Paardenmelk drinken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

D_Ijslander

Paardenmelk drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 13:07

Heyy.. hebben jullie er wel eens van gehoord? Paardenmelk is in de verkoop. Het zal best raar klinken maar het is wel gezond. Nee ik heb het nog niet geprobeerd, maar mijn tinkermerrie gaat misschien paardenmelk produceren. Onze tinkermerrie is 8 jaar oud en compleet gek in haar hoofd. Het klinkt medogenloos maar het is wel zo. Ze schrikt van iets wat er niet is en begind zo maar ineens te rennen. Ze heeft het headshakingsindroom ofzo.. Wij hebben bijna alles geprobeerd en als alle opties weg zijn gaat ze misschien veulenen. Dat hoop ik teminste voor haar. Krijgt ze toch nog een geweldig leven. Maar het word wel moeilijk. Want wij zijn erg aan haar gehecht en met poetsen en knuffelen is ze heel erg lief. Ze doet geen vlieg kwaad tot dat je met een zadel, hoofdstel of zelfs een longeersingel aan komt.
Maar goed.. dit forum is bedoelt om lekker te kletsen over je mening en wat je er over weet.
Groetjes van Djoeke

L_ola

Re: Paardenmelk drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:08

Ik had ooit gehoord dat het goed was tegen exeem..

Agnessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:09

Ik ken mensen met een paardenmelkerij...voor de paarden is het absoluut niet vervelend en ze hebben een prima leven. Paardenmelk schijnt heel gezond te zijn...ik heb ook wel eens gehoord dat je er bepaalde kwalen mee kan genezen

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:13

Ik heb het al geproefd het heeft een typische smaak maar is niet vies.
Alleen je moet oppassen en beginnen met een heel klein koffie lepeltje een enkeling is er allergisch voor.
En mijn vriendin was dit juist heel haar keel werd opgezwollen.
En ze voelde haar niet goed.
Maar ik denk wel niet dat jij jou tinkertje zal kunnen gebruiken voor paardemelk.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:11

paardenmelk is idd heel gezond en behoorlijk duur in de winkel, heeft een lekkere, typische smaak.
Neem eens een kijkje op www.hippolacta.be een paardenmelkerij met alleen tinkers Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:15

Ik vind het niet lekker hoor... Je kan het trouwens beter rechtstreeks bij de melkerij kopen, daar is het goedkoper....

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:12

Vorig jaar mn merrie gemolken, want wou nu ook toch wel eens weten hoe dat smaakte. Nou vond het net met water aangelengde melk, met een flinke schep suiker. Niet echt heel erg smakelijk, maar ook kwestie van wennen denk ik.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:20

HAha, heb jij het geproeft!! Moet ik ook eens proberen..
Wat ik ervan gehoord heb is het goed voor je darmen en smaakt het waterig en zoet, dus wat Bella beschrijft..

Agnessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:55

Bella schreef:
Vorig jaar mn merrie gemolken, want wou nu ook toch wel eens weten hoe dat smaakte. Nou vond het net met water aangelengde melk, met een flinke schep suiker. Niet echt heel erg smakelijk, maar ook kwestie van wennen denk ik.

Haha,,heb je het zo opgedronken?? Het moet eerst natuurlijk wel bewerkt zijn! (pasteuriseren/steralisteren, toevoegen van suikers en anders oliebol, jeweetwel).

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:57

paardenmelk is lekker Vork
doen mijn merrie met een veulen rondliep melkte ik haar af en toe voor een bekertje, erg gezond hoor Haha!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:02

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:13

hoeft helemaal niet bewerkt te zijn hoor Knipoog
alle bewerkingen zijn om het langer te kunnen bewaren, als je het bijna rechtstreeks uit de uier drinkt, is het lekker puur natuur Knipoog Ja
er worden overigens geen suikers e.d. aan toegevoegd,

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:07

Ik durf het niet te drinken Bloos
Lust geen koeienmelk ook dus ben bang dat ik van paardenmelk over mn nek ga.
Wie weet dat ik het nog probeer, nu kan het nog Tong uitsteken

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:14

ik heb het ook al eens ge proeft hoor van mn verzorg merrie Tong uitsteken de eigenaar er van had dat al gedaan en zij, moet je ook eens proeven! dus naja ik heb ook een klein beetje geproeft Tong uitsteken best lekker hoor! alleen een apparte smaak..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:15

Ja ik heb er van gehoord. Het schijnt goed te zijn tegen allerlei huidklachten en allergiëen e.d.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:39

Bella schreef:

Jaaaa ik had het niet beter kunnen verwoorden! Inderdaad waterachtig met een suikersmaakje, maar ik vind dat de smaak soms zo varieert (heb al van verschillende paardenmelkerijen melk geproef dus, niet allemaal even lekker Bloos )
Wel lekker fris vind ik Lachen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:54

Twee vriendinnen van mij zijn toevallig afgelopen zaterdag naar een paardenmelkerij geweest en ik vond het interessant om te horen wat ze te vertellen hadden erover.

Paardenmelk kopen is best duur. Dus hou het maar beter bij gewoon gezond eten en drinken, dan heb je dat niet nodig. Is goed voor bepaalde huidaandoeningen maar dan moet je dit lange tijd volhouden en elke dag 250 ml paardenmelk drinken.

Verder hadden ze bij de betreffende paardenmelkerij alleen pony's van zo rond de 1,30 m. Pony's zijn goedkoper in onderhoud dan de paarden. Zodra ze een veulen geworpen hebben, worden ze bij de eerste hengstigheid alweer gedekt. Ze werpen veulens aan de lopende band. Echt fokdieren dus. Ze hebben wel een heel goed leven en krijgen kleine porties per dag gevoerd. Vanuit hun stal lopen ze al vanzelf richting de melkmachine omdat ze daar hun voer dan krijgen. Ze vinden het niet vervelend verder ook. Als ze een veulen hebben gekregen, worden ze de eerste 8 weken na geboorte niet gemolken, omdat het veulen het hard nodig heeft.
Je kunt een paard zo melken en meteen opdrinken omdat ze max maar 1 liter melk in voorraad hebben en er dus geen schadelijke bacterien (zoals wel bij een koe) in zitten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:15

verplaatst van KS naar MW.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:48

Hey ik ben ook wel eens naar een paardenmelkerij geweest heb zelf ook last van eczeem en heb het daarom een tijdje(4 dagen) gedronken ik vind het egt niet lekker het smaakt naar een mangels van water en nog iets wat niet goed mengt ik heb wel eens gehoord dat er ook paardenmelk met een smaakje is net als yogi zeg maar dat moet ik nog een keer proberen. ik ben laatst in oirschot naar de melkerij geweest (bij de opendag) en stond daar in 10 min weer buiten. ze hadden wel lieve veulentjes maar de merries die er stonden ze kwamen boos over probeerde je te bijten en ze stonden elkaar te bijten niet om aan te zien