nog steeds pijn in ribben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paix

nog steeds pijn in ribben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:24

naar aanlijding van vorige topic (viewtopic.php?f=136&t=738936&st=0&sk=t&sd=a)
maak ik een nieuwen.

het is nu ongeveer 3 maanden geleden dat ik gevallen was.
ik had best wel veel pijn alleen mijn moeder zij dat het vast alleen gekneust was.
ik heb nu 3 maandne laater nog steeds pijn in mijn ribben.
soms is het weg maar ik heb bijna iederendag wel pijn.
ik kan niet plat op mijn rug op harde ondergrond lichen want dan haal ik moeilijk adem en doet dat zeer.
ik sta ook met mijn schouder wat naar beneden.
ik vroeg me af waar komt dit door?? of is het mischien toch gebrokenof gescheurd.

groetjes en alvast bedankt voor jullie info.

ps. ik heb wel vrij snel weer van alles gedaan omdat ik onmogelijk stil kan zittne.

Maya1990

Re: nog steeds pijn in ribben

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:00

mm tja.. 3 maanden is wel lang voor gekneusde ribben om te genezen. Zijn er toen foto's van gemaakt?
Als ik jou was zou ik gewoon even langs de dokter gaan. Die weet er vast meer van Knipoog
beterschap!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 22:39

tja mijn moeder heeft een anti dokter fobi.. dus we gaan er nooit heen zolang mijn botten niet uitsteken.. het is id heeel lang genezing's tijd.. toen zijn er trouwens ook geen foto;s gemaakt

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:43

Van kneuzen kan je heel lang last hebben. Ik heb een paar jaar geleden ook mijn ribben gekneusd en heb daar ook heel lang last van gehad. Ook omdat ik niet voldoende rust had genomen, maar meteen alles weer ben gaan doen. Heeft al met al bijna een half jaar geduurd voor dat helemaal over was. Het kan dus lang duren. Maar als je zekerheid wilt zou ik idd even langs de dokter gaan, dat is nooit verkeerd natuurlijk!!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 12:03

dus jij hebt er ook erg lang last van gehad? ik ben ook heel snel weer dingen gaan doen. ik ree een week later al paard (met heel veel pijn en het hield nite ecth veel in) maar pijn deed het toch!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:11

Ik zie in je profiel dat je 15 bent.
Dan heb je alle recht om zelfstandig een afspraak bij de huisarts te maken en er eens naar te laten kijken. Als de klachten al 3 maanden duren en niet minder worden lijkt me dat dan ook een goed idee.
Vanwege je leeftijd mag je aan de arts vragen alles geheim te houden tegen je ouders. Hij heeft immers zwijgplicht!!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:07

lottehorse schreef:
dus jij hebt er ook erg lang last van gehad? ik ben ook heel snel weer dingen gaan doen. ik ree een week later al paard (met heel veel pijn en het hield nite ecth veel in) maar pijn deed het toch!

Ik ben idd ook snel weer vanalles gaan doen en heb er daardoor ook lang last van gehad. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon even een afspraak maken. Dan weet je het zeker!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 18:47

denk dat ik het dan maar gewoon ga doen. het doet gewoon zo zeer. maar ben ook wel een beetje bang dat ik voor niks kom...

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:16

Ik heb een paar jaar geleden ook me ribben gekneusd na een val van een paard. Heeft bijna 2 jaar geduurd voordat het helemaal over was.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:30

lottehorse schreef:
denk dat ik het dan maar gewoon ga doen. het doet gewoon zo zeer. maar ben ook wel een beetje bang dat ik voor niks kom...

Je gaat nooit voor niks. Als de dokter je alleen kan vertellen dat het gekneusd is en dat het vanzelf overgaat, dan ben je iig gerustgesteld. En ben je dus niet voor niks geweest Knipoog

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 01:32

Gekneusde of gebroken ribben wordt niets aan gedaan.
Bij een gebroken rib wordt alleen gekeken of de rib geen klaplong heeft veroorzaakt.
Ben je alleen benauwd als je ligt?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 16:09

nee ook wel eens gewoon.. onder het sporten bijvoorbeeld. ik sta ook scheef bij mijn schouder.. ik heb met mijn moeder afgesproken dat ik zou bellen met de dokter. ik durf alleen niet meer te bellen Tong uitsteken

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 10:37

even weer wat bij vetellen Knipoog

ik ben naar een fisio geweest die sportrevalidatie doet. ik ben daar heen gegaan omdat we dachten dat die er meer verstand van hadden dan een huisards. ik ben daar dus heen gegaan en die vertelde dat mijn spieren helemaal afgetakelt zijn ( ze zijn er wel maar er zit totaal een kracht in het zijn een paar losse sliertjes) dat komt omdta ik door de pijn in rib en schouder (die gekneusd waaren) ze heb ontzien en daardoor de spieren afgetakteld waren. ik moet nu dus naar de fisio en oefeningen doen maar zo moet het over gaan.

iedereen bedankt voor zijn hulp

groetjes!