Ze heeft ook meerdere malen gezegd dat als haar kleren in de was zijn, het heel lang duurt voordat ze gewassen zijn. En gisteren was ik bij ons thuis even snel wat aan het opruimen en toen zei ze dat ze het veel erger gewend is met rotzooi. Terwijl haar moeder parttime werkt. Dus zulke dingen zegt ze dan wel.
Maar ik zal tegen mijn vriend zeggen wat je hebt gezegd, dat hij een klein beetje meer aan moet dringen en moet zeggen dat ze dingen veilig kan zeggen. Wij zijn altijd bang om teveel druk op haar te leggen. Ik vind wel dat ze erg in zichzelf gekeerd is op het moment, ik weet dat veel pubers dat hebben. Maar zij heeft het wel erg sterk. Gisteren was er een volleybal wedstrijdje in ons dorp, haar vader deed mee, haar broer met zijn vriendin en zij kon ook mee doen. Ze deed niet mee en ging al vrij snel terug naar ons huis. Ik was naar mijn paard en toen ik thuis kwam, zat ze voor de t.v., toen ik onder de douche stond, ging ze al weer in haar kamer zitten voor de p.c. Later gingen we eten in een Grieks restaurant en daar was ze af en toe aan het SMS'en en bellen, maar verder was ze nogal stil en teruggetrokken. Ik vroeg een beetje over school en toen praatte ze wel wat, maar alleen om op mijn vragen te antwoorden, ze komt niet echt spontaan zelf met iets. Voorheen was ze altijd dol op haar broer, die nu in Athene woont en tijdelijk voor zes weken in Nederland is. Maar nu trok ze zich niet zoveel van hem aan. Toen wij met zijn allen beneden waren in de woonkamer, zat zij weer een tijd lang in haar kamer boven.