mediteer jij en wat heb je bereikt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24707
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 13:47

Nou dat is duidelijk toch,mediteer jij en wat heeft het je op geleverd? Zelf ben ik na aanleiding van het boek tussen 2 gedachtes gaan mediteren.Ik wil weten wie ik nou werkelijk ben en wat mijn doel is, ik heb een boek mediteren voor beginners.Het is echt heel mooi als ik dat voor elkaar kan krijgen wat hij verteld in het boek.Doe jij het alleen of met een groep?

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:48

Ik mediteer, om gewoon rust te krijgen.
Maar meditatie kan je in verschillende vormen, doe het gewoon zittend, of via taiji Lachen laatste met een muziekje bij Lachen

Ik ga altijd naar dezelfde plek trouwens Lachen

marleen_usar

Berichten: 24707
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 13:51

Ik heb ook muziek erbij en dat zijn natuur geluiden.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:52

Ja ik ook, vind eigelijk met de taiji het leukste kan je de energieen mee gebruiken.
Wat zie jij eigelijk? Als ik dat mag vragen.

marleen_usar

Berichten: 24707
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 14:06

Ik doe het nog niet zolang,maar ik kom er door te weten wie ik werkelijk ben en wat ik moet doen.

marleen_usar

Berichten: 24707
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 14:07

Ook heb ik een dromenvanger boven mijn bed, die vangt mijn dromen niet.Ik ga er juist erg door dromen,ook door die meditaties ga ik erg veel dromen.Die dromen zijn heel heftig maar ze laten mij zien welke weg ik moet bewandelen.

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:08

ik mediteer ook. Dit vooral om de rust van binnen op orde te houden. Ben een ongelovelijke stresskip en kan me vreselijk druk maken en meditatie helpt me om me met beide benen op de grond te houden Lachen
Daarnaast doe ik ook nog Yoga, werkt ook heerlijk rustgevend Lachen Yoga doe ik trouwens op muziek, meditatie niet

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:14

Ìk mediteer ook, ben ermee begonnen omdat ik enorme faalangst heb om zo rustiger van binnenuit te worden, mijn astma is nu ook een stuk beheersbaarder omdat ik mijn ademhaling meer onder controle heb nu, ik ben er in het begin ook enorm van gaan dromen, dan komt boven waar je echt mee zit, later werd dit beter, ik heb nu ook contact met mijn gids en mijn lievelingsopa, niet elke dag hoor ,maar als ik ergens meezit, door te mediteren zet je als het ware een deurtje open.

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:15

ja mijn faalangst is er ook een stuk minder door geworden. Ik kan nu als het ware een knopje omzetten wanneer nodig Lachen

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:16

Ik wil het heel graag kunnen, maar ik heb er volgens mij niet genoeg rust voor Nagelbijten / Gniffelen Ik kan het niet voor mekaar krijgen om heel rustig te blijven zitten, en aan niks te denken. Heb het idee dat ik daar juist alleen maar onrustiger door wordt ofzo Verward
Iemand tips?

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:19

verootjoo schreef:
Ik wil het heel graag kunnen, maar ik heb er volgens mij niet genoeg rust voor Nagelbijten / Gniffelen Ik kan het niet voor mekaar krijgen om heel rustig te blijven zitten, en aan niks te denken. Heb het idee dat ik daar juist alleen maar onrustiger door wordt ofzo Verward
Iemand tips?

je hebt ook geleide meditaties waarbij je moet gaan visualiseren, je word dan meegenomen naar een diepe onstspanning met zachte muziek op de achtergrond, dit is stukken makkelijker om in mee te gaan dan gewoon stil zijn, had ik in het begin ook de rust niet voor.

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:22

Je moet inderdaad een vorm van meditatie vinden die bij je eigen persoonlijkheid past Lachen ga eens een keer naar de bieb of langs een grotere boekhandel, daar zijn veel boeken te vinden over meditatie en dergelijke!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:35

verootjoo schreef:
Ik wil het heel graag kunnen, maar ik heb er volgens mij niet genoeg rust voor Nagelbijten / Gniffelen Ik kan het niet voor mekaar krijgen om heel rustig te blijven zitten, en aan niks te denken. Heb het idee dat ik daar juist alleen maar onrustiger door wordt ofzo Verward
Iemand tips?


Taiji gaan doen, want merendeels dat zich taiji in belgie en nederland noemt is alles behalve dat Boos!
Ook goed voor mensen met concentratie problemen, of die last hebben van links en rechts verschil.
En heel goed voor de lenigheid.

Dit is een voorbeeld, van de basisvorm Lachen


http://www.youtube.com/watch?v=TBvF6r6DOvc

greensleaves

Berichten: 551
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: Delft

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:58

Ik heb me een tijdje geleden voorgenomen om weer elke dag eventjes te mediteren, omdat ik helemaal gek word van alle indrukken, beelden, geluiden en sferen die je per dag meekrijgt. Wat ik vaak doe is denkbeeldig licht via mijn kruin naar binnen laten stromen en dan een voor een de hoofdchakra's (niet chakra's in je hoofd maar de belangrijkste) de kleur licht geven die bij die chakra hoort. Dus die in je stuitje krijgt rood, die daarboven oranje, daarboven geel enz. Klinkt wat vreemd maar vaak voel ik me er stukken beter door.
Meestal neemt dit maar vijf tot tien minuten in beslag maar heb ik wel het gevoel heel lang weggeweest te zijn.
Het effect dat meditatie op me heeft gehad de tijden dat ik het echt regelmatig deed, was dat ik heel anders dingen beleefde, veel kalmer en ik zag alles anders, niet letterlijk maar zag alles als even mooi en even belangrijk, van regenboog tot stoeptegel.

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:25

Ik heb het eenmaal gedaan. Vond het verschrikkelijk fijn. Heb wel gehoord dat er heel veel manieren van mediteren zijn.
Ik deed het toen in een groep, waarbij een vrouw een 'rondleiding' gaf waar je heen moest gaan zeg maar.

Shani_1984

Berichten: 5437
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 04:07

Ik probeer ook wel eens te mediteren, maar het lijkt wel of er bij mij een blokkade in de weg zit als ik bij mezelf naar binnen wil dan lukt dat dus niet.... Ik kan ook mijn gedachtes niet afsluiten. heeft iemand enig idee hoe dit kan en goede tips?

marleen_usar

Berichten: 24707
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 07:17

Je kan proberen om terug te tellen van 10 naar 1, en dat steeds herhalen.

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:54

greensleaves schreef:
Ik heb me een tijdje geleden voorgenomen om weer elke dag eventjes te mediteren, omdat ik helemaal gek word van alle indrukken, beelden, geluiden en sferen die je per dag meekrijgt. Wat ik vaak doe is denkbeeldig licht via mijn kruin naar binnen laten stromen en dan een voor een de hoofdchakra's (niet chakra's in je hoofd maar de belangrijkste) de kleur licht geven die bij die chakra hoort. Dus die in je stuitje krijgt rood, die daarboven oranje, daarboven geel enz. Klinkt wat vreemd maar vaak voel ik me er stukken beter door.


Dit doe ik ook maar dan ook vanuit de aarde energie naar boven laten stromen. En ook alle chakra's langs. Zo heb je 2 stromen energie langs elkaar lopen. Voelt heerlijk!
Zo blijf je geaard en krijg je energie tegelijk.

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:33

marleen_usar schreef:
Je kan proberen om terug te tellen van 10 naar 1, en dat steeds herhalen.

dit heb ik gisteravond eens geprobeerd en het ging best goed Lachen

marleen_usar

Berichten: 24707
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: mediteer jij en wat heb je bereikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 18:24

Je moet tussen 2 gedachtes terecht komen maar dat kan een poosje duren.Ook kan je een mantra uitspreken bv ohm.