Bang om te bellen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riss

Bang om te bellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 23:47

Hallo. Doei!

Mijn broer vertelde laatst dat hij met een meisje had gepraat die
lijdt aan Telefoonfobie/ (telefonofobie?).
Dat meisje durft niet te bellen behalve met haar ouders en broer.

Hebben jullie hier wel eens van gehoord?
Heb je het zelf of ken je iemand die er 'last' van heeft?

Groetjes Doei!

Anoniem

Re: Bang om te bellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:48

Heb er wel eens van gehoord, laatst nog. Heb het zelf gelukkig niet Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:49

heb er vaak van gehoord heb er lichtelijk last van. heb het als ik vreemde moet bellen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:54

Ik heb er ook last van.
Zelfs ook een beetje met familie en vrienden. Ik hang absoluut niet graag met ze aan de telefoon. Krijg dan ook vaak te horen dat ik saai ben aan de telefoon. Clown Dit omdat ik het gesprek gewoon zo snel mogelijk wil beëindigen. Knipoog

Ik kan soms wel uren aan de telefoon hangen hoor, met mijn vriend of mijn ouders. Ik ben vooral bang als ik niet weet hoe mensen reageren als ik bel, of wat ze te zeggen hebben als zij bellen.. En vreemde mensen is helemaal erg.. Nagelbijten / Gniffelen Scheve mond

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:57

Ik heb er last van. Niet meer zo erg als vroeger. Maar om te bellen of om gebeld te worden vind ik toch best nog wel heel spannend. Wat al helemaal niet hielp was dat mijn ouders kwaad werden als ik zei dat ik het niet durfde.

Vroeger begon ik te zweten en te trillen als ik toch moest bellen. Ik begon vreselijk te stotteren en wist niet meer waarvoor ik moest bellen..

Ik denk dat ik er een beetje overheen aan het groeien ben. Mede omdat ik werk in een winkel waarbij ik niet steeds iemand anders kan laten bellen. Daarbij ben ik nu 18 en moet ik zelf heel veel zaakjes regelen.

Maar als het op een andere manier kan, bijv. mailen of langsgaan. Doe ik dat toch liever..

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:29

Ik heb het volgens mij ook, ik praat liever face to face of via een email Nagelbijten / Gniffelen
Laatst moest ik een meisje van mijn werk bellen,
maar ik durfte het niet, toen heeft een vriendin voor me gebeld Bloos
Voel me dan wel stom maarja, ik schijt dan gewoon 100 kleuren Party!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:32

Bij mij is het ook beter geworden toen ik in een winkel ging werken.
Ik moest vaak klanten bellen dat hun bestelling klaar was, maar had dan nog dat ik hem vaak maar 2 a 3 x over liet gaan en dan opschreef dat ze niet opnamen. Bloos Verschrikkelijk!
Maar als het wel goed ging, voelde ik dat wel echt als een overwinning.

Ik weet nog goed dat toen ik een nieuwe pony zocht toen ik 16-17 was, ik altijd mijn vader liet bellen. Bloos
Nu ben ik langzaam aan weer opzoek naar een paard, omdat we in NL gaan wonen, en ik weet zeker dat mijn vader weer kan gaan bellen. Bloos Ondanks dat ik nu 20 ben, en al 2 jaar samenwoon, dus toch wel mijn eigen dingen moet kunnen regelen.... Zou je zeggen tenminste. Nagelbijten / Gniffelen
Ik haat bellen! Knipoog

Nu wil ik 1 september op de Hippiade bijvoorbeeld bij 1 van mn oude ponies gaan kijken, ben nu even in Nederland en dan nog, dus had er wel zin in. Mijn vader vond dat ik dan wel even de eigenaren moest bellen, maar ik heb maar gezegd dat ik bang was dat het meisje die met de pony springt, dan misschien wel meer zenuwachtiger wordt, als ze weet dat ik er ben. Bloos Nagelbijten / Gniffelen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:40

Ik heb hier last van gehad, nu steeds minder, omdat ik vroeger meestal mensen vroeg om voor mij te bellen, en ik moest het steeds meer en vaker zelf gaan doen, waardoor ik het nu minder eng vind. Ik heb ook sociale angst, en dat heeft hier dus ook mee te maken.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:00

Ik heb het ook een beetje ja Haha!

Durf met het gezin hier te bellen en een enkele vriendin, daar houdt het toch echt mee op.
Als ik word gebeld neem ik ook bijna nooit op, als er iemand anders thuis is krijgt die de telefoon in z'n handen Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:02

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:11

Miemserik schreef:
Ik heb het volgens mij ook, ik praat liever face to face of via een email Nagelbijten / Gniffelen

Laat ik dat nou ook hebben.......
Ik praat liever met iemand persoonlijk dan dooe de telefoon.. of via de email...
Bellen doe ik eigenlijk alleen met bekenden.. niet met vreemden.

Stom eigenlijk ze kunnen je niks doen door zo'n draadje (of draadloos), en toch ben ik altijd bang dat ze bijten..
Misschien heeft het te maken met het onbekende.. niet weten wat je kan verwachten..

Alleen als het écht moet, of ik heb mijn zinnen ergens op gezet, pak ik de telefoon..
(moet erbij vermelden dat ik vroeger gestalkt werd, ook telefonisch)

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:16

Ik heb er vroeger er veel last van gehad.
Werd dan helemaal pannies.
Schreeuwe huilen enz.
Ik schaamde me echt dood.
Gelukkig doe ik dat niet meer.
Het is nog steeds geen grote hobby van me maar goed dat zal wel voor meer mensen gelede.
Geheimen nummers en zo die neem ik nog steeds niet op maar ander nummers tegen wordig wel.
Bellen naar vreemde blijft voor mij nog steeds erg moeilijk maar gaat gelukkig steeds beter.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:27

Ik neem onbekende nummers idd ook nooit op. Soms gaat de telefoon wel 30 x per avond, maar als er geen nummer is, óf ik het nummer niet ken, dan neem ik gewoon niet op.
Heel fijn als mijn vriend dus via iemand anders nummer belt... Bloos Hij blijft maar proberen en ik word ondertussen gek van t beltoontje. Scheve mond Bloos

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:28

Ik heb het ook!

Ik durf naar vrienden & familie wel te bellen.
Maar o.a. Kapper, dokter, school of whatever dat durf ik echt niet!
En als ik wel moet bellen dan duurt het bij mij echt een eeuwigheid voordat ik ECHT bel, maar meestal doet iemand anders het voor me! Lachen

M'n moeder vertikt het om dit keer te bellen naar de kapper, dus nu moet ik zelf.
Ja rara, Ik heb het nog steeds niet gedaan! Nu al zo'n 3/ 4 maanden geleden dat ik er heen zou/wou! Vork

Nee, maar het is echt heel erg irritant & vervelend. Ik wil best bellen, alleen die angst houd me tegen. Ik weet niet waarom!.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:29

Fobie is een groot woord, maar ik hou ook niet van bellen. Liever mailen of persoonlijk spreken

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:45

Ik heb er ook last van.
Ik hou er absoluut niet van om te bellen, niet met vriendinnen of bekenden, met familie ook liever niet.
Het is dus ook een behoorlijk probleem als er op school het eerste uur uitvalt en we moeten doorbellen, soms zeg ik dan tegen degene die mij belt of ze de mensen die ik moet bellen ook wil bellen, 'omdat ik de telefoonlijst kwijt ben'...

Ook doktoren, ortodonthist, paardrijden, school, kapper laat ik door mijn ouders doen.
Maar mijn ouders hebben er totaal geen begrip voor. Ze doen echt alsof ik gek ben dat ik niet durf te bellen..

Maar het is zo dat mijn broertje tot een paar maanden geleden niet alleen thuis durfte te blijven, en er werd serieus alles aan gedaan om hem niet alleen thuis te laten (hij is 13 Nagelbijten / Gniffelen ). Daar hadden ze alle respect voor, ze deden er alles aan om het voor hem zo gunstig mogelijk te maken.
Maar mij daarentegen laten ze gewoon zelf bellen, ze denken dat ik me aanstel.

Ik ga dan ook liever naar de kapper om te vragen of er tijd is, dan om te bellen.
Mijn moeder doet paardrijden wel afzeggen, en school ook als ik ziek ben, maar de rest moet ik allemaal zelf doen eigenlijk. Na heel veel zeuren willen ze het nog wel eens doen, maar meestal niet.
Ook vriendinnen sms ik liever, of ik mail, of ik laat hun mij bellen, dat vind ik minder erg.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:47

Ik had er nog nooit van gehoord. Maar het verbaasd me ook niet dat het bestaat.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:50

Ik heb er ook last van gehad. nog steeds bel ik liever niet. Maar vanwege mijn werk, moet ik er echt aan geloven, dus dan doe je het wel.
Idd, vroeger wilde ik nooit de kapper/dokter/tandarts bellen. Ik probeer het nu nog steeds zo lang mogelijk uit te stellen. Ik weet wel dat het echt idioot is, maar ik kan er niks aan doen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:51

Ik heb er ook last van. Ik vind het echt verschrikkelijk om mensen te bellen. Als ik iemand moet bellen moet ik mezelf echt moed in praten.

Dat is zo erg als bijv mn baas belt en op de voicemail vraagt of ik even terug wil bellen, zoooo erg.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:54

Ik heb het ook. Nagelbijten / Gniffelen
Niet heel erg, maar ik hou er niet van om vreemde mensen te bellen, bv naar een klantenservice oid.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:57

Ik heb er ook last van. Nu wel minder door me werk. Maar vreemde mensen bellen vind ik nog steeds verschrikkelijk (bijv reageren op een advertentie van marktplaats) dus dat doe ik als het kan over de mail. Ook vrienden bel ik niet zo graag op 1 of andere manier. Ik sms liever of vertel het als ik ze zie Clown

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:59

ik vind het ook vreselijk Bloos
met mijn vriend kan ik uren kletsen
maar jakkie
een vreemde, of een instantie bellen..
brrrrr

stuur liever een smsje of een e-mail Bloos

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:19

Jeetje en ik maar denken dat k gestoord ben!

Vriendje en vriendinnen enz bellen is geen enkel probleem.. maar de rest.. instanties, school, kapper, rijschool. Noem het maar op.

Ik stel het zo lang mogelijk uit of laat iemand anders voor me bellen.
Al moet k zeggen dat het de laatste jaren beter gaat. Mede door
werk en dat ik het soms gewoon TOCH doe. (met zweethandjes.. dat wel )

Toch wel fijn om te weten dat ik niet helemaal gestoord ben Knipoog

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:20

Ik had ook al in het andere topic gereageerd een tijdje terug, maar idd hier ook, familie vrienden zijn geen probleem
maar instanties enzo......Stel het zo langmogelijk uit

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:21

Haha ja idd, dat dacht ik ook al Clown