weet het even niet meer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
just_someone
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-07

weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 22:45

hey, alvast bedankt dat je de moeite neemt om dit topic te lezen. en als je die moeite niet neemt, even goede vrienden. Lachen

om even te beginnen; dit is een sa met toestemming van de mods.

in mijn (nog niet al te lange) leven heb ik al behoorlijk wat meegemaakt, dit heeft zich dan ook in verschillende dingen geuit. laat ik mijn grootste probleem (waar het allemaal om gaat) maar even hier op tafel leggen dan.
tot een paar jaar geleden ben ik heel erg gepest, dit is niet het enige waardoor het begonnen is, maar wel een gedeelte ervan. daardoor heb ik namelijk een heel groot minderwaardigheidscomplex gecreeƫrd bij mezelf. later is dit zich gaan uitten in een eetstoornis. ik begon steeds minder te eten en uiteindelijk helemaal niks meer. allerlei smoezen om onder het eten uit te komen. "ik heb al gegeten" of "ik eet straks wel" werkten erg goed.
uiteindelijk ben ik hier op mijn veertiende gedeeltelijk vanaf gekomen, in zoverre dat ik in kleine porties weer at en dat ook gewoon binnenhield. helemaal overgaan deed het nooit, en een schuldgevoel bleef ik altijd houden als ik at.
sinds een paar maanden is het weer helemaal terug. om het zo maar te zeggen. de hele stress-situaties beginnen me ook boven het hoofd uit te stijgen. ik ben nu van 67 naar 52 kilo afgevallen in een zeer korte tijd. ik weet dat ik fout zit en ik weet dat ik hier weer (voor in hoever het weer is) vanaf moet, maar ik weet echt niet hoe.

ik hoef geen reacties van "geef jezelf een goede schop onder je kont", want die goede schop onder m'n kont heeft nooit gewerkt, het is geen aandachtkwestie, zoals vele mensen dit soort dingen (te) licht opvatten. het besef dat dit moet stoppen is er, maar hoe?

het is moeilijk voor mij om dit allemaal op te schrijven, want niemand weet dit. een paar mensen wisten dat ik het had, maar die denken dat ik alweer een gelukkig leventje heb. het idee dat veel mensen schijnen te hebben, omdat ik "alles heb wat m'n hartje begeert" (woorden van een "vriendin" die me heeft laten vallen als een baksteen in een bepaalde situatie). het is een raar verhaal geworden, dat weet ik, als er vragen zijn wil ik die best beantwoorden.

misschien ook mensen die ervaringen hebben met dit soort dingen? in elk geval bedankt..

inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Re: weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:49

Ga eens een gesprek aan met je dokter, hij kan je dan doorsturen naar iemand die je kan helpen.

Ik heb zelf geen ervaring met een eetstoornis maar heb het van dichtbij meegemaakt omdat mijn nichtje van 16 met hetzelfde probleem zit.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:52

Mijn ervaring - na gepest te zijn - is dat het helemaal niet uitmaakt wat anderen van je denken, het maakt alleen uit wat jij van je denkt.

Probeer de stress te compenseren. Door te sporten bijvoorbeeld? (Let dan wel op - sporten kost energie, en dat moet je aanvullen door te eten.)

just_someone
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-07

Re: weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 18:09

inge81 schreef:
Ga eens een gesprek aan met je dokter, hij kan je dan doorsturen naar iemand die je kan helpen.

kan dat buiten de ouders om? want eigenlijk durf ik sowieso niet zo goed hulp te zoeken omdat ik bang ben dat mijn ouders hier dan achterkomen. en niet alleen mijn ouders, maar ook de rest van de wereld.
Hester: ik sport al overactief de laatste tijd. en het probleem is dat het eten er ook echt niet meer in komt/blijft de laatste tijd. als ik wat eet gaat het er ook automatisch bijna weer uit..

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:31

ik heb net je verhaal gelezen, zelf heb ik ook het nodige mee gemaakt, maar dat ga ik hier niet neerzeten Lachen als je wilt kun je me pben wat is je leeftijd eigenlijk, en ja je kan naar iemand toe om te praten, buiten je ouders om, alle dokters etc hebben zwijgplicht.

just_someone
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-07

Re: weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 18:57

ik ben nu vijftien..

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:01

Zoals ik het begrijp, leeft anorexia jou, terwijl het vaak andersom is - mensen leven anorexia. Ik heb het idee dat je jezelf nu te dun vindt? Om dan tevreden met jezelf te zijn, wil je aankomen. Meer lui doen, meer eten, minder sporten.

Om wat voor stress gaat het? Wat is de "druppel" die dit gedrag veroorzaakt? Kun je dit ontwijken?
Dokters mogen zonder jouw toestemming niets tegen je ouders zeggen, dus bij hun kan je je hart gerust luchten. En zeer waarschijnlijk weet je huisarts waar je goede hulp kan vinden.

just_someone
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-07

Re: weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 22:44

het is een tijd andersom geweest, maar nu zie ik wel in dat het fout is en het enige wat ik wil is hier vanaf. ik vind mezelf niet te dun, mijn zelfbeeld is niet je van het, maar ik wil niet nog verder afvallen.

de druppel die de emmer doet overlopen zijn voornamelijk relatieproblemen en problemen thuis. het ging hier thuis al een tijd niet lekker, maar het is ook een tijd over geweest. nu is de hel weer losgebroken. voor de rest gaat het niet fijn in m'n relatie en zit ik de hele tijd met stress daarom..

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 03:16

Je kunt gewoon naar je huisarts toe stappen en daar het verhaal doen. Je dokter heeft zwijgplicht, dus zal echt niet je ouders bellen o.i.d. Knipoog

Het is in elk geval al heel wat dat je zelf in ziet dat je niet goed bezig bent.

just_someone
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-07

Re: weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 18:32

bedankt voor de reacties, ik heb nagedacht en ga binnenkort naar de huisarts toe.. is wel moeilijk, maar het beste denk ik..

_mbvd_

Berichten: 984
Geregistreerd: 26-04-07
Woonplaats: ZH

Re: weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:39

het is misschien ook fijn voor jezelf om er met mensen over te praten die het ook hebben.

veel sterkte ermee Knipoog

Anoniem

Re: weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:42

Naar de HA lijkt me wel het beste idd Lachen Het is al goed dat je zelf weet dat je fout zit door zo weinig te eten en dat je er iets aan wil doen. Succes !