Bloedend Tandvlees Help help!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Bloedend Tandvlees Help help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 11:39

Wie heeft er ook wel eens last gehad van bloedend tandvlees???

Ik heb het opgezocht via google en daar word vermeld dat ik tandvlees ontsteking heb, ik heb contact opgenomen met mijn tandarts en die zegt dat ik het even in de gaten moet houden, omdat het ook door stress etc. kan komen.
Op google staat echter dat als je er niks aan doet, op de lange duur je tanden uit kunnen vallen.
Ik heb nu een spulletje besteld via internet wat ervoor zou zorgen dat de onsteking stopt( dit spul zou aangeprezen worden door mondhygieniste) maar moet ik het wel gebruiken of zou het meer schade kunnen aanrichten???

Is er iemand die dit ook heeft gehad en wat heb jij er aan gedaan??
Ik wil op mijn 24e nog wel graag tanden in mijn mond.

mandiiee

Re: Bloedend Tandvlees Help help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:40

heb ik ook wel eens, ik heb als advies van mijn ortho gekregen om mijn tandvlees te masseren met mijn tandeborstel.
zo versterk je je tandvlees
Laatst bijgewerkt door mandiiee op 14-08-07 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Laura

Is dit tijdens het tandenpoetsen gebeurt?

laura1987

Is het niet gekomen door te hard tanden poetsen?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:41

Haha sorry Lachen

wees maar niet bang Knipoog is je tandvlees beetje licht gezwollen? dan is het ontstoken. Is vaak na een weekje weg Lachen
goed maar voorzichtig poetsen en masseren Lachen zo gaat het t snelst over Haha!

je tanden vallen er niet zo maar uit Lachen

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:41

Ik heb het ook hoor, relaxe maar. Tong uitsteken Dan is je tandvlees ontstoken. Je kan het beste een afspraak maken met de mondhygiëniste. En goed poetsen, want de oorzaak is teveel plak op je tand (dus niet goed gepoetst).
maar het is ook weer niet zo dramatisch hoor, als je er wat aan doet. Knipoog

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:43

Paradontax is een tandpasta daarvoor denkik. Het smaakt zeeeeeeer slecht maar helpt wel. Mijn zus gebruikt het, ik denk wel dat het tegen bloedend tandvlees was.
Succes
xxxx

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:15

wendyashley schreef:

Ik heb het opgezocht via google en daar word vermeld dat ik tandvlees ontsteking heb, ik heb contact opgenomen met mijn tandarts en die zegt dat ik het even in de gaten moet houden, omdat het ook door stress etc. kan komen.
Op google staat echter dat als je er niks aan doet, op de lange duur je tanden uit kunnen vallen..
Ik heb nu een spulletje besteld via internet wat ervoor zou zorgen dat de onsteking stopt( dit spul zou aangeprezen worden door mondhygieniste) maar moet ik het wel gebruiken of zou het meer schade kunnen aanrichten???

Sjonge.. ben je jezelf nu niet een beetje aan het opfokken?
Google geen dokter, je hebt je tandarts gebeld en zijn advies moet je gewoon opvolgen.
Ontstoken tandvlees is heel normaal hoor, hebben wel meer mensen een keertje last van.

Dus ga jezelf niet zo ongelovelijk druk maken om iets normaals.
En bel voortaan eerst je tandarts voordat je jezelf gek gaat maken met alle tandvleesaandoeningen die je met google kunt vinden.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 13:51

Laar schreef:
wendyashley schreef:

Op google staat echter dat als je er niks aan doet, op de lange duur je tanden uit kunnen vallen..

Sjonge.. ben je jezelf nu niet een beetje aan het opfokken?
Google geen dokter, je hebt je tandarts gebeld en zijn advies moet je gewoon opvolgen.
Ontstoken tandvlees is heel normaal hoor, hebben wel meer mensen een keertje last van.

Dus ga jezelf niet zo ongelovelijk druk maken om iets normaals.
En bel voortaan eerst je tandarts voordat je jezelf gek gaat maken met alle tandvleesaandoeningen die je met google kunt vinden.

Ik heb gewoon op google gezocht wat het inhoud als je tandvlees bloed tijdens het tandenpoetsen en dan komen ze met de benaming parodontitis, een tandvlees ontsteking.
Ik zeg ook niet dat mijn tanden uit gaan vallen maar er staat als waarschuwing dat als je geen actie onderneemt dat wel de gevolgen kunnen zijn.
Ze hebben het ook over de diverse stadia van de ontsteking, ik heb het nu pas een paar dagen maar ik kan wel 2 tanden op die plaatst heen en weer bewegen(klein beetje maar).
Hier ben ik gewoon een beetje van geschrokken, wel heb ik dus al dat spul besteld, en een babytandenborsteltje gekocht omdat die heel zacht zijn en mijn tandvlees nu al iets minder bloed.
Natuurlijk blijf ik gewoon goed poetsen ondanks de bloedingen, wat ik alleen vreemd vind is dat de oorzaak word beschreven als slechte mondhygiene terwijl ik 3x per dag poets, s'avonds altijd flos en een mondspoeling gebruik.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 13:55

EngeltjeS schreef:
Haha sorry Lachen

wees maar niet bang Knipoog is je tandvlees beetje licht gezwollen? dan is het ontstoken. Is vaak na een weekje weg Lachen
goed maar voorzichtig poetsen en masseren Lachen zo gaat het t snelst over Haha!

je tanden vallen er niet zo maar uit Lachen

Mijn tandvlees is niet gezwollen en ook niet extreem rood ofzo, maar idd kijk ik het maar even aan, mijn tandarts zal wel weten waar hij over praat.

Maar zal ik dat spul nou nog gaan gebruiken of niet? ik heb het via een mondhygieniste gekocht op internet, dan zal het toch geen kwaad kunnen.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:55

Hoezo van een mug een olifant maken..
gewoon een beetje onstoken.. gewoon tanten op elkaar (euhm niet letterlijk Nagelbijten / Gniffelen ) en op je tandvlees poetsen als je gaat tandenpoetsen en het is zo weer weg Rolleyes

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:30

Ik heb zelf ook ooit onstoken tandvlees gehad, nou dat voel je echt wel kan ik je vertellen.
Deed erg veel pijn bij me.

Ook mijn tandarts heeft er niks aan gedaan, ben sindsdien ook met sensodyne gaan poetsen.
Moet zeggen dat ik nu nooit last meer heb van mijn tanden of tandvlees.
Deze tandpasta is wel erg prijzig vind ik, maarja... heb het er wel voor over!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:55

hihi, niet in paniek slaan. Je moet het idd wel een beetje in de gaten houden, maar je tanden hebben wel wat meer nodig om eruit te vallen. Lachen

Ik heb al jaren last van bloedend tandvlees als ik het niet goed verzorg. Een goede tandpasta, degelijke mondspoeling (uit apotheek), eventueel 2-3 keer per dag je tanden poetsen en op tijd op controle gaan bij de TA is best wel voldoende. Lachen

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:13

Mijn tandvlees bloedde ook een tijdje en dan stopte ik daar met goed poetsen, maar moest juist goed poetsen dan. Het ging daarna wel goed, maar moet wel regelmatig 3x daags goed poetsen ook daar.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 02:48

Mijn vader had een soort "gronische" tandvlees ontsteking.
Hij poetst onwijs goed en lang, gaat netjes naar de tandarts..
Hij heeft dit 5o jaar gehad en er is nog nooit een tand uitgevallen hoor.
Bij hem kwam het door dat er een ruimte tussen tandvlees en een paar kiezen had.
Nu heeft hij een jaar geleden een andere tandarts gekregen en nu hebben ze die kiezen verwijdert waar die ruimte tussen zat en nu heeft hij nergens meer last van.

Maar goed komt er op neer dat hij na 50 jaar nog geen tand verloren had dus don't worry so match!
Gewoon goed poetsen en je tandvlees als ware poetsen met een zachte tandenborstel.
je kunt inderdaad ook sensodyne gebruiken.

Oohja, pijn deed het niet bij mijn vader.
Ik heb het ook weleens gehad vanwege slechte verstandskiezen, maar bij mij deed het ook geen pijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:09

Heb er ook wel eens last van, maar ik wil nog wel eens karate uitvoeren met tandenpoetsen. Heb nu de jordan klik tandenborstel.
Maar in jouw geval zal ik gewoon voorzichtig je tandvlees maseren en je hebt speciale tandpasta voor zoiets.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:58

Toevallig heb ik er momenteel ook last van (najah, is iets wat al jaren geregeld terug blijft komen). Advies van de tandarts: Liefst een zachte tandenborstel (baby borstel lijkt me wel erg zacht, het moet nog wel gemasseerd worden). Kleine masserende bewegingen, schuin over je tanden en het eerste randje van je tandvlees. Nog liever: een electrische tandenborstel. Verder tandenstokers gebruiken (extra fijn) ca 1x per dag. Dit als het aanhoudt, als je er nu voor het eerst last van heb zou ik gewoon even goed poetsen en eventjes aankijken.. met ca 2 weken moet het weg/verminderd zijn.. succes en niet panieken! Je tanden vallen niet binnen 2 dagen uit hoor!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:58

Mijn nicht had dat heel erg toen ze zwanger was. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat je zwanger bent. Ik heb het regelmatig, en dan komt het gewoon omdat mijn tandvlees dan te weinig schoongehouden is, dmv poetsen. Succes Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:21

mn rechtervoortand bloed best vaak, ik heb gewoon een hele gevoelige mond en als ik met me tandenborstel al te dichtbij komt gaat t al bloeden, ik heb t bijna niet met paradontax *kots* Misselijk met normale tandpasta veel sneller.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:24

parandontax werkt heel goed tegen onstoken tandvlees en spoelen met Zout-oplossing, lekker smaakt het niet maar het werkt wel Lachen