Afgelopen zondag klapte tijdens wat amateurvolleyballen (op blote voeten) mijn teen dubbel. Op zich kon ik er nog aardig op lopen dus ik dacht dat ie gewoon iets gekneusd was oid. Wel werd het hele teentje blauw-paars.
Sinds gister ging het eigenlijk steeds meer continu pijn doen en viel het me op dat er wel een rare bult opzit dus vanmorgen heb ik maar even een bezoekje gebracht aan mijn huisarts (liever niet mijn hele leven met een gebochelde teen

De dokter heeft wat aan mijn teen gedraaid, geduwd, getrokken en erin geknepen wat resulteerde in een nog pijnlijker teentje en een paar tanden in mijn wang om te zorgen dat ik niet ging gillen van pijn

Conclusie van de dokter: Je teenkootje is gebroken, niks aan te doen behalve vasttapen aan je andere niet gewonde teen en afwachten. Foto's niet nodig want er kan toch niks aan gedaan worden..
Nu mijn vraagjes, kan een dokter dit gewoon vaststellen aan de hand van wat draaien, duwen en knijpen?
Hoelang moet dit ongeveer getaped blijven?
Kan het kwaad als ik gewoon loop en sport etc. of moet ik het toch enigszins ontzien?
Vraagjes die ik wel aan de dokter had willen stellen maar ik was enigszins verbouwereerd aangezien ik gewoon uitging van een gekneusde teen met een rare bult...
(ik dacht er wel aan om te vragen of ik mocht paardrijden, beter van niet zei hij maarrr ik denk dat paardrijden best wel aardig zal gaan

Alvast bedankt!