Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
twinducklin schreef:Misschien ben je te kort na het eten gaan joggen?
Als je dat normaal niet doet zou dat de oorzaak kunnen zijn. Wanneer je eet gaat er meer bloed je naar je spijsvertering en gaat de rest van het lichaam meer op rust. Dat is ook de reden waarom je na eten meestal even een inzinking krijgt.
daniella74 schreef:Ijzertekort heb je de hele dag door last van weet ik uit ervaring. Ik denk eerder dat je ontbijtje in de weg zat. Bij lichamelijke inspanning wordt de spijsvertering stopgezet en dat geeft soms een vervelend gevoel. Daarom wordt altijd afgeraden met een volle maag of net na het eten te gaan sporten. Als je wil eten voor het joggen eet dan of niets of iets heel lichts ver van te voren, minimaal 1 uur tussentijd.
Somebitch schreef:Ik heb het de laatste tijd ook, maar dan jog ik niet. Maar als ik lang moet staan (bijv bij de hoefsmid) dan gebeurt het ook, je voelt je draaierig en het lijkt alsof je ieder moment weg kan vallen, ook krijg je het erg warm!
Ik moet dan echt even een paar minuten gaan zitten en dan is het weer weg..
saskiakefie schreef:twinducklin schreef:Misschien ben je te kort na het eten gaan joggen?
Als je dat normaal niet doet zou dat de oorzaak kunnen zijn. Wanneer je eet gaat er meer bloed je naar je spijsvertering en gaat de rest van het lichaam meer op rust. Dat is ook de reden waarom je na eten meestal even een inzinking krijgt.
ja dat zou kunnen, alleen ik was niet direct na het eten gegaan..
Citaat:ja dat zou kunnen, alleen ik was niet direct na het eten gegaan..
Citaat:Maar zoals degene onder je schrijft, tussen eten en lichamelijk inspanning wordt een uurtje rust geadviseerd.
Als je last zou hebben van bijvoorbeeld ijzertekort zou je daar de hele dag last van moeten hebben. Bovendien weinig groente eten kan niet zo heel veel kwaad ( en dan is het ook nog eens wat je weinig vind ). Ik heb 10 maanden lang geen groente gegeten omdat ik op veel allergisch reageerde en niet precies wist op wat niet en wat wel. Daarna hebben ze mijn waardes in het bloed gemeten en die waren allemaal perfect. Waarvan ik twee maanden alleen maar rijst met een maizenasausje heb gegeten en crackers met kaas...
Wat is je bloeddruk als ik vragen mag? Omdat je zegt dat die te laag is
Miryamk schreef:Ik denk dat je op zo'n moment te weinig suikers hebt, neem wat dextro mee de volgende keer
saskiakefie schreef:Miryamk schreef:Ik denk dat je op zo'n moment te weinig suikers hebt, neem wat dextro mee de volgende keer
wat is dat?
daniella74 schreef:Ik ook, ik ga dus ook regelmatig. Er zijn wat trucjes voor.
Als je het aan voelt komen probeer dan gewoon te gaan zitten, ergens tegen aan te leunen of even een stukje te lopen, van lopen wordt je bloeddruk iets hoger en dan is het meestal weg. Probber als je actief bent niet van het ene op het andere moment te gaan stilstaan, dan klapt de bloeddruk in elkaar.
ellepel schreef:ik denk juist dat je misschien hebt lopen hyperventileren?
let je wel op je ademhaling?
symptomen die jij beschrijft lijken namelijk ook op hyperventileren.
een schommelende suikerspiegel kan heel goed en kan ook als je net gegeten hebt.
dan voel je je licht,trillerig.. ook een beetje wat je beschrijft.
ik zou bij de huisarts gaan vragen wat het is,die kan je beter adviseren
daniella74 schreef:Somebitch, iedereen vind het eng en vind het genant als hij omvalt. Nogmaals het kan geen lwaad, je kan er 120 jaar oud mee worden. Bespreek het anders eens met je HA, je moet er mee leren omgaan dan wordt het minder eng.
Hyperventialtie krijg je meestal niet van sport en actieve activiteiten.