bloedneus wat doe jij dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 09:51

Ik was op weg om te werken met de auto, en ik voelde iets bij mijn neus.Ik had een bloedneus, het liep mijn keel in.Dat was echt vies,maar toen liep het mijn neus uit.Alles zat er onder, en ik had niks bij me.Ja hier rekent niemand op toch,dus ik de auto aan de kant en een maandverband gepakt.Maar het bleef lopen,dus ik het maandverband maar uit elkaar gehaald.Dus ik de thuiszorg gebeld dat ik niet naar de klant kon omdat ik onder het bloed zat en dat het bleef lopen.Ik ben toen naar huis gegaan en heb er daar watten in gedaan,ik hoop wel dat het weg blijft, want vanmiddag moet ik weer werken.Dit heb ik nog nooit gehad,maar blijft het wel weg nu of is daar niks over te zeggen?

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:55

Ader gesprongen. Gebeurd meestal bij een overgang van warm naar koud. Je voelt hier niks van en lijkt op een loopneus. Tot je je neus afveegt Haha!
Het kan ook gewoon spontaan zonder reden gebeuren. Ik had dit vroeger veel. Ik kneep dan gewoon mijn neus dicht met een zakdoekje/tissue/wc-papier in mijn hand. Als het vaker voor gaat komen moet je even naar de HA. Die brandt de ader dan dicht.

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 09:56

Okee bedankt ik doe schone kleren aan en hopen dat het weg blijft?

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:58

Ja, meer kan je niet doen.
En neem een pakje zakdoekjes mee voor de zekerheid.

Manderino

Berichten: 1309
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:55

Zakdoeken is idd handig,Maarja alsof je altijd maar op een
bloedneus moet uit zijn.
En schone kleding natuurlijk aan trekken .

Oekie

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:59

gewoon zakdoekjes meenemen idd Ja
als ik een bloedneus heb dan knijp ik altijd net onder dat botje, ga voorover zitten en een papiertje erbij.
het is belangrijk om niet met je hoofd achterover te gaan leunen want anders dan stroomt het bloed naar je hersenen

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:46

Ik heb 1x in me leven(me hele leven van wel 15 jaartjes Tong uitsteken ), een bloedneus gehad. Was hier wel een klap van een hockeystick voor nodig maargoed.
Ik ben toen rustig gaan zitten met heel veel papieren zakdoeken, beetje naarvoren buigen en bij het botje in me neus knijpen. (geen idee wat ik moest doen, had nog nooit bloedneus gehad)

Ik heb wel ooit is gehoord dat je niet moet gaan snuiten. Al heb ik dat toen wel gedaan Bloos , was er wel weer zat van namelijk.

Miss_m

Berichten: 1837
Geregistreerd: 24-06-06

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:48

Ik heb nog nooit een bloedneus gehad dus ik weet het niet Knipoog

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:36

Ik heb het zovaak Scheve mond Meestal wacht ik even met een doekje onder mn neus, en dan snuit ik een paar keer, en dan is het vaak wel over Lachen

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:30

Ik heb het regelmatig, maar nooit dat het uit zichzelf begint.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:35

Heb door medicijngebruik de laatste 3 maanden heel vaak een bloedneus gehad (en dan nog een flink heftige ook, na 15 minuten nog steeds door aan het bloeden Nagelbijten / Gniffelen )
Ik propte altijd maar een zooi papier in mijn neus als ik bezig was, en anders neus snuiten en dichtdrukken.

Bloedneuzen zijn irritant Nagelbijten / Gniffelen

hestr

Berichten: 383
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Hoofddorp

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:40

Medousa schreef:
Bloedneuzen zijn irritant Nagelbijten / Gniffelen


Vertel my wat Vork
Ik heb al me hele leven bloedneuzen omdat ik een heel dun adertje in m'n neus heb. (Binnekort wordt hij dichtgebrand/gevroren!)
Wat wel helpt: Neusdruppels op de ader druppelen, daar gaan ze van vernauwen, en dan stopt dus het bloeden.
Verder gewoon heel veel zakdoeken en je neus dichtknypen Dromen

Anoniem

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:13

Ik heb ook al mijn hele leven bloedneuzen. Echt niet grappig, verlies met zo'n (zeer heftige) bloedneus in meestal zo 20 tot 40 minuten echt zéér veel bloed, dusdanig veel dat ik na zo'n bloedneus een uurtje of 3 tot 5 niets of weinig kan doen in verband met duizeligheid. Een bloedneus van 10 a 15 minuten is erg kort voor mij, heb er ook geregeld meer dan een uur mee gestaan...

Je kunt er eigenlijk weinig aan doen en over het algemeen is de oorzaak zeer onschuldig. Je kunt de aders in je neus vlak onder het botje een beetje dichtknijpen om de doorgang te verkleinen. Daardoor stroomt het in ieder geval minder hard en schijnt het bij de meeste mensen ook eerder te stoppen (bij mij echter niet, dus ik laat het altijd maar gewoon lopen Clown ).

Pakje zakdoekjes mee voor de zekerheid is altijd handig. Aders dichtknijpen, hoofd iets voorover laten zakken en bloed opvangen met een zakdoekje. In ieder geval niet achterover gaan hangen waardoor al het bloed je keel in zakt. Mocht je bloed in je mond krijgen, kun je dat beter uitspugen. En nadat het gestopt is ook écht niet te veel in gaan zitten pulken met zakdoekjes om de binnenkant van je neus schoon te krijgen. Op z'n hoogst een beetje spoelen met wat water (vanaf je hand), meer niet. Binnenkant van je neus heeft wel ff tijd nodig om te herstellen. Haha!


(Wat betreft mijn bloedneuzen, ik heb ze vooral in hete, benauwde zomers érg vaak (soms wel 3 keer per dag). Enige wat voor mij helpt is zo snel mogelijk een toilet, wastafel, douche, wat dan ook te zoeken en daar met m'n kop boven te gaan hangen tot het stopt met bloeden. Met zakdoekjes hoef ik het niet eens te proberem.... Nagelbijten / Gniffelen )

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:23

Als ik een bloedneus heb, dan snuit ik eerst goed (al die enorme bloed-klodders eruit) en dan braaf voorover zitten met zakdoek/wcpapier/keukenrol onder m'n neus.

Ik had het net als Nouks ook als het te warm is, maar bij mij is het 2x dicht gefikt, na die tijd eigenlijk nog weinig last van gehad.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: bloedneus wat doe jij dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:07

Ik dacht dat je altijd juist je hoofd achterover moest houden en net boven je neus '' dicht moest knijpen?'' Mijn broer had dit eerst best vaak. Ik heb het nog nooit gehad! *Klopt HEEEEL hard af * .