Gebrek aan zon

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 10:03

Zijn er hier meer mensen die psychisch last hebben van het gebrek aan zomer??

En dan bedoel ik echt in de put raken omdat het dag in dag uit regent, waait en koud is in plaats van zomer...

maudy_89

Berichten: 1903
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: wessem

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:05

ja hier hetzelfde :S echt een zomer dip Boos!

naia always look on the bride side of life zeggen ze dan Lachen

tanya89

Berichten: 3092
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:07

Ja, ik kan erg slecht tegen donkere/regenachtige dagen..

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:09

Er komt vast nog een fantastische nazomer, met van dat mooie warme licht waarbij je nog lang op terrasjes kan zitten Ja

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 10:28

maudy_89 schreef:
naia always look on the bride side of life zeggen ze dan Lachen



En dan zo dat dat niet eens meer lukt...

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:29

Dan koop je gewoon zo een solar lamp, die je op je bureau laat staan. Niet goedkoop maar wel moeite waard.

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:29

Ik heb er ook hele erge last van. Ik heb ook constant hoofdpijn, vreetbuien en ben sneller down Boos!
Ik had zó erg naar de zomer toegeleefd, en toen bleek die gewoon niet te komen Boos! Ja, 3/4 dagen, nou sorry, daar kan ik niet op leven. Dus nu maar weer paar keer onder de zonnenbank; lichttherapie kan ook wel helpen.

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:32

Ja joh, ik kan hier absoluut niet tegen. Weet niet of het helemaal aan het weer ligt, maar loop hele dagen somber door het huis...hoef geloof ik geen treurige film te kijken, want dan ga ik echt janken! Zonnebank wil ik wel, maar daar gun ik mezelf de tijd eigenlijk niet voor. Hoop maar dat het najaar mooi word Knipoog

maudy_89

Berichten: 1903
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: wessem

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:37

ja en dan zul je zien zijn we volop aan het werk word het harstikke heet :S

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:40

Zon mag van mij ook wel komen. Raak hier niet depri van, maar vrolijk is ook wat anders....

Anoniem

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:46

vreselijk! ik heb echt zon nodig! zonnenbanken helpt bij niet ik heb echt de vitaminen van de ECHTE zon nodig! ik heb ook veel meer kwaaltjes en pijntjes. dus zonnetje lief schijn weer alsjebliefd!!!

melkbus
Berichten: 564
Geregistreerd: 28-02-07

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:57

zie mijn onderschrift. Ik leef op de zomer, zonder zon kom ik de winter echt niet door. Ben niet vooruit te branden, moe, futloos absoluut geen energie, kan wel 12 uur slapen per dag. Ik heb nu speciale lampen in de keuken en ons kantoor (waar ik veel tijd doorbreng) en het wordt wel iets beter maar niet optimaal. Pas bij 25 graden begin ik te leven onder de 15 graden krijg ik het koud, wordt stijf enzo. Ben dus te vroeg (of te laat) gedropt door de ooievaar. Had eigenlijk in een heel warm land geboren moeten worden. Deze zomer is echt prut en ik denk dat ik januari haal en dan instort. Ben niet depressief van het feit dat er geen zon is maar wel van het feit dat ik altijd maar moe ben. Zonnebank helpt wel maar om nou in januari hardstikke bruin rond te lopen is ook geen gezicht. Bovendien kan je bij mij altijd goed zien dat het een "zonnebankkleurtje" is. Ik heb dit vanaf mijn twaalfde, daarvoor geen last gehad. Heb verschillende dingen geprobeerd, suikerloos (hielp een beetje), veel zout (heb lage bloeddruk), veel slapen, weinig slapen, luisteren naar mijn lichaam (dan vreet je dus echt niets meer uit). Dus als iemand een oplossing heeft ... meld het mij, ik probeer alles.

Edit: ben nu veertig!
Laatst bijgewerkt door melkbus op 22-08-07 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:58

Ik kan ook niet tegen dat weer, word ik echt depri van. Clown
Lichten aandoen en zonnebank helpt echt niet bij mij. Echt hopeloos.

MariekeVol

Berichten: 1649
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:37

melkbus schreef:
Dus als iemand een oplossing heeft ... meld het mij, ik probeer alles.


Misschien een beetje heftig maar wel serieus bedoeld: in een ander land gaan wonen?
Ik bedoel als je er zo'n last van hebt is het ook echt niet leuk meer.
Ik heb een tijdje in Frankrijk gewoond, niet eens in het zuiden, en het was er gemiddeld 5 graden warmer. Dat lijkt niet veel, maar het is er gewoon heel anders. Het scheelt echt.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:42

Jep heel herkenbaar. Word ook mega sjagrijnig en depri van dit weer. Hopelijk idd een mooie nazomer anders kom ik de winter ook niet lekker door.

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:46

Ik heb er ook een beetje last van. Met regenachtig weer ben ik toch een stuk minder vrolijk, en heb nergens zin in. Zodra de regen stopt en de zon doorkomt zit ik weer vol energie en zin.

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:47

Herkenbaar Ja ik kijk altijd de hele winter uit naar de zomer en nu blijkt die helemaal niks voor te stellen Scheve mond Maargoed, ik verheug me dan nu maar op een heerlijke nazomer, en als die ook niet komt dan kan je me opvegen in de winter Tong uitsteken

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:21

Ja hoor, hier nog één met een veel te vroeg ingezette winterdepressie...

Elke winter krijg ik dips... gewoon gebrek aan licht. In de zomer ben ik vaak een ander mens; happy en vrij actief voor mijn doen.

Maar nu, zonder zon, heb ik de eerste dips alweer achter de rug. Somber, sloom, niks willen, niets doen.. echt BLEH.

Ik hoop echt op nog een beetje zonneschijn... al heb ik de hoop al wel een beetje opgegeven eerlijkgezegd.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:32

Je hebt toch speciale lampen hiervoor?
Ik ga gewoon een uurtje of anderhalf uur per dag onder de zonnebank liggen. Dat helpt voor mij ook wel.

Nu woon ik in Turkije dus daar heb ik er geen last van. Maar ben nu even in Nederland en dan heb ik het ook al snel. Bloos Ik word echt een beetje depri van dit weer. Al vond ik het nu de eerste dagen wel fijn, na 4 maanden tussen de 30 en 50 graden.. Geloof me, dan heb je wel even genoeg zon gezien. Haha! Ik moest er in NL echt weer aan wennen, dat ik niet de hele dag door een vieze, plakkerige huid heb!

melkbus
Berichten: 564
Geregistreerd: 28-02-07

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:56

@mariekevol - Met 4 koters in de leeftijd van 9 tot 13 jaar niet echt de oplossing (helaas) Beginnen nu te puberen en dan is stabiliteit toch het beste. Bovendien ben ik redelijk gewend aan mijn vermoeidheid en heeft het een plaatsje gekregen. Niettemin blijf ik vanalles proberen. We beginnen in september met lichttherapie en gaan kijken hoe dat gaat. Ik heb begrepen dat je dan 's ochtends een bepaalde tijd voor een lamp moet gaan zitten. Slapen

zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:59

ik heb het ook... ik heb gewoon echt zonlicht nodig. ik ga maar weer eens onder de zonnebank, maar dat helpt maar heel even, ik heb niet genoeg aan dat kwartiertje, en ik wil deze winter maar eens een lichttherapie proberen. zonnebank kan je ook niet altijd door doen he, dat is ook ongezond.

Sharon_Jims

Berichten: 3451
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Goor

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:01

Ik sluit me bij jullie aan!!!
Vreselijk dit weer... Geef mij maar een stralende en erg lange zomer!!! Dat heb ik weer genoeg energie om de winter door te komen...

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:04

Ik leef nu nog een beetje op de restjes Fuerte Ventura, maar goed; dat was ook maar een weekje. Sinds ik weer thuis ben zit ik alleen maar te mopperen over het weer en ben echt niet te genieten. Terwijl ik op vakantie juist vreselijk vrolijk was, zoals altijd als het zonnetje lekker schijnt. Ben al een tijdje aan het mokken en nu weet ik het helemaal zeker: als ik mijn opleiding heb afgerond zeg ik ''Ciao Nederland! Ik zoek de zon op!'' Lachen

Oonax
Berichten: 1597
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:39

Ik heb er ook verschrikkelijk last van. Ik kijk zo lang uit naar die zomermaanden om mijn batterij weer op te laden om het zomaar te zeggen. Nu de zomer uitblijft vrees ik echt wel voor de winter.
Heb nu al last van een 'winterdip'. Hele dag een depri gevoel, loop rond met een zuur gezicht,...
De meeste mensen die ik erover spreek lachen het weg, maar in dit topic blijkt toch dat ik niet alleen ben.

Yessy

Berichten: 23054
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Gebrek aan zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:51

Heel herkenbaar, mijn moeder zei jaren terug al dat ik echt op zonne energie draaide Haha!
Aantal jaren ook richting de winterdepressie aangezeten, maar tegenwoordig gaat het beter. Maar ieder jaar als het lente wordt bedenk ik dat m'n gelukkigste dagen/momenten in de winter nog niet half zo leuk zijn als de leukste dagen in de zomer!