Muggen/dazen allergie.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 20:46

Ik ben er zo langzaam aan wel achter dat ik goed allergisch ben voor muggebeten én waarschijnlijk ook voor die van dazen. Ik loop nu 2 dagen met een enkel die 2x zo dik is, kan geen schoen meer aan en vanavond na het werk is mijn voet ook helemaal opgezwollen. Nagelbijten / Gniffelen

De dazen plekken vormen een blaasje met vocht erin, worden keihard en kunnen door kleine druk al knappen, net blaren, ook érg ranzig om te zien. Nagelbijten / Gniffelen

Morgen dokter maar even een bezoekje brengen als mijn enkel/voet niet slinkt. Heb er nu een steunkous omheen. Bloos

Wie is er nog meer allergisch of reageert ook zo extreem op muggen/dazen ? Wat doen jullie eraan ? Nagelbijten / Gniffelen

Amandje
Berichten: 137
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: Thuis ;)

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:58

Ik ben er inmiddels achter dat ik dat ook heb. Ik werd eerst gebeten door een daas, toen was mijn enkel ook enorm dik. Toen kreeg ik allergietabletjes van de huisarts. Die hielpen me niet snel genoeg en op aanraden van mijn moeder heb ik er tea-tree olie opgesmeerd. Toen trok de zwelling binnen een dag weg.
Een week later was ik op een feestje (buiten) lekgestoken, ik had 23 muggebulten! M'n hele lichaam zat onder de zwellingen.
Weer allergietabletjes gehad en weer tea-tree olie gesmeerd. Dit duurde iets langer, maar uiteindelijk hielp het weer.
Je huisarts kan je allergietabletjes geven, en ze zijn ook te koop zonder recept (weet dan alleen niet hoe dat heet). Tea-tree olie kan dus ook goed werken en kun je bij de reformwinkel of betere drogist krijgen.

susie_anne

Berichten: 386
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Vleuten

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:00

Je kan is Reactine tabletjes proberen. Deze helpen goed tegen allerlei allergieën. Zijn gewoon te koop bij de drogist.

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 22:05

Goh, grappig, werk zelf sinds kort bij een drogisterij en de gediplomeerden hebben over die dingen niets laten vallen. Vork

Zal morgen horen wat de HA heeft te zeggen, die tea tree is misschien wel een optie voor mij, gezien ik niet kan slikken. Bloos

Biepje

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: België

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:34

Ik heb er ook heel erg veel last van, ik ben gewoon 2x mezelf nu vanwege al die steken...

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 07:16

ik ben ook ontzettend allergisch voor die krengen. muggenbulten worden een plek van een cm of 2-3 en dik en een prik van een daas wordt een gigantische/gloeiende schijf.
ik heb hiervoor anti-histamine tabletjes die ik gebruik bij dazensteken, bij muggenbeten die erg jeuken/pijn doen smeer ik anti-histamine zalf, das helaas hier niet tekrijgen, ik heb het uit spanje.

verder voor de pijn/slinken/jeuk kun je er een compres op doen natgemaakt met ijskoud water en azijn

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:04

Ik ben ook heel allergish voor insecten beten. Bij mij worden ze ook ter grote van meloenen, en worden daarna nog paars en blauw ook, en blijft het miniemaal 2 weken, dus Welcome to the party Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:58

mijn zoon is ook mega allergies voor bijna alles ( daas, wesp, bij, hommel, mug) erg lastig. Als hij gestoken worden dan smeren eerst aftherbite erop. Word het snel dikker dan een half tabeltje van HA en een smeerseltje dat de huid moet ontspannen!! Maar het allerbeste helpt : nattedoeken met azijn, stinkt dat is zo. Maar vermindert de jeuk en slinkt de zwelling.
Mocht midden in het bos ect gestoken en je heb niks bij handen. Plas dan over de plek waar je bent gestoken. Urine schijnt een super best middeltje te zijn voor oa muggebulten en brandnetels. Thuis kan je wel onder de douche

danielle1981

Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:59

ik heb tegen m'n allergie Cetirizine tabletten gekregen. Die werken echt super. Had al heel wat geprobeerd, maar t werkte allemaal niet. Als ik deze slik is het de volgende dag al veel minder en trekken de plekken weg. Superspul!

danielle1981

Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:00

en ik smeer Koelzalf FNA erop, dat verlicht de jeuk/pijn.

Gerlin

Berichten: 1396
Geregistreerd: 19-12-06
Woonplaats: Breda

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:32

Amandje schreef:
Ik ben er inmiddels achter dat ik dat ook heb. Ik werd eerst gebeten door een daas, toen was mijn enkel ook enorm dik. Toen kreeg ik allergietabletjes van de huisarts. Die hielpen me niet snel genoeg en op aanraden van mijn moeder heb ik er tea-tree olie opgesmeerd. Toen trok de zwelling binnen een dag weg.
Een week later was ik op een feestje (buiten) lekgestoken, ik had 23 muggebulten! M'n hele lichaam zat onder de zwellingen.
Weer allergietabletjes gehad en weer tea-tree olie gesmeerd. Dit duurde iets langer, maar uiteindelijk hielp het weer.
Je huisarts kan je allergietabletjes geven, en ze zijn ook te koop zonder recept (weet dan alleen niet hoe dat heet). Tea-tree olie kan dus ook goed werken en kun je bij de reformwinkel of betere drogist krijgen.



jaaaa ik gebruik ook teatree olie! help bij sommige bulten, niet bij alle, ik heb er ook zo'n last van!! zelfs als ik door een mug wordt gestoken. ik heb ook tabletjes van de dokter!

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:52

Ik had een muggenprik in mijn enkel, toen kreeg ik vocht in mijn enkel en heb ik een week met krukken gelopen. Scheve mond
Toen heb ik ook gewoon tabletjes gekregen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:47

danielle1981 schreef:
ik heb tegen m'n allergie Cetirizine tabletten gekregen. Die werken echt super. Had al heel wat geprobeerd, maar t werkte allemaal niet. Als ik deze slik is het de volgende dag al veel minder en trekken de plekken weg. Superspul!


ja die heeft dennis dus ook. Maar dan duurt het toch nog een dag of 3 eer hij weer helemaal koorts vrij is ect.

ROMANxBEAUTY

Berichten: 654
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Rhoon en in weekend vaak Herwijnen

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:50

Ik ben ook erg alergies voor die beten, ik had 1 hele dikke plek op mijn boven been met een doorsnede van ongeveer 20 cm (ik lieg niet echt waar), en mijn enkel was ook erg dik geworden

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:48

Heb ik ook, ik had laatst een muggenbeet van 8 cm, en dazenbeten.. mensen niet normaal. Van die grote gloeiende harde schijven ! Boos!

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:48

ROMANxBEAUTY schreef:
Ik ben ook erg alergies voor die beten, ik had 1 hele dikke plek op mijn boven been met een doorsnede van ongeveer 20 cm (ik lieg niet echt waar), en mijn enkel was ook erg dik geworden



Ik geloof t Clown
niet normaal hoe groot die beten kunnen worden..

furious

Berichten: 7117
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:46

Ik ben ook allergisch voor muggen. Heb daar allergie pillen voor.

_SPLASH_

Berichten: 51
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Hoogwoud

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:50

Ook ik reageer heftig op muggen. Op plekken waar ik gestoken word, zwelt alles 3 keer zo dik op. Meestal geen deze zwellingen bij mij gepaard met koorts enz. Wanneer ik mij te beroerd voel gebruik ik antihistamine pillen.

*#%^@ Muggen

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:54

ik heb ook pillen, antihistamine tabletjes
verder doe ik er prik weg op, maar niet echt gevoel dat dat goed werkt

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 29-02-24 20:20, in het totaal 2 keer bewerkt

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:02

Muzefee schreef:
De dazen plekken vormen een blaasje met vocht erin, worden keihard en kunnen door kleine druk al knappen, net blaren, ook érg ranzig om te zien. Nagelbijten / Gniffelen

Wie is er nog meer allergisch of reageert ook zo extreem op muggen/dazen ? Wat doen jullie eraan ? Nagelbijten / Gniffelen


Same here, ik krijg ook enorme blaren, écht ranzig.
Ik heb nu tabletjes van de huisarts en een goeie zalf om erop te smeren. Ook heb ik altijd anti-steekspul mee in mijn tas Bloos Ellendige dazen Boos!

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:02

ik heb ook littekens van muggenbulten, gingen ontsteken

Nadisha

Berichten: 779
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Valencia

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:56

susie_anne schreef:
Je kan is Reactine tabletjes proberen. Deze helpen goed tegen allerlei allergieën. Zijn gewoon te koop bij de drogist.


Ik ben allergies voor muggen en gebruk deze tabletjes ook Lachen. Helpen goed vind ik.

PinkyBubble

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Muggen/dazen allergie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:25

ik krijg er neits voor Clown mag pijn en jeuk lijde