Gebroken Teen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikitah86

Berichten: 796
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Medemblik

Gebroken Teen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 14:51

Hallo!

Afgelopen zondag klapte tijdens wat amateurvolleyballen (op blote voeten) mijn teen dubbel. Op zich kon ik er nog aardig op lopen dus ik dacht dat ie gewoon iets gekneusd was oid. Wel werd het hele teentje blauw-paars.
Sinds gister ging het eigenlijk steeds meer continu pijn doen en viel het me op dat er wel een rare bult opzit dus vanmorgen heb ik maar even een bezoekje gebracht aan mijn huisarts (liever niet mijn hele leven met een gebochelde teen Knipoog ).
De dokter heeft wat aan mijn teen gedraaid, geduwd, getrokken en erin geknepen wat resulteerde in een nog pijnlijker teentje en een paar tanden in mijn wang om te zorgen dat ik niet ging gillen van pijn Clown .
Conclusie van de dokter: Je teenkootje is gebroken, niks aan te doen behalve vasttapen aan je andere niet gewonde teen en afwachten. Foto's niet nodig want er kan toch niks aan gedaan worden..

Nu mijn vraagjes, kan een dokter dit gewoon vaststellen aan de hand van wat draaien, duwen en knijpen?
Hoelang moet dit ongeveer getaped blijven?
Kan het kwaad als ik gewoon loop en sport etc. of moet ik het toch enigszins ontzien?

Vraagjes die ik wel aan de dokter had willen stellen maar ik was enigszins verbouwereerd aangezien ik gewoon uitging van een gekneusde teen met een rare bult...
(ik dacht er wel aan om te vragen of ik mocht paardrijden, beter van niet zei hij maarrr ik denk dat paardrijden best wel aardig zal gaan Bloos ).

Alvast bedankt!

EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Gebroken Teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:01

Ik zou wel wat rustiger aan gaan doen.
En als er een bult zit, is het vrijwel zeker gebroken (was bij mij toen ook)..
En verder kunnen ze aan een teen niet zoveel doen, dus wel wat rust houden, en zéker oppassen dat je paard er niet op gaat staan oid.. Knipoog

Succes ermee, ik heb ook altijd zo'n moeite met rustig aan doen Knipoog

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Gebroken Teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:08

Oww ik loop ook al voor de 2e keer in m'n leven met een gebroken teen. Ik heb hem zelf gewoon ingetaped en dat gaat best. Enige is dat als hij wat verkeerd groeit dat het wat langer blijft steken bij sommige bewegingen. Ik doe er alles mee hoor, loop op hakken, rij paard rij auto uuhhh loop gheghe

Nikitah86

Berichten: 796
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Medemblik

Re: Gebroken Teen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 15:32

MissEvil schreef:
Ik zou wel wat rustiger aan gaan doen.
En als er een bult zit, is het vrijwel zeker gebroken (was bij mij toen ook)..
En verder kunnen ze aan een teen niet zoveel doen, dus wel wat rust houden, en zéker oppassen dat je paard er niet op gaat staan oid.. Knipoog

Succes ermee, ik heb ook altijd zo'n moeite met rustig aan doen Knipoog


'Gelukkig' heb ik geen eigen paard en staat mijn bijrijdpaardje 24/7 op het land.. Ik heb besloten half te luisteren en een weekje niet te gaan rijden en dan daarna wel gewoon weer te gaan want zo heftig is het nou ook weer niet..
Wat betreft het erop staa, ach.. gebroken is ie toch al Clown

Ben gisteren wel gewoon naar de sportschool geweest en heb gewoon hardgelopen enzo dusss moet vast wel goed gaan.. Zal nu ietsje rust geven en dan maar even afwachten hoe het afloopt.. Hoop alleen dat die bult weggaat want ik wil geen gebochelde teen!!! Bloos Dokter zei dat dit waarschijnlijk (lekker vaag) wel over een paar weken weg zou gaan.. duimen dus maar!

xxx

Nikitah86

Berichten: 796
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Medemblik

Re: Gebroken Teen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 15:35

MaestroE schreef:
Oww ik loop ook al voor de 2e keer in m'n leven met een gebroken teen. Ik heb hem zelf gewoon ingetaped en dat gaat best. Enige is dat als hij wat verkeerd groeit dat het wat langer blijft steken bij sommige bewegingen. Ik doe er alles mee hoor, loop op hakken, rij paard rij auto uuhhh loop gheghe


Ik heb nog nooit iets gebroken (en ook nog nooit in het ziekenhuis gelegen of hoeven slapen oid) dus voor mij is dit totaal nieuw.. 1x een gekneusde knie en af en toe wat blauwe plekken van een paardenval.. Stond dan ook echt totaal perplex dat ie het zei..
Mijn hakken doe ik nu maar niet aan, zelfs bij mijn gewone platte 'ballerina's' voelt het al niet lekker!
Hoelang laat jij het ongeveer in de tape zitten?
Het voelt nu nog heel erg raar dat mijn tenen niet vrij kunnen bewegen, hoop dat ik snel aan dat maffe gevoel gewend ben!

Bedankt voor jullie antwoorden!

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Gebroken Teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:36

ik heb mijn tenen ook al een paar keer gebroken gehad, wel meer in mijn voet, paarden he Tong uitsteken gewoon even rustig aan doen, laarzen zullen nu wel zeer doen, maar met gympen kan je best rijden, intapen helpt wel iets, maar ik vond het zelf niet fijn zitten

Nikitah86

Berichten: 796
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Medemblik

Re: Gebroken Teen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 15:40

sjorsie schreef:
ik heb mijn tenen ook al een paar keer gebroken gehad, wel meer in mijn voet, paarden he Tong uitsteken gewoon even rustig aan doen, laarzen zullen nu wel zeer doen, maar met gympen kan je best rijden, intapen helpt wel iets, maar ik vond het zelf niet fijn zitten


Dat probleem had ik me nog niet eens bedacht, ik rijd altijd met vrij strakke stevige rijschoenen... Die gaan nu absoluut niet lekker zitten.. Gelukkig een superbraaf paard dus kan eventueel nog naar ander schoeisel grijpen als het voglende week nog niet gaat..
Tape voelt inderdaad niet echt fijn...

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Gebroken Teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:11

Bij de ''kleine'' tenen maakt het kwá behandeling niet veel uit, of het gebroken of gekneusd is.
Gewoon tapen & stevige schoenen aan. Doen wat je kunt doen.
Meestal is het na een week of 2/3 helemaal goed en heb je nergens meer last van.

Moli
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-04-07

Re: Gebroken Teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:23

Ik heb ook mijn (kleine) tenen door de paarden gebroken. Gewoon tapen voor twee weken, niet al te veel lopen (ik besloot toen een dagje naar amsterdam te gaan, dat is geen goed idee) maar ik rij wel gewoon. Er valt inderdaad niets aan te doen. Volgens mij doen ze alleen wat als het de grote teen is, aangezien je moeilijk zonder je grote teen kan

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Gebroken Teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:27

Ik ben geopereerd aan mijn hamerteen en toen was ie ook gebroken. (hebben ze gebroken om weer recht te laten groeien, lang verhaal Knipoog ) Duurde zo'n 2 weken voordat lopen weer beetje ging, en 4 weken voordat het echt minder werd

Nikitah86

Berichten: 796
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Medemblik

Re: Gebroken Teen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 21:59

roosje84 schreef:
Ik ben geopereerd aan mijn hamerteen en toen was ie ook gebroken. (hebben ze gebroken om weer recht te laten groeien, lang verhaal Knipoog ) Duurde zo'n 2 weken voordat lopen weer beetje ging, en 4 weken voordat het echt minder werd


Dan zal het bij mij wel sneller overgaan want lopen gaat best aardig.. Loop af en toe wat mankjes en moet goed opletten dat ik m'n voet niet verkeerd neerzet maar verder gaat het wel!
Die tape vind ik alleen echt drama, wilde het er net aftrekken zodat ik in ieder geval niet wakker gehouden werd door mijn irritaties dat mijn tenen niet kunnen bewegen maar zit heeeeel vastgeplakt dus dat lukte niet.. misschien maar beter ook want de dokter zal het niet voor niets vast geplakt hebben Knipoog .

Mijn zusje hat ooit haar kleine teen gebroken, die hadden ze wel in het gips gezet en daar mocht toen ook geen loopgips om geloof ik.. Dus soms doen ze wel iets.. Bij mij is het mijn tweede teentje dus die heeft waarschijnlijk minder te verduren met lopen enzo dan grote of kleine teen..
Anyways, ik hoop op een week of 2 wat last en dan meot het wel over zijn (vind ik Clown )