Constant dorst...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

Constant dorst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 09:40

nu sinds een weekje, heb ik constant dorst ik drink zeker op een een dag, gewoon tegen het dorstgevoel 2.5l water... maar het droge gevoel in de mond gaat niet weg...

Voor dat ik dit had, had ik pijn in mijn onderrug, dokter zei dat het afkomstig was van mijn nieren, nu veel gedronken elke dag zeker1.5l, toen dit over was kreeg ik het dorstgevoel in mijn mond ookal is mijn maag "voldaan" blijf ik dit gevoel houden?

Mijn moeder ( een heel ongeruste moeder Knipoog ) zegt dat dit een teken van suikertekort is?

Dokter is op vakantie, en de andere dokter in de buurt is niet op wacht, morgen vertrek ik wel naar festival, dus zal ik maar wachten tot erna ...

Heeft iemand dit al ooit meegemaakt ?

Daihyo

Re: Constant dorst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:45

Dit kan inderdaad een vorm van suikertekort of zelfs diabetes zijn. Misschien toch maar even een dokter zoeken ergens.
Bij diabetes ruikt je urine trouwens naar zoete appeltjes.
Ik heb het ook een tijd gehad, dronk op een gegeven moment 3 liter water en daarnaast nog andere dingen en ik had nog steeds dorst. Met mij was niks aan de hand en het ging ook vanzelf weer over. Een bloedtest kan je zekerheid geven Ja

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 10:44

het probleem is ik heb een enorme angst van naalden, bijna een fobie, en ik weet dat "mijn" dokter prikken kan geven zonder dat ik het voel, bij een ander ga ik beginnen stressen, en begin dan te draaien en paf daar lig ik dan Bloos

EquiNatura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:49

lijkt wel op suikerziekte... diabetes dus. Een bloed test kan helpen. Appelsap drinken ook overigens.. schijnt... heb er gelukkig geen last van maar komt in mijn familie wel voor. Succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:51

Ik zou toch een keertje onderzoek laten doen. En om suiker te bepalen hoeft er niet geprikt te worden. Beetje urine is voldoende.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:22

Het kan idd een teken van diabetes zijn.
Toch even langs de huisarts lijkt me een goed plan.
Blijft je eigen huisarts nog lang weg?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:59

Amanda schreef:
Dit kan inderdaad een vorm van suikertekort of zelfs diabetes zijn. Misschien toch maar even een dokter zoeken ergens.
Bij diabetes ruikt je urine trouwens naar zoete appeltjes.
Ik heb het ook een tijd gehad, dronk op een gegeven moment 3 liter water en daarnaast nog andere dingen en ik had nog steeds dorst. Met mij was niks aan de hand en het ging ook vanzelf weer over. Een bloedtest kan je zekerheid geven Ja

Mocht je wille dat je urine naar appels rook, Als je diabetes heb stinkt je urine naar Ammmoniak en dan echt heel erg. *spreekt uit ervaring*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:02

Dat is wat de HA tegen me zei.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:02

Cassidy schreef:
Ik zou toch een keertje onderzoek laten doen. En om suiker te bepalen hoeft er niet geprikt te worden. Beetje urine is voldoende.

Inderdaad, je moet alleen in een potje plassen! Ik doe het ook regelmatig, vanwege mijn zwnagerschap Knipoog En denk maar zo: hoe eerder ze erbij zijn, hoe beter ze er iets aan kunnen doen. Hoe langer je wacht met naar de dokter gaan, hoe erger het wordt!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:04

Amanda schreef:
Dat is wat de HA tegen me zei.

Dat kan, maar j urine ruikt contstant naar ammoniak, niet alleen met ochtend urine meestal is het alleen zo met ochtend urine maar constant, en ook nog eens veel drinken,want water zuivert je nieren.. dus ja..

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:46

Door heel veel water te drinken kan je ook teveel zouten uit je lichaam spoelen.
Je lichaam heeft die zouten nodig om voldoende vocht vast te houden.
Het klinkt gek, maar door heel veel water te drinken kan je zelfs wat uitdrogen.
Daardoor houd je dorst, ga je nog meer water drinken....

Probeer af en toe eens een bouilonnetje om je zouten weer wat aan te vullen.
Als je dorst hebt vanaf het moment dat je meer bent gaan drinken lijkt diabetes wel heel toevallig.