Hoe haar invlechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Hoe haar invlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 22:29

Ik weet niet of dit hier juist staat, zo niet, verplaatsen maar Knipoog
Ik wil mijn haar doen krullen. Heb van nature gewoon stijl haar (dat onderaan wat omhoog springt), maar ik wil eens verandering momenteel. Liefst zou ik invlechten, want ik heb geen krulspelden, en wil die niet gaan kopen want wat als ik het dan niet mooi vind Clown
Maar mijn moeder kan namelijk niet invlechten, en ik ook niet. Dus eigenlijk is de vraag, hoe moet je invlechten?

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Hoe haar invlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:46

Ooohw, dit word een hele uitleg... Voordoen is makkelijker Knipoog

Je begint met een klein driehoekje bij je voorhoofd, dit is voor 1 vlecht, voor twee vlechten werkt het hetzelfde, maar dan aan de linker of rechterzijde van je hoofd.
Dat verdeel je in drie stukken en je begint de vlecht zoals gewoonlijk.
Als je een vlechtslag hebt gehad, pak je er een pluk bij van het haar aan de linkerkant en die voeg je samen met het vlechtplukje dat naar de rechterkant gaat .
Vervolgens pak je aan de rechterkant een pluk haar erbij en die voeg je samen met het vlechtplukje naar de linkerkant toe.

Snap je het nog?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:55

Van vlechten krijg je niet echt krullen, maar een vreemd soort 'golfjes'.
Ik had vroeger een klasgenootje die de volgende truc had om krullen te maken (zelf heb ik ze al dus heb er geen persoonlijke ervaring mee):
Haren natmaken en flink wat schuim/mousse er in.
Dan plukje voor plukje 'opdraaien', dus net zo lang draaien aan de pluk haar totdat deze als een frummeltje tegen je hoofdhuid aankomt.
Dit allemaal terwijl je haar nog nat is.
Deze plukjes zette ze dan vast met schuifspeldjes, en wanneer ze sliep met een haarnetje dan kon ze de volgende morgen de speldjes verwijderen, héél licht doorborstelen en had ze best een gaaf krullenkapsel!
Of je doet het in de morgen en haalt het er 'savonds uit.
Wel pas losmaken wanneer het helemaal droog is natuurlijk!
Kost je alleen schuifspeldjes, en die zijn niet zo gruwelijk duur in de aanschaf.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 11:39

Heb ontdekt dat mn oma krulspelden heeft Haha! mijn haar is nu ontploft Haha! haha is echt grappig zicht eigenlijk. Maar niet lelijk, gewoon raar. Ik ga vanavond de krulspelden van mijn oma gaan halen! En mijn vriendin haar haren proberen invlechten, aangezien ik het nu ongeveer snap dankzij SiCa Knipoog Bedankt!

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:06

@ Kiara : Dat ga ik ook eens proberen! maar krijg je dan niet een heel erge vette bos haar door al die mouse?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:12

Als je normaalgesproken wel vet haar krijgt van mousse kun je misschien iets anders gebruiken, een gel, of andere versteviger.
Succes!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 19:50

Ja die dingetjes draaien op je vinger dat werkte niet Haha! Heb het uiteindelijk met een krultang gedaan maar na twee uurtjes was het er al terug uit :'( Ik probeer toch nog eens iemand mijn haar te laten invlechten, want mijn moeder snapt er geen snars van Haha!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 09:59

wat ik vroeger deed (heb nu van mezelf krullen)
reepjes uit een oud hoedlaken oid knippen
en dan een plukje haar pakken
om het reepje stof heen rollen en de stof uit eindes vast knopen
en zo je hele haar doen Lachen

dan er mee slapen en smorgens los halen,
mousse er in (of lak oid) en tada Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:13

van invlechten krijg je alleen maar golfjes. Ik zal even een foto van mijn ingevlochten werk sturen. Je moet namelijk tot de haargrens vlechten en niet losse vlechtjes anders krijg je weer dat het begin stijl blijft.

Makkelijkste is een stel pappillotten kopen die warm er in draaien en als ze koud zijn er weer uit halen en je hebt krullen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:17

Afbeelding
dit heb ik gevlochten alleen hoef je natuurlijk geen vormpjeste vlechten.
Afbeelding
dit is gewoon recht maar dan het hele hoofd zoals de eerste foto. Je hoeft ze ook niet zo klein te maken maar hoe kleiner de vlechtjes en kleiner de slag.
met lang haar ga je gewoon zo verder aan de achterkant dan eventueel in wat dikkere vlechten want dat van de foto is ontiegelijk veel werk
Afbeelding

ik denk dat je even op google moet zeggen voor uit leg van invlechten wat dat is idd niet makkelijk uit te leggen

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 11:19

Ik heb uiteindelijk een goede uitleg gevonden om één invlecht te maken, met fototjes enz bij, maar nog snappen we het niet al te goed, ga het vandaag op een pop uitproberen samen met mijn moeder Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:29

als je 1 vlecht kan kan je ook meerdere vlechten. Je moet alleen de scheidingen maken.