Meerdere keren pfeiffer??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 17:46

Ik heb altijd gedacht (door dat meerdere doktoren dat gezegd hebben) dat je maar 1 keer in je leven pfeiffer kunt krijgen. Toch heb ik ook gelezen en viavia gehoord dat mensen t meer dan 1 keer gehad hebben.
Zijn er mensen die t meerdere keren gehad hebben? En hoe wordt dat dan getest? Want volgens mij dokter blijft pfeiffer je hele leven in je bloed te zien, ookal heb je t jaren geleden gehad. Dus bij een nieuwe test zou er dan niet te zien zijn van hoelang geleden t is.. Maar een vriendin van mij moest nadat ze pfeiffer had gehad opnieuw bloedprikken, en toen werd er gezegd dat het uit dr bloed verdwenen was.. erg vaag dus! Hoor zoveel verschillende verhalen erover!

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:51

Het kan dat je pfeiffer teug komt, omdat je niet goed genoeg gerust, enz. hebt toen je het voor het eerst had, dan was t nog niet weg, ook al leek het wel zo.. Door bloedprikken wordt getest of je pfeiffer hebt, en na een bepaalde tijd moet je terugkomen, en wordt er opnieuw bloedgeprikt.. Om te kijken of je genezen bent. Er zijn mensen die er imuun voor zijn, omdat ze het in de kinderjaren gehad hebben ( zonder er iets van te merken. ) Pfeiffer kan terugkomen, maar hoe dat verder allemaal zit.. Dat weet ik niet

Lisett_

Berichten: 1236
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:53

Ik heb ook gehoord dat je het maar 1 keer kan krijgen, maar ik had het in mijn kinderjaren en toen ik 16 was. Als het goed is verdwijnt het wel uit je bloed, waarom zouden dokters anders 2 keer bloedprikken om te zien of je van je pfeiffer af bent?

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:56

Het virus zelf verdwijnt uit je bloed, maar je blijft wel anti-lichamen zien. Mijn vriend heeft trouwens twee keer pfeiffer gehad. Daar zat bijna 20 jaar tussen en dan is het virus ietsje veranderd en helpen je eigen antistoffen dus niet meer.

Lisett_

Berichten: 1236
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:58

Dat klinkt wel logisch bromfiets! Ik had het toen ik een jaar of 3 was en dus 13 jaar later. Ik heb ook nog een terugval gehad, ik dacht dat ik er vanaf was en 2 maanden later was ik weer harstikke moe. Dit is een teken dat je de vorige keer niet goed bent uitgerust.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:29

ik heb het al vier jaar de ene maand is het weer beter als de andere maand volgens de dokter kan het wel 20 jaar duren Bloos!

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:30

Ik dacht ook altijd dat je het maar 1 keer kon krijgen (heb er zelf ook flink last van) maar mijn neefje heeft het toch voor de 2e keer gekregen, en flink ook! Volgens mij zijn er ook broertjes en zusjes van pfeiffer (zo noemen ze dat dan) dat is dan blijkbaar ietsjes anders dan het gewone pfeiffervirus maar met dezelfde symptomen.

Sarah_
Berichten: 579
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:32

Je hebt inderdaad broertjes en zusjes van pfeiffer
de meeste/alle(?) van deze kunnen ze niet in je bloed zien

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:41

Hoe kunnen ze die dan wel zien?

Sarah_
Berichten: 579
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:49

Er is mij verteld dat ze dat helemaal (nog) niet kunnen zien
maar de symptonen zijn hetzelfde als bij pfeiffer

Anoniem

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:55

Ik heb het gehad toen ik een jaar of 6/ 7 was
Later nog eens toen ik 18 was.
Bij die laatste keer kwam het er pas erg laat uit.
Blijkbaar zijn er meerdere pfeiffer varianten net zoals bij griep.
En ze testen op diegene die het meest voorkomt, ik had een variant die zelden voorkwam. Althans de internist toen.

Lijkt me dan ook als er meerdere varianten zijn, je het ook vaker kunt krijgen

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:33

Ik heb het ook rond mijn 8e gehad, toen ik 13 was heb ik weer een soort van pfeiffer gehad..

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:27

En dan krijg ik de diagnose: overwerkt... Boos!
het lijkt erop dat het bij mij vorig jaar weer terug is gekomen.

Anoniem

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:29

Bij mij duurde het 3 kwart jaar voordat de pfeiffer ontdekt werd en ik heb ook van alles gehoord
Van voorjaarsmoeheid tot het zit tussen je oren
In November was het dan eindelijk pfeiffer en dat na long foto's en een longfunctie, hart metingen enz.

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (Belgiƫ)

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:31

Sarah_ schreef:
Je hebt inderdaad broertjes en zusjes van pfeiffer
de meeste/alle(?) van deze kunnen ze niet in je bloed zien

Ik geloof dat cytomegalievirus ongeveer dezelfde symptomen heeft en dat kan je ook testen in het bloed.

En bij Pfeiffer heb je ook afwijkende levertesten ed en daaraan kunnen ze ook zien of het nog in je bloed zit.
En bij Pfeiffer heb je (in Belgiƫ in ons labo) 3 testen. Een sneltest, maar die kan geloof ik nog negatief zijn als je het wel hebt.
En dan de testen op Epstein Barr virus. De IgM antistoffen zijn om te zien of het een recente infectie is (die dalen naar het einde van de ziekte toe en worden terug negatief, als ik het goed voorheb). En de IgG antistoffen zijn de antistoffen die in je bloed blijven zitten.

En je kan inderdaad terug een opflakkering krijgen van Pfeiffer, maar hoe dat juist zit, weet ik niet.

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:42

De ziekte zelf kan in elk geval niet terugkomen voor zover ik gehoord heb van mijn dokter (heb het zelf ook gehad). Wel zijn er nog verschillende "broertjes" en "zusjes" van Pfeiffer die er heel erg op lijken.

Anoniem

Re: Meerdere keren pfeiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:33

idd de ziekte zelf heb je geloof ik maar 1 keer, maar je je hebt veel varianten die erop lijken. Ik heb chronische vermoeidheid eraan over gehouden. Ik kan niet fulltime werken b.v dan stort ik in. Maar ik zet zoveel mogelijk door, maar ik blijf dit mijn hele leven houden