Naar de dokter? Menstruatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisaschokker

Naar de dokter? Menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 16:56

Hallo

Ik heb een beetje een lastig ''probleempje''.

Vorig jaar in augustus ben ik voor het eerst ongesteld geworden. Ik was toen nog net 15 en zou 3 maandjes later -20 november- 16 worden.
Half december en begin februari ben ik het weer geweest.
Vanaf toen ben ik het niet meer geweest. In juli wel 3 dagen wat bruinig slijm zegmaar, maar heel weinig.

Deze tussenperiodes zaten er tussen: 4,5 maand, 1,5 maand, en 5,5 maand tot die juli dan.
Het is dus alweer een half jaar geleden dat ik echt ongesteld ben geweest.
In 1 jaar ben ik het dus maar 3x geweest...

Over 3 maanden word ik 17 en begin me toch wel een beetje zorgen te maken.
Ik denk dat ik binnenkort een keertje bij mijn huisarts langs ga, of hoef ik me geen zorgen te maken?
Ik weet dat het het 1e jaar niet regelmatig is, maar dit duurt toch wel heel erg lang...

(Vorig jaar was in het ziekenhuis een echo gemaakt om te zien of alles wel in orde zat met baarmoeder en zo omdat ik het
toen nog nooit geweest was en daar zag alles er normaal uit...)
Daarom denk ik liever als toch alles goed is: laat maar het komt vanzelf wel ik vind het wel lekker makkelijk dat ik daar niet
over hoef te denken Knipoog maar mijn moeder vind het wel nodig.

Wat zouden jullie doen/denken?

=XxX= Lisa
Laatst bijgewerkt door lisaschokker op 24-08-07 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Re: Naar de dokter? Menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:58

Als er al een echo is gemaakt en alles normaal is zal het wel loslopen. Het is idd zo dat eerste jaar heel erg onregelmatig is maar niet alleen de eerste jaar, bij sommigen kan het wel jaren duren voor het regelmatig is.

Je kan evt aan de pil gaan om alles regelmatiger te krijgen. Maar dan moet je wel wachten tot eerstvolgend menstruatie. Het is misschien wel een goed idee om het eens met je HA te bespreken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:02

MoonChloe schreef:
Als er al een echo is gemaakt en alles normaal is zal het wel loslopen. Het is idd zo dat eerste jaar heel erg onregelmatig is maar niet alleen de eerste jaar, bij sommigen kan het wel jaren duren voor het regelmatig is.

Dat hoeft niet. Ik ben het vanaf de eerste keer zo regelmatig geweest dat ik altijd wist op welke dag ik het zou worden.

TS, als je het niet vertrouwt, ga gewoon langs je HA of bel hem/haar even - de HA die ik had bij m'n ouders had, had een telefonisch spreekuur. Als je dan met een vraag zat, meldde je dat aan de assistent (telefonisch uiteraard) en belde de HA aan het einde van de ochtend terug. Bij duidelijke zaken kreeg je advies, bij onduidelijkheid alsnog een afspraak.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:16

Jee, was ik dat even vergeten bij te voegen, dat het niet altijd zo hoeft te zijn. (ik had ook geen last van onregelmatigheden o.i.d)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:22

Ik ben ook onregelmatig van nature, alles opd e echo was goed dan moet je daar ook op durven vertrouwen. Ga anders een keertje naar de HA of bel het telefonisch spreekuur.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:14

Als er een echo is gemaakt, zal ik me geen zorgen maken.. Geniet er van, dat je er nog geen last van hebt..

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:43

En wat als er geen echo gemaakt is Bloos ?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:02

Dan is er ook niet meteen reden voor paniek