om even te beginnen; dit is een sa met toestemming van de mods.
in mijn (nog niet al te lange) leven heb ik al behoorlijk wat meegemaakt, dit heeft zich dan ook in verschillende dingen geuit. laat ik mijn grootste probleem (waar het allemaal om gaat) maar even hier op tafel leggen dan.
tot een paar jaar geleden ben ik heel erg gepest, dit is niet het enige waardoor het begonnen is, maar wel een gedeelte ervan. daardoor heb ik namelijk een heel groot minderwaardigheidscomplex gecreeërd bij mezelf. later is dit zich gaan uitten in een eetstoornis. ik begon steeds minder te eten en uiteindelijk helemaal niks meer. allerlei smoezen om onder het eten uit te komen. "ik heb al gegeten" of "ik eet straks wel" werkten erg goed.
uiteindelijk ben ik hier op mijn veertiende gedeeltelijk vanaf gekomen, in zoverre dat ik in kleine porties weer at en dat ook gewoon binnenhield. helemaal overgaan deed het nooit, en een schuldgevoel bleef ik altijd houden als ik at.
sinds een paar maanden is het weer helemaal terug. om het zo maar te zeggen. de hele stress-situaties beginnen me ook boven het hoofd uit te stijgen. ik ben nu van 67 naar 52 kilo afgevallen in een zeer korte tijd. ik weet dat ik fout zit en ik weet dat ik hier weer (voor in hoever het weer is) vanaf moet, maar ik weet echt niet hoe.
ik hoef geen reacties van "geef jezelf een goede schop onder je kont", want die goede schop onder m'n kont heeft nooit gewerkt, het is geen aandachtkwestie, zoals vele mensen dit soort dingen (te) licht opvatten. het besef dat dit moet stoppen is er, maar hoe?
het is moeilijk voor mij om dit allemaal op te schrijven, want niemand weet dit. een paar mensen wisten dat ik het had, maar die denken dat ik alweer een gelukkig leventje heb. het idee dat veel mensen schijnen te hebben, omdat ik "alles heb wat m'n hartje begeert" (woorden van een "vriendin" die me heeft laten vallen als een baksteen in een bepaalde situatie). het is een raar verhaal geworden, dat weet ik, als er vragen zijn wil ik die best beantwoorden.
misschien ook mensen die ervaringen hebben met dit soort dingen? in elk geval bedankt..