Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Diesel schreef:Ik heb ook wel eens zo'n schimmel infectie gehad, maar ik hoefde het niet te laten zien...
An_J schreef:Nou bij ons op het werk niet hoor. Elke vrouw heeft weleens candida (vaginale schimmel).
Bij blaasontsteking horen de volgende dingen :
Vaak en/of kleine beetjes plassen, buikpijn, rugpijn, pijn in de flanken, soms verhoging, drukkend gevoel op de blaas, branderig gevoel bij plassen.
In dat geval is het handig je huisarts even te bellen hoe ze daarvoor testen. Vaak is het ochtendurine maar het kan ook zijn dat ze het zo ook doen. Ochtendurine is vaak het best omdat die het langst in de blaas zit. Maar een goeie blaasontsteking haal je even makkelijk uit middagurine.
Voor een candida moet je kijken of je last hebt van :
Vaginale afscheiding. Daarbij of deze anders van kleur is dan ander, meer is dan anders en/of meer ruikt dan normaal.
Vaginale jeuk.
Jij twijfelt misschien omdat je meer afscheiding hebt, maar dat kan ook normaal zijn voor een zwangere vrouw. Overigens geven veel huisartsen obv de symptomen van een Candida al medicatie en hoef je niet direct met de benen wijdAls hij blijft terugkeren of de medicatie niet werkt, zal het wel nodig zijn.
Bel gewoon je huisarts en vraag. Je hoeft je echt niet te schamen! Mocht je een AB kuur krijgen vergeet niet te vermelden dat je zwanger bent!
Ylana schreef:Heb vanmiddag de uitslag van de urinetest gehad.
Ik heb in ieder geval géén blaasontsteking..
Fielychi schreef:vind ik toch vreemd dat je klachten hebt en niks hoeft te laten zien,
Chiqa schreef:Ylana schreef:Heb vanmiddag de uitslag van de urinetest gehad.
Ik heb in ieder geval géén blaasontsteking..
Nou om heel eerlijk te zijn heb ik liever een blaasontsteking dan een schimmel hoor![]()
Dus weet niet of je nu blij moet zijn...