Buikpijn...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Buikpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 22:47

En niet een klein beetje, maar heel erg.
Het zit overal in mijn buik, van mijn onderbuik tot boven mijn maag zegmaar.
Het is vannacht begonnen en het was toen zó erg dat ik niet normaal kon liggen...
Ik heb zelfs overgegeven, omdat ik zo misselijk werd van de pijn en ik sliep pas ong 5.00 uur. Nagelbijten / Gniffelen
Vanochtend viel het wel redelijk mee, was alleen nog een beetje misselijk, maar sinds ong 17.00uur begint het weer op te spelen.
Ik heb tot ong 22.00uur regelmatig pijnscheuten gehad waarbij ik bijna dubbelklapte van de pijn.
Nu is het wat afgezakt, maar ik ben benieuwd wat vannacht brengt...
Ik heb alvast een teiltje klaargezet voor het geval dat.
Ik heb met mijn moeder en mijn vriend afgesproken dat ik het morgen iig even aankijk en zo nodig een aspirientje inneem.
Mocht het na morgen nog steeds zo erg zijn, dan nemen we contact op met de dokter.

Herkent iemand dit?

Flew

Re: Buikpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:50

Dit ken ik, ik heb dit tot nu toe 2 x gehad, 1x voor mn menstruatie en 1x tijdens.. Bij mij is het niet zo dat ik overgeef (dat kan ik nml niet) maar ik begin helemaal te trillen en mijn temperatuur zakt tot 34 graden. Ik heb het op de 1 of andere manier steeds 's nachts gehad, rond 1 uur, en beide keren hielpen 2 paracetamols, waardoor ik in slaap viel. De volgende dag was het dan over...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 23:16

Ik heb het soms heel warm, maar vaker heel koud...
Ik ga zometeen ook lekker even onder de douche en daarna kruip ik lekker mijn bed in.
Ik heb ook al een flesje water en een strip aleve klaarliggen voor het geval de pijn alsnog heel erg opspeelt.
De pijn begint nu namelijk iets op te komen, zeg maar een beetje een buikkrampgevoel...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:47

Ik had het indd ook de hele tijd koud, kon niet meer ophouden met klappertanden. Nagelbijten / Gniffelen Die krampen had ik ook, van mn onderbuik tot vlak onder mn ribbenkast, en het ging echt mn hele buik door.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:39

wat heb je gegeten? dit klinkt namelijk als de klachten die ik krijg als ik te weinig gegeten heb. dat heb ik dan niet eens door (geen hongergevoel), maar wel snel veel pijn. als ik dan iets simpels eet, een banaan ofzo, dan is het zo over.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:00

Ik heb normaal gegeten, dus daar kan het niet aan liggen...
Vannacht heb ik vrij weinig pijn gehad, alleen af en toe een lichte pijnscheut.
Ik kijk vandaag nog even aan en mocht het weer zo erg worden, neem ik contact op met de huisarts.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:04

Heb je gemeten of je koorts hebt?
En als het weer zo erg wordt als eerder beschreven is een bezoekje aan je huisarts wel slim. Maar ook hij zal vragen naar koorts en of je dat gemeten hebt.
Heel veel sterkte er mee!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:07

Ik heb niet gemeten of ik koorts heb/had, maar ik was wel heel warm qua aanvoelen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:11

Dat is op zich wel een indicatie van koorts... Maar het best is om het s'morgens en s'avonds even op te meten als je je zo ellendig voelt.
De alleve, helpt dat tegen je pijn?
En als je pijn hebt, is dat dan een continue en stekende pijn? Of komt de pijn in golven? En heb je het gevoel dat je in een bepaalde houding stil wil liggen om het minder te laten worden, of heb je juist het gevoel dat je moet bewegen?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:11

Sinds zaterdag tot en met gister had ik er last van...
Behoorlijke buikpijn, niet te filmen! En dan weer heel erg koud, dan weer super warm maar had geen koorts ofzo...

Hmhm, Ik moest gister op verjaardag, Heb daar dus aan de drank gezeten enzo... En gister avond at ik vla die al een paar dagen over datum was waar ik toen ik het al op had achter kwam..

Maar nu ben ik er dus wel mooi vanaf! Heel raar dat ik er met drank en vla die al over datum was vanaf ben! Haha! Clown

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 13:50

Nickeltje schreef:
Dat is op zich wel een indicatie van koorts... Maar het best is om het s'morgens en s'avonds even op te meten als je je zo ellendig voelt.
De alleve, helpt dat tegen je pijn?
En als je pijn hebt, is dat dan een continue en stekende pijn? Of komt de pijn in golven? En heb je het gevoel dat je in een bepaalde houding stil wil liggen om het minder te laten worden, of heb je juist het gevoel dat je moet bewegen?

Aleve helpt idd wel aardig tegen de pijn, is ook licht koortsverlagend.
De pijn is redelijk constant, met af en toe een pijnscheut in de vorm van steken/krampen.
Ik KAN NIET stil liggen, als de pijn zo erg is...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:19

Lijkt echt of het hetzelfde is wat ik dus 2x had. Nagelbijten / Gniffelen Maar bij mij was het na 1 nacht over..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:59

Hm... dat je niet stal kan liggen maar echt moet bewegen heet Bewegingsdrang. Vaak heb je dat bij dingen als nierstenen en zo, dan heb je ook wat ze noemen koliek pijnen (denk nu niet aan koliek bij paarden).
Maar dan zou je eignlijk ook wel wat koorts kunnen hebben. Het braken past echter meer bij galstenen.
Hoe is je toilet bezoek? Hoe is je ontlasting?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 15:16

Toiletbezoek is goed, drinken moet ik echter nog altijd om denken dat ik dat regelmatig blijf doen, ipv als ik bijna stik van de dorst.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:23

Hm... naja, je kunt nog een dag afwachten, maar als dit aanhoudt zou ik toch even langs de huisarts gaan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 15:35

dat was ik ook zeker van plan, ben nl best eigenwijs, maar die eigenwijsheid vergaat je snel bij dit soort pijn. Knipoog

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 23:10

Tot nu toe ben ik redelijk pijnvrij... Lachen
Maar dat komt mss ook omdat ik 2 aleves heb geslikt omdat mijn rug weer opspeelt... :'(

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:11

Ik hoor net van mijn moeder dat de dochter van een collega van haar dezelfde klachten had, en een vriendin van haar ook.. Het schijnt rond te gaan.. Verward

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 23:22

Hmmm, dus het kan ook een buikgriepachtig iets zijn?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 01:04

Flew schreef:
Dit ken ik, ik heb dit tot nu toe 2 x gehad, 1x voor mn menstruatie en 1x tijdens.. Bij mij is het niet zo dat ik overgeef (dat kan ik nml niet) maar ik begin helemaal te trillen en mijn temperatuur zakt tot 34 graden. Ik heb het op de 1 of andere manier steeds 's nachts gehad, rond 1 uur, en beide keren hielpen 2 paracetamols, waardoor ik in slaap viel. De volgende dag was het dan over...

heb ik ook! en áltijd 's nachts! of ik wel/niet ga stappen wel/niet 's avonds laat nog wat eet(leek eerst op erge honger) of ik wel/geen alcohol drink, maakt allemaal niet uit!
bij mij is het mn maag+linksonder mn buik, temperatuur zakt naar 35 graden, begin te trillen en heb t voor mn gevoel warm/koud afwisselend
zooo'n pijn dat ik mn linkerbeen niet kan bewegen, gebeurd t in de auto kan ik koppeling niet meer intrappen, kan alleen nog maar opgerold in bed liggen van de pijn
lopen/bewegen/warme douche etc helpt allemaal niets

1x was het zo erg dat ik direct nmaar dokter moest, dachten blindedarm ontsteking, was niet zo, wel witte bloedcellen in mn urine gevonden
denken nu dat t mn eierstok/eileider is en mag de pil nie meer te lang doorslikken maar t gebeurd bij mij zowel tijdens strip 1 als 2 of 3 of rond mn stopweek, maakt allemaal geen verschil, weet alleen dat het aaaaaaltjd 's nachts is net na middernacht Scheve mond