Gebroken heup?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonzwa

Gebroken heup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 17:13

Op mijn 16e (volgens het ziekenhuis een record qua leeftijd Clown )
Heb ik door een auto ongeluk waarbij ik werd aangereden mijn linker heup kom gebroken.

Dit gebeurde vlak voor de zomer vakantie, en dus hele vakantie in een rolstoel na bijna een week in het ziekenhuis te hebben gelegen Huilen .
Ik kreeg 3 pinnen in mijn been, en Januari dit jaar zijn deze verwijderd, ik heb nu bijna geen last meer. Wel als ik gewerkt heb ik lange dag en avond, of als het kouder weer is..

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ook hun heup hebben gebroken, hoelang hebben jullie hier last van gehad? Soms heb ik met paardrijden namelijk ook 'steken'. En hoe ziet jullie litteken van de operatie('s) eruit? Trekt dit nog een beetje weg? De mijne is namelijk ongeveer 1,5 cm dik en zo'n 15 cm lang en velrood.

Misschien komt dit raar over maar ik ben gewoon benieuwd hoelang de herstel periode zal zijn, en of het ook weer 100% goed kan komen.

Dobel

Re: Gebroken heup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:20

Oe gelukkig dat het aardig goed gekomen is zeg Haha!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 17:21

Ja erg fijn ik mocht toen 3 maanden niet paardrijden, ZWÁÁR Tong uitsteken
Stond ik daar met mijn krukken te kijken naar mijn paarden die werden bij gereden door iemand anders...

winstonboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:31

nee ik heb nooit mijn heup gebroken lijkt me zeer vervelend Ach gut
maar ik heb wel al 2 keer 2 pinnen in mijn elebogen gekregen (niet echt supper te vergelijken maar een litteken zal wel ongeveer het zelfde helen) een keer heb ik ook een groot litteken er aan overgehouden (10/13 cm) wat ook eerst supper rood en een beetje dikkig was dit is bij mij weg getrokken naar heel lichtroze en aan de "uiteinden" waar het ongeveer een halve cm dik is is het al haast niet meer tezien in het midden waar het op het dikst 2 cm is is het nog wel iets donkerder en beter te zien het heeft wel even geduurt voor het echt wat mooier werd ongeveer zo'n anderhalf jaar dat het redelijk goed was Ja

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:09

Biodermal heeft een fijne littekencreme. Geeft vaak goede resultaten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:39

Ik ben geopereerd aan mijn heup omdat ik een afwijking heb. Ze hebben de heupkom losgemaakt uit het bekken en een stukje gedraaid en weer vastgezet met een pin. Ik heb in totaal een half jaar gerevalideerd, toen mocht ik ongeveer alles weer. mijn litteken is ongeveer 1 cm breed en 15 cm lang en loopt parallel aan m'n bikinilijn. Het rode trekt bij jou ook nog wel weg, bij mij is het iets lichter dan mijn huidskleur.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 11:28

Oke heel erg bedankt, die litteken creme valt ook zeker te proberen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:35

Margreet schreef:
Biodermal heeft een fijne littekencreme. Geeft vaak goede resultaten!

idd, heb ik ook gezien bij m'n vriend. Ja

sterkte!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 16:48

Hier kan een slotje op.