Hoe in godsnaam werken bij slapeloosheid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Hoe in godsnaam werken bij slapeloosheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:13

Heb al jaren periodes van slapeloosheid door stress, spanningen, nieuwe vriendjes ed.

Nu heb ik dus al weer 3 nachten amper geslapen en zit hier op mijn werk half te slapen en er komt niets uit mijn vingers...

Ik heb al heel vaak ochtenden vrij genomen om een beetje bij te kunnen slapen maar dat helpt ook niet en al mijn vrije dagen gaan eraan op.

Vanavond komt mijn nieuwe vriendje langs maar ik ben kapot, echt kapot. Kan wel janken.

Hoe functioneren mijn lotgenoten op hun werk en in hun sociale leven?

ikisik

Re: Hoe in godsnaam werken bij slapeloosheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:30

misschien met de HA praten en slaapmedicatie vragen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:32

als je slapeloosheid hebt, waarom neem je dan ochtenden vrij om "bij te slapen"???

Dan slaap je dus wel!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 16:36

Om te proberen nog te slapen...soms val ik nog weleens een uurtje in slaap

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:37

Je zou eens het homeopathische middel "Nervensaft" kunnen proberen. Mijn vriend slaapt er iig goed door. (Je gaat er wel van snurken Tong uitsteken)

hestr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:39

Probeer eens de melatonine pilletjes. (wel homeopatisch.)
Zij bevorderen het aanmaken van melatonine wat dus zorgt voor een goede nachtrust.
Gewoon verkrijgbaar bij de apotheek..
Een uurtje voor je gaat slapen 2 á 3 pilletjes onder je tong leggen!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:43

Ik gebruik op dit moment ook melatonine capsules en dat helpt goed om mijn nachtritme weer op orde te krijgen ik moet de capsule 2 uur voor het slapen gaan innemen!!
Dat jij 's ochtends bij gaat slapen daar schop jezelf je dag en nachtritme alleen maar nog meer mee in de war

Melatonine; http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine

Anders idd even langs je huisarts

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:46

Hmm, misschien toch eens langs de huisarts? En dan niet alleen voor slaapmedicatie, maar ook voor een oplossing van je probleem. Alleen pijnmedicatie is denk ik symptoombestrijding. Je schrijft dat je hier al jaren last van hebt in bepaalde situaties. Misschien kun je met de juiste hulp leren om met een andere manier met stress om te gaan, zodat je weer gewoon kunt doorslapen?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:47

Waarom slaap je niet goed dan ? Is dat wel eens onderzocht enz? Lachen

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:47

Bij mij heeft dit niet geholpen.. Melatonine..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 02:00

Ik slik wel eens rustgevers van Dr. Vogel, werkt vooral psychisch Clown

Mijn slapeloosheid is een bijwerking van medicijnen, ben overdag ook erg moe, maar ik heb het geluk dat ik over m'n slaap heen ga. Word dan hyper en erg vervelend voor mijn omstanders Vork

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:43

Misschien bachdruppels gaan gebruiken, net als wat Quellian zegt, dat maakt je hoofd wat rustiger.. misschies slaap je daardoor ook beter..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:48

Je kan altijd nog ambtenaar worden Bloos Knipoog ( slaap regelmatig bij onder kantooruren Tong uitsteken ). Ik heb ook perioden last van slapeloosheid, ik heb van alles geprobeerd, maar niks werkt. Ik ga altijd gewoon werken, omdat ik in een fatsoenlijk dag/nachtritme wil blijven. Anders slaap ik 's nachts helemaal niet meer.
Toen ik nog in het bedrijfsleven zat, sliep ik bijna niet. Ik kon de stress niet verwerken en dat hakte er echt heel erg in. Nu heb ik een functie die beter bij me past, en dat heeft al aardig wat slaapproblemen opgelost. En sinds ik zwanger ben, slaap ik helemaal als een blok ( maar dat is misschien wel een erg drastische maatregel Haha! ). Misschien een idee om een kritisch naar je werk(omgeving) te kijken en in hoeverre die eigenlijk wel bij je past.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:54

Eet je wel goed (2 keer per dag + een warme maaltijd?)? Sta je 's ochtends niet rond een uur of 12 op? Ga je 's avonds op tijd naar bed? Doe je overdag vermoeiend werk of zit je dan eigenlijk ook de hele tijd?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:59

Zoals meerdere hier al gepost hebben zorgen dat je een goed ritme hebt in je dagelijkse leven. Zorg ervoor dat je relaxed je bedje in gaat s'avonds dus die enge film ga je niet kijken, neem lekker een warme douche desnoods met de valeriaan olie van Knijpp dit bevorderd een goede nachtrust en iets van een pilletje of druppeltjes, bij mij hielp de valeriaan van kruidvat eigen merk erg goed, desnoods zet je wat kaarjes aan en doe je hier lavendel druppels in, dit ontspant, of brand een wierookstokje probeer niet te denken hum ik kan toch niet slapen, je gaat je bedje in denkt ooooh ik ga lekker slapen. Lees desnoods nog even wat in een goed boek voor je gaat slapen, meestal maakt dit je hoofd even "leeg".

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 09:00

Bedankt voor jullie tips! Ik ben gister vanuit het werk meteen mijn bed ingedoken en heb mijn afspraken afgezegd. Heb Melatonine tabletjes ingenomen en dat werkte idd supergoed! Heb zowat de hele avond + nacht geslapen (nu dus wel enorm duf maar ja ben wel blij dat ik weer geslapen heb).

De functie past prima bij me, daar ligt het niet aan. Het ligt gewoon aan het feit dat ik stress heb met jongens...dat uit zich niet alleen in slapeloosheid maar soms ook in overgeven ed. Hiervoor slik ik al seroxat (ivm angstaanvallen). Ik heb helaas niet echt positieve ervaringen met jongens dus telkens als ik een nieuw vriendje heb keert de stress terug...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:46

Melatonine ja. Goed dat je nu wat geslapen hebt. Bij mij werkt het de ene keer wel, de andere keer niet. (Melatonine heb ik trouwens gewoon via de huisarts gekregen)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:04

Ik gebruik van Bach bloesem remedies de Rescue remedy druppels
Voor het slapengaan een aantal druppels op mijn tong en ik slaap als een roos Ja

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:23

Medousa schreef:
Ik gebruik van Bach bloesem remedies de Rescue remedy druppels
Voor het slapengaan een aantal druppels op mijn tong en ik slaap als een roos Ja

Die bedoelde ik ook.. Knipoog

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:45

Heb je wel eens aan therapie gedacht of bepaalde gesprekken zodat je je stress een beetje kwijt kunt?
Het klinkt bij mij alsof je jezelf als het ware straft door wakker te blijven..

Ik heb dit namelijk ook wel eens, als ik in een stress periode zit komt dit er 's nachts/'s avonds uit. Ik ga me dan bedenken wat er allemaal mis is gegaan en nog fout kan gaan en put mezelf dan helemaal uit, en als ik dan eindelijk slaap lig ik stijf als een plank in mijn bed en denk ik zelfs in mijn slaap nog verder (gedachten die zich constant herhalen in mijn hoofd.)

Ik vind het bij jou een beetje soortgelijk klinken (correct me if i'm wrong) ik kan het nu redelijk oplossen door voor mijzelf op te schrijven wat er niet goed zit zodat ik er overdag over na kan denken en dan laat ik het bewust los als ik ga slapen.

Yoga helpt ook om je bewuster van jezelf en zekerder te laten voelen (wil ik ook nog proberen Tong uitsteken)

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:40

Ik heb ook al heel wat keren als een zombie op mijn werk gezeten, mijn vriend ook. Wij gebruiken pilletjes met valeriaan er in om te kunnen slapen en die werken best goed.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:52

Heb je er al eens aan gedacht om anders eens wat tijd voor jezelf te nemen zonder vriendjes? Zorg eerst dat je jezelf op de rol hebt voor je je ergens instort met alle stress van dien?

Breng structuur in je leven en breng jezelf eerst weer op goed niveau voordat je ergens aan begint en je jezelf sloopt door te weinig slaap en te veel stress Knipoog

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:08

bromfiets schreef:
Je zou eens het homeopathische middel "Nervensaft" kunnen proberen. Mijn vriend slaapt er iig goed door. (Je gaat er wel van snurken Tong uitsteken)

heb jij enig idee waar je dit kunt kopen?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:12

Tallie_Ho schreef:
Heb je er al eens aan gedacht om anders eens wat tijd voor jezelf te nemen zonder vriendjes? Zorg eerst dat je jezelf op de rol hebt voor je je ergens instort met alle stress van dien?

Breng structuur in je leven en breng jezelf eerst weer op goed niveau voordat je ergens aan begint en je jezelf sloopt door te weinig slaap en te veel stress Knipoog

Precies wat ik ook wilde zeggen.
Ontspanning en regelmaat is belangrijk heb ik altijd geleerd.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:22

Ik ga meelezen. Ja

Ik slaap al tijden slecht, val gewoon verschrikkelijk moeilijk in slaap. Ben overdag suf. Dan heb ik nu ook nog eens een vakantiebaantje waarbij ik zo ongeveer de hele dag sta en/of loop.