Een dikke anderhalve maand geleden begon het;
Het begint als een gevoelige plek onder mijn rechtervoet (onder mijn grote teen) wat al na een paar uren uit is gebreid naar mijn hele voorvoet. Het lijkt wel of er met messen ingestoken wordt en iemand met gasbranders mijn voet bewerkt in welke houding hij ook ligt. De voet is wel iets opgezet, maar niet blauw, extreem koud of warm. In bed kan ik er niet eens een laken overheen leggen, zo pijnlijk is het. Het liefst laat ik de voet 'zweven' door door mijn knie te steunen en mijn voet te laten hangen.
Na een week zakt de pijn langzaam af (ik slik de maximale toegestane hoeveelheid Ibuproven) en na 3 weken was ik pas weer in staat pijnvrij te bewegen, maar ik merk dat ik wel stijf ben in mijn knie, enkel en heup gewrichten, wat ook te maken zou kunnen hebben met het feit dat ik er drie weken niet goed mee heb gelopen (toch?).
Nu, anderhalve maand later heb ik het opnieuw, het begint op dezelfde manier, maar is nog pijnlijker dan de vorige keer. Na 2 dagen krijg ik van de HA dyclofenac voorgeschreven, wat gelukkig na een dag aan slaat. Op dit moment (6 dagen na de eerste dag) voelt mijn voorvoet 'wattig' aan, mijn knie doet wel zeer, een beetje een stijf/pijnlijk gevoel. Ik kan redelijk pijnvrij de voet iets belasten, maar het voelt zeker niet vertrouwd aan, het voelt een beetje alsof de voet niet bij mij hoort.
Op röntgen foto's was niks te zien en ik heb ook geen koorts o.i.d.
Over een dikke week kan ik bij de orthopedisch chirurg terecht, misschien is het een vorm van overbelasting (ik heb X benen en heupdysplasie)?
Wie herkent iets in mijn verhaal of heeft een idee wat het kan zijn?