind.
Jou partner heeft zijn dochter erkend en zal dus gewoon moeten betalen voor jou dochter en dat gebeeurd naar evenredifheid van zijn salaris.
Het enige wat ik jou wil adviseren is om het via de rechter te spelen, dan staat het zwart op wit en als hij dan niet betaald wordt er een soort boete opgelegd.

De reden dat ik dit weet is om dat het bij ons ook niet altijd vlekkeloos verloopt, omdat moeders ons graag het leven zuur maakt om het netjes te zeggen.

succes en mocht je vragen hebben dan staat mijn pb box open

gr kim

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:25

ik ga dit topic even volgens als het niet erg is Knipoog
mijn relatie loopt op dit moment erg slecht en mocht het zover komen dat we uit elkaar zouden gaan staan hier altijd nog goede tips.
@ts: veel sterkte, denk eraan dat alles op zijn pootjes terecht komt. al is het soms heel zwaar..

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:00

Hoi,

Kijk eens op www.kindjeopkomstforum.nl

Daar lopen verschillende topics van alleenstaande mama's (en ook topics van mama's dit het wat minder breed hebben!) Misschien heb je er wat aan!

Succes!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 19:32

Weet iemand dan hoe het zit als mijn ex nu financieel in de problemen zit, hoe moet hij dan alimentatie betalen?

Hij verwachte laatst van mij dat ik hem wel even geld zou geven omdat hij geen geld meer heeft en hij zijn televisie(nieuwe samsung) aan mij heeft gegeven.
Toen ik nee zei begon hij mij een soort van te bedreigen, hij zei: wacht maar jou pak ik nog wel, en jouw beurt komt nog wel.
Ik ga hem geen geld geven alleen omdat hij zich financieel in de nesten werkt.