Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:59

Ik wil graag 5 kilo kwijt maar het lukt me maar niet. Ik sport best veel: 3 keer per week 5 km hardlopen en 2 keer per week paardrijden. Ik heb Sonja Bakker geprobeerd maar hier viel ik niet van af. Mijn eetpatroon is gewoon goed, 3 maaltijden en 2 a 3 tussendoortjes. Elke dag groente en fruit. Speurtochten op het internet leveren alleen maar crash-dieten op, en ik wil graag op een verantwoorde manier wat kilo's kwijt!
Wie weet welk dieet ik kan proberen?

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:00

Ik wil ook een paar kilo kwijt, ik volg even.

Drink nu veel water, let op vette dingen en eet veel groente

Kitty84

Berichten: 1334
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:02

tsja...de eerste vraag: wat is je lengte en gewicht? Als ik dit zo lees vraag ik mij af of je nog wel meer af kan vallen. Crash dieten, daar moet je sowieso niet aan beginnen. Ga kijken of je naast het sporten nog meer beweging kan vinden (dus wat vaker de fiest pakken, bushalte eerder uitstappen). En vraag anders een verwijzing voor een diƫtiste bij je huisarts, zij kan je voedingsgewoonten goed bekijken en kan ook je valkuilen ontdekken!

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:03


Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:04

Vervang je brood 's morgens en tussen de middag eens voor Wasa crackers Lichtgewicht of Vezelrijk, 1 plakje kipfilet, rosbief, fricandeau, rookvlees of slankiekaas erop. 's Morgens 3 crackers, en tussen de middag 4.
En neem 's avonds geen aardappelen maar vervang het eens voor 2 opscheplepels zilvervliesrijst.
Bij mij werkt het super! Ben al bijna 10 kilo kwijt in 6 weken!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:10

Kitty84 schreef:
tsja...de eerste vraag: wat is je lengte en gewicht? Als ik dit zo lees vraag ik mij af of je nog wel meer af kan vallen. Crash dieten, daar moet je sowieso niet aan beginnen. Ga kijken of je naast het sporten nog meer beweging kan vinden (dus wat vaker de fiest pakken, bushalte eerder uitstappen). En vraag anders een verwijzing voor een diƫtiste bij je huisarts, zij kan je voedingsgewoonten goed bekijken en kan ook je valkuilen ontdekken!



Ik heb volgens het BMI een gezond gewicht, maar ik wil toch afvallen. Twee jaar geleden was ik tevreden over mijn gewicht maar helaas is er 5 kilo bijgekomen, die ik er nu dus niet meer af krijg Huilen
Nog meer bewegen gaat denk ik niet, ik probeer al overal de fiets voor te pakken en neem altijd de trap (3 hoog) in plaats van de lift! Een dietiste ben ik al een keer geweest, maar aan mijn voedingsgewoonten valt ook niet veel te verbeteren... Bloos

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:11

Wat is je BMI dan?

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:12

Storm76 schreef:
Vervang je brood 's morgens en tussen de middag eens voor Wasa crackers Lichtgewicht of Vezelrijk, 1 plakje kipfilet, rosbief, fricandeau, rookvlees of slankiekaas erop. 's Morgens 3 crackers, en tussen de middag 4.
En neem 's avonds geen aardappelen maar vervang het eens voor 2 opscheplepels zilvervliesrijst.
Bij mij werkt het super! Ben al bijna 10 kilo kwijt in 6 weken!


Ik eet 's ochtends yoghurt met cruesli en fruit of 2 crackers met kaas, en 's middags altijd 2 crackers. Ik ga de aardappels eens vervangen door rijst! Eet je de rijst gewoon droog of doe je er een sausje overheen?

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:14

Storm76 schreef:
Wat is je BMI dan?

19,7

Caresse07

Berichten: 9452
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:16

Tja ik ben zelf ook bezig om af te vallen en ik heb juist het advies gekregen
om de dag te beginnen met brood omdat hier jodiumzout inzit en dit je spijsvertering
op gang brengt. Ik moet 5 sneetjes volkoren brood eten per dag, 2 melkprodukten 50 kal. per 100 ml., 2 stuks fruit, 3 aardappels, 4 ons groente en 100 gram vlees eten. Is best wel veel, maar ik val
er idd. van af. Het gaat niet heel snel maar het gaat toch. En idd. voldoende bewegen
is ook heel belangrijk. In ieder geval succes met afvallen. Knipoog

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:17

in cruesli zit ontzettend veel suiker, kun je dus beter vervangen door Musli.

Als je bmi 19,7 is en je wilt nog eens 5 kilo afvallen, ben je wel erg dun hoor...

's ochtends kun je het beste beginnen met alleen fruit.

drink tussendoor geen frisdrank.

en vervang je tussendoortjes(snoep?) door fruit of ongezoute! noten..

aardappels zijn 100% koolhydraten zo'n beetje, dus daar moet je maar weinig van eten. Liever 1 aardappel en een extra schep groente.
Laatst bijgewerkt door Toad op 08-08-07 15:20, in het totaal 2 keer bewerkt

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:18

meerdere verschillende sporten gaan doen, het is namelijk zo dat je lichaam zich aanpast als jij dus elke week paar km hardloopt standaard is je lichaam daar na 6 weken aan gewend en houd het daar rekening mee, dus andere sporten andere oefeningen farieer, veras je lichaam om het zo maar te noemen, dat is ook zo met eten, eet gevarieerd!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:18


Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:18

Mijn moeder heeft laatst het 'yoghurt-dieet'gedaan daar is ze zo'n 7 kilo van afgevallen. Het duurt 2 weken. De 1e dag mag je alleen maar joghurt en water/thee/koffie zonder suiker en melk. Langzamerhand mag je steeds meer, tot je aan de 2e week begint,dat is dan herhaling van week 1.

Nagini
Berichten: 11284
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:19

Hm Sanne222 ik ken je 'probleem'.

Anders raad ik je Weight Watchers aan.. (mijn moeder doet dit)
Dan doe je met behulp van 'punten' eten.

Je mag dan een bepaald aantal punten per dag eten, ik zeg maar iets.. 20

Dan wil je bijv. boterham met kaas dat zijn 3 punten.
s'middags een kop tomatensoep 5 punten.
zit je dus op 8 vd. 20
avondeten 8 punten, en dan heb je nog 4 over, en kun je daaar bijvoorbeeld nog voor snacken.

Je eet eigenlijk het zelde, alleen bewuster met boter olie vet enzo omgaan, en zo val je af. Dus eigenlijk wel op een gezonde manier.

Oja, en heel veel water drinken!

*edit: toegevoegt

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:22

Dewii schreef:
Mijn moeder heeft laatst het 'yoghurt-dieet'gedaan daar is ze zo'n 7 kilo van afgevallen. Het duurt 2 weken. De 1e dag mag je alleen maar joghurt en water/thee/koffie zonder suiker en melk. Langzamerhand mag je steeds meer, tot je aan de 2e week begint,dat is dan herhaling van week 1.


Ik lust erg graag yoghurt, maar om dit nou 2 weken te gaan eten Vingers aflikken

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:24

Jouw BMI is 19,7
Een gezond gewicht je BMI tussen de 18 en 25.
Dan ben je toch niet te zwaar?

Je lichaam wil niet verder afvallen, misschien moet je dan accepteren dat dit jouw goede gewicht is. Als je ietsjes ouder word, word je ook iets voller, niks aan te doen helaas...

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:24

ELpatcho schreef:
meerdere verschillende sporten gaan doen, het is namelijk zo dat je lichaam zich aanpast als jij dus elke week paar km hardloopt standaard is je lichaam daar na 6 weken aan gewend en houd het daar rekening mee, dus andere sporten andere oefeningen farieer, veras je lichaam om het zo maar te noemen, dat is ook zo met eten, eet gevarieerd!


Dat had ik al eerder gehoord ja, dat je dan niet meer afvalt omdat je lichaam aan de inspanning gewend is geraakt... Na de vakantie wil ik weer 1 keer per week gaan zwemmen, misschien dat dat helpt?

Caresse07

Berichten: 9452
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:26

Ik denk ook dat als je na die yoghurtkuur weer gewoon gaat eten dat je dan
weer snel aankomt.

Maar ergens staat dat je beter 1 aardappel kunt eten en een extra schep groeten, maar dit is niet zo hoor. Die 3 aardappels en die 4 scheppen groeten heb je gewoon nodig per dag. Kijk anders maar eens op http://www.voedingscentrum.nl daar staat precies op wat je nodig hebt en hoeveel je per dag van alles mag hebben. Ook is er een tabel met alle voeding die je nodig hebt en wat extra is. Knipoog

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:26

jah voor de eerste 6 weken (dat is gemiddelde periode dat een lichaam nodig heeft om zich aan te passen)

Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:26

sanne222 schreef:
Dewii schreef:
Mijn moeder heeft laatst het 'yoghurt-dieet'gedaan daar is ze zo'n 7 kilo van afgevallen. Het duurt 2 weken. De 1e dag mag je alleen maar joghurt en water/thee/koffie zonder suiker en melk. Langzamerhand mag je steeds meer, tot je aan de 2e week begint,dat is dan herhaling van week 1.


Ik lust erg graag yoghurt, maar om dit nou 2 weken te gaan eten Vingers aflikken

Je hoeft niet 2 weken joghurt te eten Pling Alleen de 1e paar dagen.

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:27

Storm76 schreef:
Jouw BMI is 19,7
Een gezond gewicht je BMI tussen de 18 en 25.
Dan ben je toch niet te zwaar?

Je lichaam wil niet verder afvallen, misschien moet je dan accepteren dat dit jouw goede gewicht is. Als je ietsjes ouder word, word je ook iets voller, niks aan te doen helaas...


Ik ben ook niet te zwaar maar ook zeker niet mager hoor! Ik wil graag 5 kilo kwijt omdat dan mijn buikje en kont niet meer uitpuilen Tong uitsteken

XXXX2015
Berichten: 1791
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:32

ik ben jaloers op je BMI Haha!

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:34

fjordido schreef:
ik ben jaloers op je BMI Haha!


ik ooook! Bloos

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:35

fjordido schreef:
ik ben jaloers op je BMI Haha!


BMI zegt denk ik ook niet zo veel... ik ben erg lang en heb lange dunne botten en ledematen, dus zie je het vet sneller zitten dan bij iemand die zwaarder gebouwd is!