meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 23:28

Ik heb al een tijdje last van hartritmestoornissen, mijn hart gaat dan heel hard en snel slaan en slaat dan af en toe over, nu heb ik dit de laatste tijd steeds vaker en het houd langer aan dus heb ik iom de huisarts een doorverwijzing naar de cardioloog gekregen.

Ik zit nu al sinds februari eerst volledig en nu gedeeltelijk thuis omdat ik een burnout heb en denk dat dit het proces versnelt heeft.

Ik vind het best eng allemaal, ik ben pas 30 dan hoor je toch nog geen hartproblemen te hebben?
Moet nu wachten tot de cardioloog plek heeft, hoop wel dat dit niet te lang gaat duren allemaal.

Zijn er mensen die dit herkennen en wat hebben ze eraan gedaan? wat doe je zelf?

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 23:35

Mijn hart slaat ook af en toe over, maar dat heb ik al jaren. Niks nieuws. Dan voel ik m overslaan en hap ik ff een seconde naar lucht en daarna is het ook weer goed. Hartkloppingen gebeuren me ook regelmatig. Vooral wanneer ik net in bed lig.
Ik doe er verder niks aan eigenlijk..
Ik lag vorig jaar aan de hartbewaking toen ik moest worden geopereerd aan mn vinger en ik hoorde mn hart onregelmatig kloppen. Nou ja, ik heb er verder geen last van.

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 23:39

oke ook niet fijn, alleen mijn hart kan dit overslaan steeds langer volhouden,
vorige week duurde het een uur,ik ben dan spierwit en zweet enorm, ik was kapot daarna

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 23:48

O dan zou ik echt even naar de dokter gaan!

Chely

Berichten: 982
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: born

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:04

hoihoi,

hartproblemen komen bij jong en oud voor! zelf (18 jaar) ben vorig jaar februari aan mijn hart geopereerd vanwege een foute prikkelgeleiding. Gevolg daarvan was een standaard hartslag van rond de 204 slagen per minuut (dat is béhoorlijk hoog). Nu ik geholpen ben kan ik alles weer en heb ik ook geen last meer van 'opvliegers'. Wat kun je eraan doen...niet veel. Eet gezond, beweeg (maar niet overmatig) en geniet van je leven. Doe wat je kunt doen want je hele leven dingen niét doen omdat je iets aan je hart hebt...daar wordt je niet gelukkig van....

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:06

Ik ben 15 en mijn hart slaat welleens over bij ons zit het in de familie, mijn oma heeft er een pacemacer ofzo voor maar ik heb t nog nooit gemeld bij de dokter ofzo.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:10

Hier nog een patiënt!

Ik heb een aantal aangeboren afwijking, waarbij een fout in mijn aortakleppen het 'spectaculairst' is. Hieraan ben ik verschillende malen geopereerd, voor het laatst in april 2004. Toen heb ik biomechanische hartkleppen gekregen. Deze gaan 10 tot 15 jaar mee, dus ik weet nu al dat ik binnenkort weer mag.
Ik had met mijn oude kleppen vooral veel last van vermoeidheid, gevoelloze handen en voeten, duizelingen, misselijkheid etc. Ik mocht eigenlijk niet sporten, maar dat heb ik wel altijd gedaan. Na een half jaar was ik weer aardig fit, en heb ik mijn oude leventje weer opgepakt. Op het moment ben ik zwanger, en is het allemaal erg spannend hoe mijn hart het gaat doen. Tot nu toe gaat het goed, en is mijn bloeddruk zelfs gedaald! Oh, ja, ik ben nu net 25 geworden, nog best jong dus. Op de verpleegafdeling in het ziekenhuis was ik met 40 jaar verschil de jongste Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:27

Hartproblemen zijn zeker van alle leeftijden Lachen Ik ben geboren met een hartafwijking (open ductus), geopereerd toen ik ongeveer een jaar oud was en nu heb ik nergens meer last van Lachen

Volgens mij heeft iedereen trouwens wel eens dat zijn hart zomaar overslaat.. pas als het idd lang aanhoud moet je je zorgen gaan maken Knipoog

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 19:32

oke 'fijn'om te lezen dat er nog meer mensen zijn die niet oud zijn en er wel last van hebben, als je om je heen kijkt lijkt het vaak alsof alleen heel oude mensen dit hebben en dan heb je echt zoiets van heb ik dat, vind het nog steeds een beetje eng maar dat zal wel wennen Lachen
Astma heb ik al jaren en daar valt ook prima mee te leven
paardrijden blijf ik ook gewoon doen, geen dokter kan me dat verbieden Haha!

_Karlijn
Berichten: 6525
Geregistreerd: 05-01-06

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:03

Ik meld me ook.

Ik heb sinds 4 maanden onderzoeken naar wat me mankeerd, ze zijn er nog niet uit.
Ik heb hartkloppingen, dat hij overslaat, maar ook dat hij soms ineens even stopt en dan keihard gaat kloppen (zo hard dat je hem door mijn winterjas heen kan zien kloppen). Dan word ik duizelig en zie ik zwarte vlekken. Het is variërend van 2 tot 20 minuten. Dit heb ik bij inspanning. Meestal als ik even ga zitten of liggen gaat dat beter. Vooral toen ik op voetbal zat had ik dat, maar om dan even op het veld te gaan liggen Nagelbijten / Gniffelen
Het is best vervelend soms, als we bijvoorbeeld iets aan het doen zijn waarbij ik niet even rustig aan kan doen (denk aan paardrijden in de les, dan moet ik dat hele verhaal uit gaan leggen als ik even wil stappen tijdens het draven en dan tegen de tijd dat ik het heb uitgelegt is het weer over Knipoog )

Ik heb vaak moeten bloedprikken, vaak naar de dokter, hartfilmpjes, en 48-uursregistratie/hartkastje.
Daar is niks uitgekomen dus ik moet na de vakantie bellen of het beter is gegaan of niet.
En anders moet ik nog meer onderzoeken Scheve mond

Ik ben trouwens 14 en heb er zo'n 2/3 jaar last van.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:17

Ik ben 25 en heb al 25 jaar hartproblemen, dus leeftijd zegt niets Clown

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:23

Hier nog een met een paar aangeboren afwijkingen. Ben nu net 17 en heb dr om de haverklap wel last van. Idd als ik net in bed lig gaat het ineens raar kloppen. (Of dat het juist even helemaal ophoud..) Ben 1 keer toen ik 3 jaar was overvallen door een hartaanval. Heb het allemaal overleeft, maar merk het wel dagelijks. Heb trouwens een 2e graads av-blok voor de kenners onder ons. (Hartritme stoornissen) Ben wel vaak heel vermoeid en heb een slechte weerstand. Ben dus ook vaak ziek. Vroeger kon ik het ook echt niet accepteren. Dat ik altijd maar weer de spelbreker was, dat ik nooit lang mee kon doen met tikkertje. Gelukkig begint dat gevoel nou een beetje om te slaan Lachen Maar haat het nog steeds om te zeggen ho jonges effe een tikkie terug.

Eigelijk gaat het de laatste tijd steeds slechter met m'n hart Scheve mond Besef ik me nu. Heb d'r de laatste tijd steeds meer last van.
Laatst bijgewerkt door daaf4ever op 13-08-07 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:28

sjorsie schreef:
oke 'fijn'om te lezen dat er nog meer mensen zijn die niet oud zijn en er wel last van hebben, als je om je heen kijkt lijkt het vaak alsof alleen heel oude mensen dit hebben en dan heb je echt zoiets van heb ik dat, vind het nog steeds een beetje eng maar dat zal wel wennen Lachen
Astma heb ik al jaren en daar valt ook prima mee te leven
paardrijden blijf ik ook gewoon doen, geen dokter kan me dat verbieden Haha!


Paardrijden idd gewoon blijven doen! Je moet jezelf wel op conditie houden Lachen Is alleen maar beter. Als je dan een keer iets overkomt ben je wel sterker. Lachen

debje18

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Noord-brabant

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:48

Ik heb ook regelmatig hartkloppingen vooral wanneer ik net in bed lig, soms kan ik moeilijk ademhalen en dan moet ik een keer diep ademhalen, maar ik weet niet wat het kon zijn tot dat ik op dit topic kwam. Ik heb er verder helemaal geen last van Lachen

Edit: ik dacht dat het ook misschien met mijn medicijnen te maken had, voor mijn schildklier, want sinds ik die slik heb ik dat.

Oase4ever

Berichten: 230
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:06

hey

ik heb nu net 22 en ik heb een aangeboren hartafwijking. eigenlijk een combinatie van meerdere afwijkingen.

ik heb al verschillende operaties gehad.
ik rijd nu al 16 jaar en ik blijf het ook gewoon doen hoor. ik merk alleen wel dat ik nu op sommige paarden meer moeite heb ( ben manegeruiter) als ik moe wordt ga ik gewoon ff stappen op de 2e hoefslag. ik heb ook wel eens hartkloppingen ( ook als ik net op bed lig) maar bij mij is die vooral te langzaam (45-50 bpm) ben dus vaak opeens duizelig. ze hadden het dit jaar in het ziekenhuis over een pacemaker maar na een holteronderzoek hebben ze besloten nog een jaartje te wachten daarmee.

ik herken mezelf heel erg in wat daaf4ever zegt over de 'spelbreker' zijn. ik moet mezelf er toe zetten om te zeggen stop even, want ik heb de neiging om gewoon door te gaan, omdat mensen me anders een aansteller vinden. ik moet het nog steeds (na 22 jaar) accepteren. maar er komen dan ook elk jaar weer dingen bij waarbij ik beperkingen heb. het is nou eenmaal niet anders.
ik heb nog geluk, de artsen hadden nooit verwacht dat ik meer dan een paar jaar zou leven, k ben afgelopen donderdag 22 geworden. dus ik neem alle beperkingen die de artsen mij opleggen met een korrel zout en ik zie zelf wel waar mijn beperkingen liggen.

je bent dus zeker niet de enige die op jonge leeftijd last heeft van hartproblemen. er zijn ook speciale themadagen en vakanties vanuit de hartstichting en de patientenvereniging (heb ik zelf nooit aan meegedaan) maar misschien heb je er wat aan, er zijn namelijk ook lezingen ed

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 17:25

oke de groep word steeds groter, ook veel herkenbare verhalen, ik wil ook geen spelbreker zijn en gaa daardoor altijd door, ookal kan ik eigenlijk niet meer

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:37

sjorsie schreef:
oke de groep word steeds groter, ook veel herkenbare verhalen, ik wil ook geen spelbreker zijn en gaa daardoor altijd door, ookal kan ik eigenlijk niet meer

Ook ik ken dit heel erg... Ik roep soms dat ik gewoon niet meer kán.

Over een maand hoor ik wanneer ik geopereerd ga worden (zelfde operatie als Chely) en dan hoop ik dat het allemaal voorgoed over is en dat ik ook van de medicijnen af ben.

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 17:44

Quellian, we gaan voor je duimen Lachen

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:49

hier ook een hartpatient, 2 jr terug een openhartoperatie gehad met 3 bypasses. Momenteel weer klachten om het verhaal kort te houden Knipoog.
Nog onbekend wat er nu weer aan de hand is.

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 17:51

zo best heftig ook 3 bypasses, knudde dat je weer met klachten zit

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:53

zou 2 weken terug gedotterd worden ivm een nieuwe vernauwing net na de aansluiting van 1 van de bypasses. Zitten ze in mijn kransslagader is de hele vernauwing inene verdwenen...(schijnt een schaduw te kunnen zijn geweest bij de vorige katherisatie..)
Was allang blij dat mijn borstkas niet weer open hoefde en dat ze me toch van de pijn af konden helpen maar helaas....we zijn er nog niet achter...

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 17:56

pffff ja heftig, kan me voorstellen dat je blij bent dat ze dat bedachten voor je open op de tafel lag, hopelijk vinden ze snel wat het wel is Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:57

Jeetje Cheveyo, dat klinkt wel heel erg heftig! Succes en ik hoop voor jou dat ze snel het probleem kunnen vinden Ach gut

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:58

Dank je, het zijn dus net wat andere klachten dan de meesten hier Knipoog. De kloppingen en overslaan heb ik echter wel er bij.

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: meer mensen op bokt met Hartproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 18:05

@Cheveyo : hb je hier dan de hele dag door last van of juist op bepaalde momenten, ik heb het zelf als ik net iets gedaan heb wat veel inspanning vergde en ik ga even zitten, hoe drukker ik bezig ben geweest, hoe langer het dan aanhoud?