Wat betekent dit?hartslag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LMuntje

Wat betekent dit?hartslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 23:24

Hoi bokkers
ik heb de laatste tijd veel last van mn bovenkast iig gedeelte van de ribben soms krijg ik het zo benauwd en moet ik steeds hoesten en voelt het of mijn hart een pas overslaat ik word er ook in de nacht van wakker nu heb ik het al een half uur dat het gewoon niet goed voelt maar ik durf niemand wakker te maken want mijn moeder heeft laatst een hartaanval gehad en ik wil niemand ongerust maken

Mijn klachten zijn dus dat ik me heel benauwd voel heel moe de hele dag en soms lijkt het of mijn hart een pas overslaat ik heb ong gekeken en mn hartslag is wel regelmatig maar als ik me zo voel gaat het gewoon rustig dat je je hartslag niet voelt en dan opeens harde boem en dan weer rustig Dit allemaal als ik niks aan het doen ben dus als ik bv gewoon zit.Dit gebeurt niet altijd op een bepaalde dag het is gewoon soms opeens ook als ik bijv. in bed lig en dan kom ik overeind en neem ik diep adem (wat lastig gaat..) en gaat het wel weer over . Maar nu is het al een paar minuten bezig terwijl het normaal 2 min is ofzo en ik durf eigenlijk niet te gaan slapen

Nou vraag ik me af is dit ernstig want begin me onderhand zorgen te maken Bloos
Weet iemand want dit betekent?

LMuntje

Re: Wat betekent dit?hartslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 23:26

Het begint nu af te nemen maar het is zon naar gevoel

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:29

Ik heb dat wel eens als ik loop te piekeren over een en ander...
Misschien heb je last van stress of zorgen? Die komen ook op de meest ongewone momenten opzetten. Ik kan me voorstellen dat dit angstig is en misschien maak je je dan nog meer zorgen.
Ga morgen naar de huisarts en leg het even voor... stelt je in elk geval gerust. Voor nu: als je het echt niet vertrouwd, gewoon iemand wakker maken!!! Verder is misschien even bij de achterdeur staan in de frisse lucht en ademhalings oefeningen doen voor ontspanning.
Succes ....

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:29

Heb je geen hartkloppingen? Maak je je niet druk om je moeder of zit je ergens anders mee?

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 23:31

Girl007 schreef:
Heb je geen hartkloppingen? Maak je je niet druk om je moeder of zit je ergens anders mee?

ik weet niet wat hartkloppingen precies inhouden en ik vind dat ik niet meer stress heb dan normaal maar ik wil me vader niet wakker maken omdat hij me moeder ook al naar ziekenhuis heeft moeten brengen wil hem niet ongerust maken

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 23:32

JML schreef:
Ik heb dat wel eens als ik loop te piekeren over een en ander...
Misschien heb je last van stress of zorgen? Die komen ook op de meest ongewone momenten opzetten. Ik kan me voorstellen dat dit angstig is en misschien maak je je dan nog meer zorgen.
Ga morgen naar de huisarts en leg het even voor... stelt je in elk geval gerust. Voor nu: als je het echt niet vertrouwd, gewoon iemand wakker maken!!! Verder is misschien even bij de achterdeur staan in de frisse lucht en ademhalings oefeningen doen voor ontspanning.
Succes ....

frisse lucht helpt wel maar zodra ik diep inadem voel ik het te veel

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:35

Zat nog een beetje na te denken... misschien is het een vorm van hyperventilatie?
Ok als frisse lucht helpt, dan even wat frisse lucht pakken. handen op je buik en rustig ademhalen, niet te diep, maar wel regelmatig... morgen even naar de dokter.
En ik denk dat je vader het echt niet erg vind als je hem wakker maakt, waarschijnlijk zeggen ze morgen: "Had me dan even geroepen???!!"

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 23:38

JML schreef:
Zat nog een beetje na te denken... misschien is het een vorm van hyperventilatie?
Ok als frisse lucht helpt, dan even wat frisse lucht pakken. handen op je buik en rustig ademhalen, niet te diep, maar wel regelmatig... morgen even naar de dokter.
En ik denk dat je vader het echt niet erg vind als je hem wakker maakt, waarschijnlijk zeggen ze morgen: "Had me dan even geroepen???!!"

ik denk het niet want ik was gewoon ontspannen met mijn broer en zijn vrienden aan het praten toe nhet ''toesloeg'' maar ik zal een aan mijn moeder morgen vragen welke klachten zij had en de mijne vertellen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:49

Klinkt als Hyperventilatie. Kan ook onverwachts komen,.

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:38

Ben je even naar de dokter geweest?

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 21:03

JML schreef:
Ben je even naar de dokter geweest?

ik ga morgen naar de HA ik heb er nu 24/7 last van terwijl toen ik het voor het eerst had het na 2 min weg was hoop echt dat het niks ergs is

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:14

Al geweest? Lachen

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:52

Hmm, zou hartkloppingen kunnen zijn, maar ik neig ook richting Astma te denken...

Ben benieuwd wat de dokter ervan zegt Ja

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:04

Het kan ook zijn dat je een onregelmatige regelmatige harstslag hebt.
Even een bezoekje aan de HA is waarschijnlijk wel slim.

babbel7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:45

Ben je al bij je HA geweest?
Klinkt mij ook een beetje als spanning.
Heb je de "hartkloppingen" zowel in rust als tijdens actief bezig zijn?
Krijg je het ook meer benauwd bij inspanning of maakt het niets uit?
Hoop dat je HA je een beetje gerust heeft gesteld.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:29

Heb dit ook weleens, voelt heel vreemd en klinkt beetje als spanning/hyperventilatie.

Mocht je het echt niet vertrouwen dan zou ik toch even langs de HA gaan!

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 22:43

Ik benlangs de HA gegaan hij zei dat het idd hartkloppingen zoude nkunne nzijn en mijn ribben (die link snao ik niet heb duidelij kaangegeven dat ik last had van mijn hart maar ok) maandag bloed prikken en dinsdag hartfilmpje laten maken