Naar psycholoog of anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hallow

Naar psycholoog of anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:13

Hallo bokkers,

Ik vroeg me af wat jullie ervan dachten.. een psycholoog of misschien is het niet erg genoeg en kan ik het bespreken met een vriendin o.i.d

Mijn problemen even op een rijtje:

- Thuisproblemen (zus aan de drugs, gescheiden ouders, familie)
- Onzekerheid ( faalangst, geen zelfvertrouwen, uiterlijk )
- Depressie ( om het maar even zo te noemen) ( zit met vragen, nutteloos gevoel, leef voor niets)
- Jeugd
- Angst
- Opkropping
- Vader
- Familie

Ik heb er twee onderwerpen uit gelaten i.v.m bekenden hier op bokt ( en ik geen recht heb op een SA als ik het goed gelezen heb)

Ik heb overwogen om het met de moeder van m'n ex erover te praten maar durf niet.
Voor degene die het echt van essentieel belang vind om er dingen over te weten zal ik kijken of ik het ook daadwerkelijk allemaal wil vertellen (delen ervan staan her en der op bokt)

Zus:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=765293&p=25303951&hilit=drugs#p25303951

Familie:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=778298&hilit=vader

Ik voel me ongelukkig en wil dat graag veranderen.
Eigenlijk ben ik niet zo'n voorstander van een psycholoog omdat ik het nogal eng vind Bloos maar misschien is het beter dan ik wel ga?

Redrumfox

Re: Naar psycholoog of anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:18

Gewoon gaan. Het is helemaal niet eng, persoonlijk vind ik het best wel leuk. Ik ga erheen voor een psychische ziekte die voortkomt uit een slecht verleden (agressieve vader, ouders gescheiden, suicidale broer, mijn moeder heeft kanker etc.), dus het is heel verstandig om het toch maar even te proberen.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:25

Dus het helpt goed? Ik praat er vaak met mensen over, dus praten is zeg maar geen probleem. Maar ik raak er niet echt opgelucht van. Misschien dat ik dat wel kan wanneer ik met een proffensioneel iemand praat?

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:28

K zou ook gewoon naar een psycholoog gaan.
Als je meer info wil over hoe het er bij een psycholoog aan toe gaat mag je altijd PB'en.
Het kan je alleen maar goed doen.
Er zijn zelfs mensen die eigenlijk niet echt problemen hebben die zomaar naar de psycholoog gaan om over hun leven te kunnen praten ofzo, of om alles op een rijtje te zetten ofzo...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:29

hallow schreef:
Dus het helpt goed? Ik praat er vaak met mensen over, dus praten is zeg maar geen probleem. Maar ik raak er niet echt opgelucht van. Misschien dat ik dat wel kan wanneer ik met een proffensioneel iemand praat?

Het helpt heel goed zelfs. Je leert ontspanningsoefeningen e.d. dat is echt prettig, zeker als je depressief bent. Dan ga je het leven ook van een andere kant zien.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:34

ik ben bang dat ik me na het gesprek goed voel, maar zodra ik thuis ben alles weer bergafwaarts gaat.

Telkens als ik van mijn ex terug naar huis kom, kom ik fris en fruitig aan omdat ik me daar af kan sluiten van alles wat thuis gebeurd. Maar meestal is het of dezelfde avond of de dag erna al meteen weer raak.

Ik heb al Power training gevolgt voor ongeveer 2 lessen (was laat begonnen en ging via school dus ik had maar twee lessen)
Ik moest ademhalingsoefeningen doen waardoor ik bijna flauw gevallen ben. Dus dat doe ik liever niet meer.
Ik ben via school naar een orthopedagoog gegaan, maar ik voelde me er niet beter door.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:36

Ik voelde me thuis ook nooit op mijn gemak omdat er heel veel spanning hangt, maar door verschillende oefeningen kan ik me daar nu voor afsluiten. Ik kan het je echt aanraden; het kan geen kwaad om het te proberen en de mensen die daar werken zijn heel lief. Ze kunnen goed luisteren dus je kan heel makkelijk je ei kwijt.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:48

Ik wil het wel graag eigenlijk als ik het zo hoor. Maar ik durf niet aan mijn moeder te vragen of het mag. Ze zal me gelijk vreemd aankijken en moet ik dingen met haar bespreken wat ik liever niet doe.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:07

ik denk niet dat je moeder er moeilijk over zou doen hoor, als jij vind dat je het nodig hebt dan moet je het gewoon doen. het gaat hier in dit geval om jou en je problemen eromheen, ik zie niet in waarom je geen hulp zou mogen zoeken om om te gaan met die problemen. zoek gewoon die hulp, als je later ouder bent en nog steeds last hebt van die problemen kan je jezelf wel voor je kop slaan dat je toen geen hulp hebt gezocht. sterkte hoor!!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:11

Je kunt het eens voorleggen bij je HA die weet als het goed is genoeg mensen en die weet ook misschien iemand die bij jouw past.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:11

Ik zou ook gewoon gaan. Je hebt erbij gezet, als het erg genoeg is. Maar als JIJ het erg genoeg vind is het erg genoeg! Je kan het gewoon met je ouders overleggen, ik weet niet hoe oud je bent maar anders kan je ook zelf proberen te bellen, en kan je daar ook zeggen dat je niet weet hoe je het aan je ouders moet zeggen. Maar ouders schrikken wel vaak als ze het achteraf horen. Veel sterkte!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 13:21

Ik heb besloten morgen te bellen naar de huisarts. Ik heb het net voorgelegd bij mijn moeder. Zoals verwacht huilend in elkaars armen gevallen. Ze vind het vreselijk dat ze me niet kan helpen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:22

Goed van je, vaak worden de kosten ook grotendeels gedekt door de verzekering. Dus daar hoef je je niet veel zorgen over te maken. Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:25

goed van je!! heel veel sterkte!!!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:26

hallow schreef:
Ik wil het wel graag eigenlijk als ik het zo hoor. Maar ik durf niet aan mijn moeder te vragen of het mag. Ze zal me gelijk vreemd aankijken en moet ik dingen met haar bespreken wat ik liever niet doe.

Je hoeft het helemaal niet aan je moeder te vragen, gewoon naar je huisarts gaan en vragen om een verwijzing.

Zorg wel dat je je op je gemak voelt bij de psych, als het niet klikt gewoon om een andere vragen, anders versterk je je (faal)angst en word je er ook niet beter van.

Veel succes!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 13:30

Bedankt. Ik hoop dat het allemaal goed verloopt. Praten is voor mij aan de andere kant best moeilijk. Ik houd vaak dingen achter. Vooral voor de mensen die ik erdoor kan kwijt raken.
Mijn moeder wou direct weten wat er was. dat vind ik erg moeilijk te vertellen dus ik heb het bij 1 a 2 zinnetjes gehouden.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:16

Het is heel moeilijk om je open te stellen bij een psycholoog, vooral omdat je diegene niet kent. Maar goed dat je de eerste tappen in ieder geval hebt gezet, waar een wil is is een weg.
De psycholoog weet ook wel dat je niet in 1x al je zorgen en problemen op de tafel gooit, en waarscheinlijk vraagt hij/zij vanzelf door. Maar als je wat gewend bent denk ik dat het vanzelf wat makkelijker word om je ding te vertellen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:17

Dat klopt, ze zullen ook heel veel dingen opschrijven. Daar moet je niet van schrikken, ze zullen ook nooit wat doorvertellen aan je ouders of wat dan ook. Alles blijft binnen het team. Ja

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:27

Ik vond het vreselijk bij de psygoloog, maar ben een flinke binnenvetter en toen ze met AD aankwamen gestopt, heb het bij de huisarts aangekaart en die verwees mij door, je HA kan bepalen wat voor hulp je nodig hebt! Ik wens je heel veel sterkte en onthoud je wordt hier wel heel erg sterk van meid

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:57

Als het je helpt moet je gewoon gaan, het is niet vreemd om bij een psycholoog te lopen. Je wilt niet weten hoeveel mensen hulp krijgen bij het verwerken van problemen succes ermee!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 21:05

Bedankt allemaal, ik had dit even nodig om die stap toch te zetten.
Ik was altijd een binnenvetter totdat ik vincent leerde kennen. Hij dwong me praktisch om mijn mond open te trekken. Aan de ene kant heeft dat erg geholpen.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 15:18

Hoi Lachen even een klein updateje.
Na wat tips gehad te hebben via PM gaat het alweer een beetje beter.
Ik heb besloten een opleiding te volgen die een heel eind uit de buurt is van mijn huis. Zo probeer ik te zien of ik aan mijn rust kom.

Helaas kon ik dit nu pas zeggen i.v.m de pc die stuk is en wij net een nieuwe laptop hebben gekocht Lachen Bedankt allemaal! Haha!