Ik kan niet alleen zijn ('s nachts)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

Ik kan niet alleen zijn ('s nachts)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 18:48

Ow wat irritant!

Nooit last van gehad tot ongeveer een jaar geleden. Was eigenlijk altijd alleen thuis en dat was absoluut geen probleem. Tegenwoordig kan ik het niet meer. Overdag gaat wel maar 's nacht wordt ik echt angstig en doe ik geen oog dicht.

Probeer al heel lang de situatie te vermijden door maar ergens anders te gaan slapen of gewoon de hele nacht op te blijven. Maar dit is geen doen! Wordt al misselijk bij het idee dat ik alleen ben. Krijg ook echt last van kwaaltjes en flauwtes. Hoewel er nog nooit ECHT iets gebeurd is.

Ik dit voor iemand herkanbaar en hoe ga je emee om?

xje_kim

Re: Ik kan niet alleen zijn ('s nachts)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:53

wat is er gebeurd dan?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:54

Hou in ieder geval je telefoon bij je. Heb je iemand om te bellen als je in bed ligt? Diegene kan je dan ook een beetje geruststellen.
Veel succes, want ik weet hoe het is om bang te zijn.....

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:55

er is nog nooit iets gebeurt, dus wat heb je te vrezen? die rare verhalen op tv? die komen echt niet onder je bed of achter je staan ofzo.;
je moet jezelf geen rare gedachtes in je hoofd halen, gewoon tegen jezelf zeggen, kom op stel je niet aan er gebeurt toch niks.

succes! Ach gut

Biieniie

Weetje wanneer het begonnen is? een voorval? (kan een enge film zijn, een verhaal van de buurvrouw o.i.d)

Ilzjuh

kinky01 schreef:
Hoewel er nog nooit ECHT iets gebeurd is.

xje_kim; niks dus? Knipoog

Ik denk inderdaad gewoon telefoon bij je houden, desnoods naast je bed leggen ofzo. Voor de rest gewoon blijven denken dat er vast niks gebeurt. Er is nog nooit iets gebeurd toch? Waarom nu dan wel?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:56

Ik ehm..
Leg dan altijd een mes naast mn bed.
Dat stelt me gerust.
Maf, maar waar.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:57

Koop een honkbalknuppel Tong uitsteken een mes vind ik wel HEEL heftig Tong uitsteken als je je omdraait en je komt met je arm erlangs ben je niet blij Tong uitsteken

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:59

zorg dat je deuren op slot zijn met de sleutel erin,
vraag de telefoon nummers van je buren,
telefoon mee naar boven,
en misschien is een hond iets voor je?
die waakt en je gezelschap houd?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:00

Biieniie schreef:
Koop een honkbalknuppel Tong uitsteken een mes vind ik wel HEEL heftig Tong uitsteken als je je omdraait en je komt met je arm erlangs ben je niet blij Tong uitsteken

Haha hij ligt op mn nachtkastje dan hoor.
En dan is t ook nog een bot keukenmes Clown

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:01

ik heb het ook.. ik ben dan wel 15 Knipoog word dan heel angstig hoor en zie dingen die er niet zien.. altijd als ik alleen ben. vroeger had ik een teiger van de postbank die ik bij mijn bed zetten (tja raar maar het werkte) nu bid ik ( maar als je niet gelooft heeft het ook niet veel nut Knipoog) dat werkt bij mij heel kalmerend en is de angst over. maar ja in jou geval weet ik eigenlijk niet wat je moet doen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:02

Paniekstoornis, ga naar een psycholoog, neem geen medicijnen, maar loop er gewoon doorheen. Of slaap in jouw geval.

Het kan ook een functionele klacht zijn, bijv. als je niet alleen WILT zijn.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:04

Ik ben 18, en ik ben ook wel eens bang hoor, ik ben pas verhuist naar de ghetto van Amsterdam en als je uit een stille buitenwijk komt is dat best wel raar. Pistool schoten zijn hier (schijnt) heel normaal. S'avonds ga ik niet over straat (ook niet met mijn hond) dan maar uurtje eerder uitlaten en uurtje vroeger opstaan voor hem. Of ik slaap bij m'n vriend. Als ik de muziek hard heb, heb ik nergens last van, oordopjes werken ook. Maar het geluid kan ik niet verdragen!

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:05

misschien is het een idee wat marigold zegt?
Ik zie net zoals lottehorse ook dingen die er niet zijn, ik zie bijvoorbeeld in mijn kast(waar alleen een gordijn voor hang) iemand staan, ik draai mij dan gewoon om...
ik heb altijd mijn mobiel bij me,, voelt een stuk veiliger

kinky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 19:15

Het is niet zozeer zo dat ik bang ben dat er wordt ingebroken ofzo. Tis denk ik meer een gevoel van eenzaamheid. "Oh jee, wat als ik nu een hartaanval krijg" ofzo (is wel heel drastisch).

Vindt het moeilijk om mijn gedachten te verzetten , maar ik denk dat het is onstaan toen ik mijn katje in moest laten slapen.

Alleen was ineens echt alleen!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:24

Neem een nieuw katje of een hondje?

kinky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 19:31

Ja kan ook. haha
Zou het alleen wel fijn vinden als ik ook de rust zou hebben zonder huisdier......

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:41

kinky01 schreef:
Het is niet zozeer zo dat ik bang ben dat er wordt ingebroken ofzo. Tis denk ik meer een gevoel van eenzaamheid. "Oh jee, wat als ik nu een hartaanval krijg" ofzo (is wel heel drastisch).

Vindt het moeilijk om mijn gedachten te verzetten , maar ik denk dat het is onstaan toen ik mijn katje in moest laten slapen.

Alleen was ineens echt alleen!

Euh, kijk eens bij het topic agorafobie. Vork Klinkt als een fobie, of een beginnende.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:52

Het is een neurose, een functionele klacht.

Doordat mensen weten dat je niet alleen durft te slapen heb je gezelschap. Dus met jouw bang zijn bereik je je doel. Overigens gaat dit onderbewust.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:53

ik heb het ook, kreeg zelfs paniek aanvallen alsik alleen was, ook overdag
ik heb nu altijd een radio of tv aan, zodat ik geluid om me heen heb. ook heb ik een hondje opgevangen in die tijd, en die slaapt nu bij me, werkt ook goed
ook zijn vrienden van me op de hoogte, en hun bel of sms ik als ik me rot voel of bang word.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:57

Pffffff hóé herkenbaar!

m'n ouders zijn vorige week vrijdag met vakantie gegaan, zit alleen thuis met m'n broers (zondag komen ze weer thuis) maar heb wel paar avondjes alleen doorgebracht.. Oef.. Ik hou daar helemááál niet van ook, ben zo bang, haal mezelf echt zeer vreemde dingen in m'n hoofd! Ook door de griezelfilmmeeting (vorig jaar Nagelbijten / Gniffelen )
Dus herkenbaar is het zeker.. Ik heb (huilend Nagelbijten / Gniffelen ) m'n mams gebeld en die kalmeerde me een beetje (mja ik ben 15) en tsja.. verder weet ik dat ik altijd vriendinnen kan bellen enzo!

Ik zou gsm of huistelefoon naast je bed leggen, een maclite kopen (zo'n hele grote zware zaklamp, kan je hárd mee slaan geloof mij Schijnheilig ) enne.. ik zet ook altijd heel zacht een rustig muziekje op, dat helpt ook nog weleens Ja

En anders voor je gaat slapen warme (anijs)melk drinken, goede nachtrust thee (zonnatura) of valeriaan pilletje.. is homeopatisch!

Kom op meis.. Ach gut

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:00

ow ja, ik heb kalmerings en slaap tabletjes, maar gelukkig heb ik die niet meer nodig laatste tijd.
Bij mij is het begonnen omdat ik verlatings angst heb, en mijn toenmalige vriend waarmee ik samenwoonde vast kwam te zitten ( lang verhaal)
onbegrijpelijk en ineens van ene op andere dag woon je weer alleen...

maar radio en tv aanstaan werkt bij mij t beste, ook als ik slaap staan die nog aan