Emytje schreef:Effe voor je gekopierd uit mijn profiel (teksten zijn zelfgeschreven, het Reiki-stukje is eigelijk veel langer)
Tera Mai
De Tera Mai-stroming is ontstaan via Takata en Iris Ishikuro, die Reiki weer doorgegeven hebben aan Kathleen Milner. Zij heeft zich gericht op alle healingsenergieën om deze kennis samen te brengen. Hierbij heeft zij een aantal Reiki-symbolen en elementen terug gevonden. Van deze healingenergieën heeft Milner een apart systeem gemaakt, waarvan Reiki onderdeel is; namelijk de Tera Mai-stroming. Hierbij bestaat energie uit vier elementen: Aarde (Reiki), Lucht (Angeliclight), Vuur (Sakara) en Water (Sopi-El). Reiki is hierbij de basis.
Reiki
Reiki betekend letterlijk universele levenenergie; rei = universeel/onuitputtelijk en ki = levensenergie. Reiki is een vorm van energiehealing waarbij universele levensenergie via een kanaal bij de ontvanger komt. Het kanaal is hierbij iemand die een inwijding in Reiki heeft ontvangen. Deze beoefenaar maakt gebruik van de onuitputtelijke bron van universele levensenergie en dus nooit van zijn of haar eigen energie. Beoefenaars krijgen wel wat Reiki mee als ze een behandeling geven omdat ze als kanaal fungeren.
Reiki is dezelfde energie die in India Prana wordt genoemd, bij de Chinezen Chi en in het Christendom de Heilige Geest of Licht, het heeft vele namen. Het bevindt zich overal om ons heen en heeft een voedend effect op lichaam en geest. Iedereen is in staat om deze energie na zijn of haar geboorte op te nemen, alleen door het verdringen van heftige emoties in de eerste levensjaren wordt dit bij zowat iedereen geblokkeerd en kan de energie niet meer goed stromen. Dit veroorzaakt een tekort aan Reiki, gevoeligheid voor ziekten en een vertraging van herstel. Reiki brengt dit zelfgenezend vermogen weer op gang.
Je kunt Reiki gebruiken voor jezelf, anderen, dieren en planten, maar ook voor dingen die al gebeurd zijn of nog moeten gebeuren. Reiki brengt het leven in ons en dringt door zowat alle materialen en werkt onafhankelijk van tijd of ruimte en stroomt altijd daarheen waar het nodig is.
Seichem
Seichem omvat de energieën Angeliclight (lucht), Sakara (vuur) en Sopi-El (water). Om gebruik te maken van deze energieën is Reiki (aarde) nodig.
Sophie-El is vrouwelijke energie. Het maakt energie op het emotionele en mentale vlak los.
Sakara is mannelijke energie. Het verandert het negatieve in positief en zorgt zo voor herstelde energiekanalen.
Angeliclight is mannelijke energie. Het brengt heling op spiritueel niveau.
Ook Seichem bestaat net als Reiki uit 3 graden. Om een Seicheminwijding te ontvangen dient men eerst de Tera Mai-Reiki 1 inwijding te ontvangen.
Kort samengevat is het vanuit de stroming Tera Mai dus zo dat Reiki onder 'Aarde' valt en Seichem bevat de energieën die onder Vuur, Water en Lucht vallen. Sinds ik Seichem 1 heb mogen ontvangen zijn mijn Reiki-behandelingen ook veel krachtiger geworden. De andere energieën stromen namelijk vaak, afhankelijk van de behoefte van de ontvanger, ook mee. Ook is het mooi om te voelen hoe de energieën aanvoelen. Water is namelijk wat kouder en voelt golvend in je handen aan, terwijl Sakara (vuur) weer mega heet is.
Klinkt heel interessant! Ik heb zelf de Ushui Shiki Ryoho inwijdingen mogen ontvangen, en als ik daarin de Master heb mogen halen zal ik me misschien hier ook eens in gaan verdiepen.