als het geen blaasontsteking is.. wat dan wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonney4evver

als het geen blaasontsteking is.. wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:17

Zondagnacht werd ik wakker en moest ik heel erg nodig naar de wc. Eenmaal zittende kwamen er niet meer dan een paar druppels uit, en deed het ongeloofelijk veel pijn.
Dit is zo de hele nacht doorgegaan.
Urine ingeleverd, en gebeld voor de uitslag: 'er is niets te zien, gewoon veel water drinken'
ehh oke.

Nu zijn we een paar dagen verder en is de pijn bij het plassen er nog steeds, en soms lijkt het nog erger te worden dan het al was. Ik heb het gevoel dat ik om de 5 minuten moet plassen, en dan komt er maar een heel klein beetje.

Nu heb ik sinds een paar uur een enorme steek in me rechtzij dat doortrekt naar me rug en de onderkant van me buik..

Ikzelf weet niet meer wat ik moet doen, evengoed de dokter weer bellen? Ik zie dat niet echt zitten, je word toch zo weer weggestuurd.
Iemand ideeen of tips, of enig idee wat er aan de hand is? Of is het echt een kwestie van veel water drinken?

alvast bedankt..

Sharon_Jims

Re: als het geen blaasontsteking is.. wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:19

Ik zou als ik jouw was echt nog een keer naar de huisarts gaan!
Heb je ook pijn in je onderrug?? Zo'n soort stekende pijn... Dan kunnen het nl ook nierstenen zijn... Dus hup morgen echt weer de huisarts bellen voor een afspraak!!! Sterkte!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:19

Nierbekkenontsteking door een verwaarloosde blaasontsteking. Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk even een antibiotica kuur halen; dan ben je er het snelste af..

Cranberry sap of pillen helpen om een en ander weer te zuiveren.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:24

de pijn steekt nu idd door naar me onderug en rechts in me zij. Zelfs het ademhalen word nu moeilijk omdat ik bij het inademenen de pijn alleen maar sterker voel worden.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:26

Ik denk dat Cassole een goed punt heeft! Heb het zelf ook nierbekkenontsteking gekregen door een verwaarloosde blaasontsteking en daar wordt je echt niet vrolijk van! Blijf de HA stalken en vraag om nog een test! Die pijn in je rug zit er niet voor niets en dat je om de 5 min naar de wc moet en er komt niks is ook zeker geen goed teken. Hopla naar de HA morgen hoor!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:27

ik heb preccies de zelfde klachten en heb gister uitslag gekregen dat ik blaasontsteking heb ga morgen me ab halen.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:30

ik heb zelf nierstenen gehad
die pijn komt vaak met aanvallen en die zijn zo erg dat je over de grond kruipt.
kijk goed of je geen bloed in je urine hebt,
en gewoon de dokter weer bellen bij mij zeiden ze ook dat er niks was.
3 dagen later lag ik op de OK omdat de niersteen vast zat in de urine leider.
als je het echt niet meer houd gewoon de dokter vanavond nog bellen hoor

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:34

Vraag anders ook of ze onder de microscoop kijken ... heb ook al eens een blaasontsteking gehad die met de stripjes niet zichtbaar was.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:35

ongeloofelijk dat zoveel doktes(assistentes!!) zeggen dat er niets aan de hand is he..
de pijn word al erger en kan heel moeilijk ademhalen nu. Probleem is alleen dat ik alleen thuis ben. Ik zal me vriend proberen te bellen of die kan komen. Iig bedankt voor de reacties..!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:39

vang je urine even op elke keer in een plastic bekertje.
dan zie je snel genoeg of en bloed inzit .
veel sterkte vanavond hoop dat het beter gaat en geen nier stenen zijn

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:41

Nou ik vind het wel opvallen ja. Ik vind jou klachten heel erg duidelijk en dan nog zou er niks aan de hand zijn. Als ik jou was zou ik zo snel als je kan ook even iets van cranberry halen, dat werkt doordat het een bepaalde zuurgraad heeft (weet niet precies wat het doet) Je kan het vast wel ergens in sapvorm krijgen en anders ook wel in tabletten (die had ik genomen toen ik ziek was, de sap kreeg ik echt niet naar binnen).

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:03

Even je urine op de kweek laten zetten, heb ik ook gedaan en ik had wél een blaasontsteking. Dit kwam doordat ik verkeerd afveegde en bacterieen die in je darmen horen dus bij mijn blaas had zitten. Na een kuurtje was het weg.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 21:04

bloed zit er niet in, het is kleurloos wat ik op dit moment plas.
Mn vriend is onderweg en dan kijken wat we moeten doen, want de pijn word met de minuut erger, ik kan nu niet eens meer lopen

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:06

als de pijn zo erg is dat j eniet meer kan lopen en echt over de grond kruipt zou ik maar snel even gaan.
je krijgt meestal zet pillen en dan zijn super pillen.
ik kon de klok erop gelijk zetten binnen 20 min was het weg de pijn

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:08

bonney4evver schreef:
ongeloofelijk dat zoveel doktes(assistentes!!) zeggen dat er niets aan de hand is he..
de pijn word al erger en kan heel moeilijk ademhalen nu. Probleem is alleen dat ik alleen thuis ben. Ik zal me vriend proberen te bellen of die kan komen. Iig bedankt voor de reacties..!

Sorry maar dit slaat ook nergens op. Als er uit de test niets komt wat moet je dan? Toch maar een kuur geven omdat je klachten hebt? Onderschat een AB kuur ook niet Knipoog Ze kunnen de urine op kweek zetten dmv een uricult dan duurt het 24 uur voordat je een uitslag hebt. Er zijn praktijken die deze test niet doen, dan zou het opgestuurd kunnen worden naar het lab voor evt verder onderzoek. Als je twijfels hebt over het hoe of wat moet je een afspraak maken op het spreekuur dan kan de huisarts verder kijken. Sterkte!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:43

Als het geen blaasontsteking is zou het ook goed kunnen dat er iets mis is met je bekkenbodemspieren. Daar kun je (ongeveer) dezelfde klachten van krijgen Knipoog .
Hier is geen kuur oid voor, maar er zijn wel trainingen om deze spieren beter te leren gebruiken.

lovemyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:55

ik heb altijd last van mijn blaas elke keer net voor ik ongesteld moet worden en ik neem nu homeopatische geneesmiddelen granberrys en ranberrys thee maar veel the drinken helpt bij mij altijd en zorgen dat je warmen voeten heb en geen blote rug of buik ik heb gehoord dat als je goed zweet en veel wandelt snel weggaat hopelijk heb je hier wataan mvg denise

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 11:45

MISTRAL94 schreef:
bonney4evver schreef:

Sorry maar dit slaat ook nergens op. Als er uit de test niets komt wat moet je dan? Toch maar een kuur geven omdat je klachten hebt? Onderschat een AB kuur ook niet Knipoog

Ik ben gisteravond om half 11 nog naar de huisartsenpost geraakt. Ik heb al die tijd wel een blaasontsteking gehad, en dat is nu doorgegaan naar een flinke nierbekontsteking.

bedankt voor de reacties allemaal, heb nu antibiotica en daar knap ik al aardig van op Lachen

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:53

Poe beterschap! Zie je wel, je kent je eigen lijf het beste hoor!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:55

Beterschap joh en wat goed van je dat je toch nog naar de HAP bent geweest!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 07:50

Succes meid! Ik heb ook al een aantal keren nierstenen/n-b-ontsteking en een berg blaastontstekingen gehad, dus ik weet hoe verschrikkelijk pijn het kan doen! Een warm bad wilt ook nog wel eens wat verlichten! Verder goed drinken en rustig aan doen ivm de antibiotica! En het allerbelangrijkste: MAAK JE KUUR AF!!!!!!!