Ik moet even zeuren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coot

Ik moet even zeuren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 14:00

Sorry, dit is mijn zoveelste zeurtopic, maar het doet me goed om iets van me af te schrijven..

Afgelopen zondag werd ik wakker met een heel duizelig gevoel. Alsof ik in een kermisattractie heb gezeten.. Het voelde alsof mijn hoofd vol zat, en ik heb de hele dag op bed gelegen, en veel water gedronken. Maandag was het niks beter geworden, dus ik ben naar de dokter gegaan.
Hij zei dat ik een ontsteking heb, vlak bij mijn evenwichtsorgaan. Een middenoorsgriepje noemde hij het. En hij zei dat ik een dikke week rust moest hebben. Ongeveer 7 tot 10 dagen.
Dus ik ben al vanaf zondag niks aan het doen, rusten op bed liggen, af en toe een beetje bokken en msnen.
En ik voel me steeds beter.
Ik loop weer door het huis. Maar dat is dan ook alles, als ik dingen ga doen, zoals opruimen of brood smeren, alles wat inspanning kost.. Daar word ik draaierig van.
Toch kan ik niet op bed liggen, en loop af en toe doelloos een rondje.
Mijn ouders vinden dit genoeg reden om mij weer dingen te laten doen in huis, kamer opruimen, caviahok verschonen, stofzuigen.. En ze hebben me lui genoemd vandaag.
Dit doet me pijn. Ik wil echt heel graag dingen doen voor mijn ouders, maar het lukt gewoon niet.. Ik word steeds duizelig..
Vooral op mijn achterhoofd staat heel veel druk, het lijkt alsof ik een hele strakke staart in heb, terwijl ik mijn haar los heb..

Ik wil echt graag dingen doen, maar het lukt niet.
En eigenlijk moet ik nog 3 tot 6 dagen rusten..
Mijn ouders vinden dat ik fit genoeg ben om dingen te doen in huis, maar echt het lukt me niet!

Ik baal hier zo van. De dokter schrijft me rust voor.. En mijn ouders vinden dat gewoon onzin, terwijl ik echt pijn heb..
Ze geloven me niet ofzo..

monica08

Re: Ik moet even zeuren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:04

Als je rust moet hebben, dan moet je dat ook doen en volhouden.. en dan moet je dat je ouders maar gaan uitleggen. want als je nu allemaal dingen gaat doen kan het wel erger worden en de dokter zegt het niet voor niks!
succes en beterschap! Knipoog

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 14:05

Als ik het ze probeer uit te leggen, worden ze boos.
En weetje wat ze zeggen? Jij hebt geen onsteking bij je evenwichtorgaan, want ik heb het ook gehad, en toen kon ik niet anders dan op bed liggen..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:09

-> MW

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:20

uh, laat ze zelf naar de dokter gaan om het na te vragen (denk niet dat het je lukt maar Tong uitsteken ) of laat je dokter naar je ouders bellen?

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 14:29

Mijn moeder zat erbij, toen de dokter het me zei!
Ze weten het altijd beter dan de dokter.. Dit is niet de eerste keer dat ze zo doen.
Toen ik een rugblessure had deden ze precies hetzelfde.. Zodra ze zagen dat ik weer wat dingetjes kon, vroegen ze gelijk heel veel van me.. Toen ze dat deden, kwam ik net zo hard weer op bed te liggen, maar ze leren er gewoon niet van..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:33

hm.. lastig ja! moet je mis. weer ff langs de dokter gaan en dan het verhaal laten uitleggen en misschien kan hij jullie helpen?

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 14:42

Maar er zijn al zoveel mensen, inclusief mijn dokter. Die tegen mijn ouders hebben gezegd dat ik mijn dokteradvies moet opvolgen.
Als mijn ouders ziek zijn, en ze krijgen bijvoorbeeld een antibioticakuur, dan stoppen ze al als ze op de helft zijn 'want het werkt toch niet' zeggen ze dan, mijn ouders zijn gewoon zo, en ik denk dat er eerst echt iets ergs moet gebeuren voor ze beseffen dat iemand wel degelijk het doktersadvies moet opvolgen..
Ik heb 3 jaar lang met rugpijn rond gelopen, ze hebben altijd gezegd dat ik me niet zo moet aanstellen.. Met het excuus: 'Je moeder heeft een Whiplash, en die gaat ook gewoon door.' Ze hebben altijd wel iets, wat erger is dan wat ik heb. Ik word er gewoon moe van. Het enige wat hier in huis gebeurt is met elkaar vergelijken.
Zo had ik een vakantiebaantje, en mijn broer ook.
Ik in een winkel, mijn broer in een restaurant in de keuken.
Broer werkt 36 uur in de week en is fantastisch, hoeft niks te doen in huis, zijn bed word opgemaakt, zijn kamer word opgeruimd zijn kleren worden gewassen..
Ik heb 24 uur in de week een vakantiebaantje, dus ik kan wel wassen, strijken, nog bij mijn ouders in het restaurant werken. Ik ging al expres op mijn kamer eten en drinken, zodat ik beneden in de kamer geen rotzooi zou maken.
En als er dan rotzooi was, was het mijn schuld, want ik moest het huishouden bijhouden, vind ik geen probleem hoor, dat ze van me verwachten dat ik dingen doe in huis, doe ik met plezier voor ze. Ze hebben een eigen bedrijf, werken 80 uur per week. Zijn eigenlijk nooit vrij.. Dus iets doen in huis vind ik niet erg. Maar ik vind het niet kloppen dat ik al HUN rotzooi moet opruimen, het is toch een kleine moeite om een leeg pak in de prullenbak te gooien? Je loopt er immers toch langs.
Of even je bordje mee te nemen naar de keuken? Je loopt er immers toch langs.
Als ik het dan tegen ze zeg, worden ze kwaad.

Die ontsteking komt door stress.
En nog noemen mijn ouders me een luilak..