Paardenallergie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 17:03

hoi,

mijn vriend heeft paardenallergie en ik vond niet precies een topic waar stond wat je er tegen kunt doen.
Ikzelf rij al 13jaar paard, en regelmatig ook wedstrijden enzo..

dus ik wil als hij eens meekomt, hij een pilletje ofzo inneemt. (als dat gaat)

wie weet de remedie! Haha!

Up_to_Date

Berichten: 3232
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pannerden(gld.)

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:06

De huisarts kan misschien tabletten geven?

Maar wil jij dat je vriend naar je paard komt kijken of wilt hij dat zelf ook?
Als het voor hem niet per se hoeft, kan ie toch beter thuis blijven?
Zo'n allergie is niet niks, lijkt me..

Hoop overigens dat ik dat nooit krijg Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 18:08

ja soms wilt men vriend wel eens mee,
hij is echt een dierenvriend en hij wilt me af en toe eens een plezierke doen met foto's maken.

hij heeft exceem en daar bovenop die allergie.
dus hij krabt overal aan.

maar vroeger had die dat niet en kwam hij altijd mee.
daarom vind ik het raar, zo plots.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:11

Gewoon even bij de dokter langsgaan, die heeft er vast wel iets voor.

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:13

Ik ben ook heel allergisch voor paarden, maar ik ga er gewoon om door. Goed je medicijnen slikken en puffen, dan gaat het wel. En niet echt gaan kroelen met het paard.

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 23:31

ja hij heeft nu al zoveel zalven en pillen voor zijn exceem. dusjah Lachen

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:32

mijn vriendin had ook een pilletje tegen allergie bij een kat, was een algemeen pilletje wat je gewoon bij de apotheek kon kopen..
en anders bij de doc vragen?

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:16

Ik ben ook allergisch voor paarden. Toen ik op mijn 14e voor het eerst op de manege was had ik altijd rode ogen, niesbuien en andere rare verschijnselen, ondanks medicatie. Gelukkig werd dit steeds beter.

Vorige week was ik weer op de manege, na ong 1 1/2 jaar niet meer gereden te hebben. Nadat ik een paard had gepoetst leek het wel of mijn hele lijf in opstand kwam. Hoesten, benauwd, duizelig, niezen, overal jeuk en mijn stem viel helemaal weg. Dat was echt beangstigend.
Gelukkig zakte de meeste verschijnselen redelijk snel weg.

Met mijn shet heb ik minder problemen, maar ze staat dat ook alleen in de wei in plaats van een stoffige stal. We poets ik haar zo min mogelijk en heb ik regelmatig eczeem en niesbuien, maar daar kom ik wel overheen.

Ik vind het wel erg lastig, die allergieën zijn best belemmerend, hoewel ik mij er zo min mogelijk van probeer aan te trekken.

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 12:49

maar ermoet toch iets tegen zijn?
pilletjes ofzo?

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:01

Bij mij is vorig jaar geconstateerd dat ik ook allergisch ben voor paarden maar dan maar 2% gelukkig Haha!
Ik was als allergisch voor huisstofmijt(99%),en allergisch voor katten/honden(2%),en allergisch voor bomen(2%),en ook hooikoorts(99% voor zowel als ze gras gemaaid hebben maar ook het droge hooi).

Ik heb buiten mijn allergie om ook last van exceem maar ben er als goed is nu voor goed er vanaf dankzij me wonderzalf (triamcinolon zalf 1mg/g) mijn exceem zat grotendeels vooral aan de binnenkant van mijn ellebogen en smeerde dus zodanig 2x daags die zalf erop,en sinds begin dit jaar is mijn exceem zo goed als verdwenen.

En buiten mijn zalf voor me exceem gebruikte ik voor tegen mijn allergie (cetrizine) 1x daags s'ochtends een tablet en dat elke dag s'ochtends innemen en kan ik dan gedurende hele dag tot aan volgende dag er goed tegen aan,zonder ergens last van te hebben.

En mijn allergie zou nooit weggaan bij mij (misschien hele kleine kans van wel) maar dat weet ik niet maar het werkt iig errug goed zo en ben er tevreden mee, mijn exceem ben helemaal blij dat dat verdwenen is Haha!

Succes iig voor je vriend..

Onbekend123
Berichten: 1309
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:34

Ikzelf ben ook allergisch voor paarden.
Maar dat weerhoudt me er niet van er dagelijks mee om te gaan.
Natuurlijk heb ik ook medicijnen die je bij de apotheek of huisarts kunt krijgen (pilletjes, neusspray en oogdruppels). Maar dat helpt vaak niet eens.
Ik accepteer nu gewoon dat als ik met paarden omga ik last krijg van jeuk, rode ogen, niezen, benauwdheid enzovoort. Misschien dat bij je vriend medicijnen wel helpen.
En anders proberen zo min mogelijk in een stal te zijn. Maar meer in de buitenlucht. Dan heb ik er zelf altijd al veel minder last van.

CynthiaV
Berichten: 2989
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 00:52

Mijn stiefvader is ook allergisch voor paardeen, maar het is net of hij aan onze paarden went. Hij heeft geen last meer van ze, maar als er een ander paard in de buurt komt krijgt hij meteen weer rode traanogen.

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 00:47

symphatico schreef:
Bij mij is vorig jaar geconstateerd dat ik ook allergisch ben voor paarden maar dan maar 2% gelukkig Haha!
Ik was als allergisch voor huisstofmijt(99%),en allergisch voor katten/honden(2%),en allergisch voor bomen(2%),en ook hooikoorts(99% voor zowel als ze gras gemaaid hebben maar ook het droge hooi).

Ik heb buiten mijn allergie om ook last van exceem maar ben er als goed is nu voor goed er vanaf dankzij me wonderzalf (triamcinolon zalf 1mg/g) mijn exceem zat grotendeels vooral aan de binnenkant van mijn ellebogen en smeerde dus zodanig 2x daags die zalf erop,en sinds begin dit jaar is mijn exceem zo goed als verdwenen.

En buiten mijn zalf voor me exceem gebruikte ik voor tegen mijn allergie (cetrizine) 1x daags s'ochtends een tablet en dat elke dag s'ochtends innemen en kan ik dan gedurende hele dag tot aan volgende dag er goed tegen aan,zonder ergens last van te hebben.

En mijn allergie zou nooit weggaan bij mij (misschien hele kleine kans van wel) maar dat weet ik niet maar het werkt iig errug goed zo en ben er tevreden mee, mijn exceem ben helemaal blij dat dat verdwenen is Haha!

Succes iig voor je vriend..


bedankt voor je info!
ja hij heeft ook exceem op de binnekant van de ellebogen.
en ik weet niet hoeveel procent hij paardenallergie heeft?
kwil het wel te weten komen. maar we gaan binnekort nog eens naar de dermatoloog.
hopelijk wilt ze die tabletten voorschrijven;)

Anoniem

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:04

Op Curly Horses gaan rijden, die hebben een hypoallergene vacht Knipoog Daar kunnen ook mensen met een paardenallergie tegen! (Edit: dit is echt waar, geen verzinseltje!)

Uhm, serieus: even langs de dokter gaan. Succes! Haha!

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 14:08

Ffortuna schreef:
Op Curly Horses gaan rijden, die hebben een hypoallergene vacht Knipoog Daar kunnen ook mensen met een paardenallergie tegen! (Edit: dit is echt waar, geen verzinseltje!)

Uhm, serieus: even langs de dokter gaan. Succes! Haha!


ja khad het in een topic gelezen, maar kvind dat echt niet mooi Tong uitsteken

JKiya

Berichten: 2259
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:11

Pilletjes helpen wel wat maar niet alles. Een vriendin van mij heeft ook paardenallergie en is uiteindelijk gestopt met rijden. Het was gewoon niet meer te doen: ook omdat ze de paarden niet kon kroelen. Want ze kreeg gewoon brandblaren op bijvoorbeeld haar gezicht als een paard zijn neus daar tegenaan drukte. Heel vervelend. hoop dat jouw vriend met pillen en eventueel een puf wel af en toe kan komen kijken!

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:05

@wallasliefje, ik hoop voor je vriend dat zijn HA bijv diezelfde zalf en hooikoorts tabletten wilt voorschrijven (of zo,n soortgelijk iets), want kijk bij mij helpt het errug goed en van me exceem aan binnenkant van me ellebogen ben ik zo goed als vanaf gekomen,maar ieder mens heeft ander bepaald lichaam de een kan tegen die zalf en tabletten, het is maar hoe je lichaam erop reageert ook en je huid.

Succes iig..

amosje

Berichten: 658
Geregistreerd: 26-11-06

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:47

ik heb sinds kort als ik in de stal kom dat ik ook moet niezen tegen de middag is het gedaan
heel raar
als ik zo buiten ben met de honden merk ik niks
ben ik hun hok de haren aant opruimen of iets moet ik heeeeel erg niezen of als ik in een kleine ruimte ben met honden
maar vooral het paard maak ik me zorgen om
vind het best wel irritant

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 02:15

moet je laten controleren als je iets hebt. moet je wel bloed laten trekken

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paardenallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:55

Xyzal of Zyrtec. Een halfuur voordat ik ga rijden neem ik daar een pilletje van en dan word de allergische reactie redelijk onderdrukt. Niezen moet ik wel, en ik krijg ook galbulten op de plek waar een paard bv aan me snuffelt.