Vreselijke kriebelhoest, what to do?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Vreselijke kriebelhoest, what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 10:13

Ik word al een paar dagen helemaal kriegel van een vervelende kriebelhoest die niet weggaat.
En het is ook niet zomaar een hoestje, nee als ik begin te hoesten blijf ik er ook echt in, en krijg met geen mogelijkheid die kriebel weggehoest.
Verder hoest ik ook bijna geen slijm oid. op, het is echt een droge kriebel, die je ook met ademen de hele tijd voelt zitten Clown
Verder ben ik ook onwijs benauwd.

Nu was ik vanacht al aan de Codeine (10mg) begonnen, maar helaas lijkt het niet echt te helpen.
Ik ben meer van ik wacht wel af en het gaat heus vanzelf wel weg, maar ik ga vanmiddag naar een opname van de Lama's, en heb geen zin om tijdens die opname weer in zo'n bui te zitten waar ik niet uitkom Nagelbijten / Gniffelen

Iemand dé gouden tip? Haha!

Lau_Ra

Re: Vreselijke kriebelhoest, what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:07

oeeh, erg vervelend inderdaad!! Wat bij mij soms helpt is om van die honing keelpastilles te nemen, dat verzacht je keel. Of anders zorgen dat je altijd wat water bij je hebt om op te drinken als je weer zo moet hoesten. Sterkte iig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:09

DARO retard capsules halen bij de drogist, dat helpt bij mij geweldig, het is alleen maar symtoonbestrijding, maar als je wilt slapen, vind ik het een goed middel......
(rood doojse)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:51

oh tell me all about it!!! man och man! ik heb er ook al paar dagen last van! vannacht was het toppunt. pffff! toen heb ik ook codeine ingenomen.. hielp mij wel een beetje, maar pas na een uurtje ofzo.... maar nu begint het weer op te komen! hahah!
succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:00

Ik loop er ook al een week mee. Had al diverse pillen en drankjes geprobeerd, maar niets hielp.
Heb nu een hoestdrank met noscapine en dat is de eerste die eindelijk wat schijnt te helpen.
Flinke dosis melatonine ingenomen en ik heb ook eindelijk weer een nacht door kunnen slapen na 4 nachten wakker liggen.....

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 03:53

Succes, loop er al 5 weken mee, zit nu 2 wkn aan de ab en is nog niet helemaal weg..

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 08:45

Hahaha nouja dat is een lekker uitzicht *LOL*

Ik heb voor die opname Die Daro Retard capsules gehaald en die werken hardstikke goed, echter is mijn hoest nu overgegaan in een kriebelhoest mét (veel Nagelbijten / Gniffelen ) slijm, dus mag ik ze niet meer slikken Rolleyes

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:03

Ilse schreef:
Hahaha nouja dat is een lekker uitzicht *LOL*

Ik heb voor die opname Die Daro Retard capsules gehaald en die werken hardstikke goed, echter is mijn hoest nu overgegaan in een kriebelhoest mét (veel Nagelbijten / Gniffelen ) slijm, dus mag ik ze niet meer slikken Rolleyes

Als ik jou was zou ik maar even naar de dokter gaan, klinkt een beetje als kinkhoest. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:13

ikjuh schreef:
Als ik jou was zou ik maar even naar de dokter gaan, klinkt een beetje als kinkhoest. Lachen

Ja
En kinkhoest heerst momenteel!!! Ook al ben je er voor ingeënt, dan kan je het alsnog krijgen Ja
Ik zou voor de zekerheid gewoon even naar de dokter gaan. Kinkhoest kan alleen worden vastgesteld door middel van een kweekje of een specifieke bloedtest. Dan weet je dat, dat je niet wordt afgescheept met "je hebt geen kinkhoest" Dat weet de HA dus alleen maar via een test.
Succes!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:31

tegen kinkhoest kan je helemaal neits doen, las ik, tegen de tijd dat je het ontdekt, heb je al tig mensen kunnen aansteken en als je merkt dat je het hebt, ben je niet meer besmettelijk.
Helpt geen antibiotica tegen, niets, je hoest gewoon heel lang......

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:59

Ik hoest ook al 3 weken, eerst een droge kriebelhoest, maar nu met slijm.
Niks heeft nog geholpen en ik word er gek van Scheve mond

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:01

Gorgellen met zout water wil ook nog wel eens helpen! Lachen (wel heeel vies.. Misselijk )

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:05

Ohjee ik heb sinds een uurtje ook giga last van kriebelhoest, hopelijk ontspring ik de dans, bij mij zit er ook al slijm bij zegmaar Nagelbijten / Gniffelen

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:23

Je hebt tabletjes van Roter voor kriebelhoest, nonaspect.
Die helpen echt super goed.
Ik heb soms last van een spastische slokdarm als ik verkouden ben, en kan dus gewoon niet meer ophouden met hoesten.
Deze pilletjes heeft de dokter toen voor mij voorgeschreven. (je kan het ook gewoon bij de drogist krijgen)

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:25

Ik gebruikte daarvoor altijd Noscapect. Werkte heel snel in en binnen een dag (of 2) had ik er geen last meer van. Had het destijds bij de apotheek gehaald.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:41

Ik herken je verhaal en ik heb er ook last van.

Het begon in oktober vorig jaar met dezelfde simptomen als de jouwe. 3x een kuur van codeine gehad verspreid over een periode van 9 maanden. In juli ging het gigantisch mis, werd erg benauwd en hoesten werd erger. Kreeg toen een puffer (flexotide nogwat) kuur van 4 weken, hielp niet.
Moet nu as woensdag naar de longarts. Ondertussen 3 maal bloed opgehoest, gespuugd en een ontzettende spierpijn in borst.

Men dacht eerst aan geiriteerder luchtwegen, nu denkt de dokter aan een allergische reactie, astma of andere longproblemen.

Mijn topic toen: viewtopic.php?f=136&t=821987&p=29238260#p29238260

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 12:07

Ik ben er inmiddels vanaf, maar bedankt voor de tips! Party!!