Jeukende benen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Jeukende benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 16:09

De titel zegt het al.
Heeft iemand hier ervaring met jeukende benen.
Ik heb er last van.Gewoon zo spontaan komt het opzetten.Ik kan ze dan wel openkrabben.Het is ook zo dat ik er zo een tijd geen last van heb.
Allergieen heb ik niet ben ik pas op getest.
Iemand die dit ook heeft en weet waar het mee te maken heeft of hoe het te voorkomen?

Anoniem

Re: Jeukende benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:11

Ik heb er ook last van.
Bij mij is het vooral heel erg als het broeierig of warm weer is en ik beweeg, dus met lopen, rennen, paardrijden, etc.

Het is wel eens zo erg geweest dat het bloed langs mijn benen liep omdat ik mijn hele benen had open gekrabd...

Volgens de huisarts heeft het met de doorbloeding van mijn benen te maken en is er helaas niet zo heel veel aan te doen.
Wel heb ik een cortisonen creme gekregen die de jeuk tegen gaat.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:12

Heb je vooral last wanneer je je benen een tijdje wat vaker hebt geschoren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:15

Heb je onlangs gewisseld van wasmiddel/wasverzachter? Dat zou het eventueel ook nog kunnen zijn Lachen

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 16:20

Met het scheren heeft het in mijn ogen weinig te maken.
Tenminste het is niet zo dat ik dan meer last heb.

Wasmiddel is ook hetzelfde gebleven.

Vind het zelf ook erg raar gister kon ik niet slapen van de jeuk heel erg krabben nivea opgedaan zodat ik minder zou krabben.En nu heb ik eigenlijk geen jeuk meer dus dat is heel erg vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:24

Is de jeuk de hele dag door, of alleen s'avonds als je in bed ligt?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 16:41

Nee dat verschilt heb het ook gewoon overdag.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:45

ja dat probleem heb ik ook, en dan vaak in de buurt van mijn knieholtes.. dan kan ik het idd echt wel openkrabben van de jeuk, en het is dan zo'n lekker gevoel als je krabt.. bijna als in een roes, heel appart..

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:05

Hmm oke, ik heb het namelijk in de winter als ik in bed lig heel erg aan de binnenkant van mijn benen. Een goedje van de huisarts gekregen wat ik al nodighad als baby -toen had ik er al last van- en als het begint te jeuken smeer ik wat erop en ben ik klaar! Lachen

Misschien even informeren bij je huisarts?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:44

Ik heb er ook last van, voornamelijk met grote temperatuursverschillen.
Maar daarbij heb ik ook eczeem dus dat is bij mij de oorzaak.

Misschien even langs bij je huisarts?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:37

Epileer je je benen? Op het moment dat de haartjes dan zeg maar weer boven je huid moeten zien te komen, kun je daar ook wel erg jeuk van hebben.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:43

ik heb het ook, als ik stil zit valt het mee, maar zodra ik ga lopen of fietsen ofiets dergelijks dan begint t te jeuken, maar ik dnek dat t door de warmte komt, omdat ik t dan alleen maar heb, maar t is niet rood ofzo je ziet niks op mijn benen, alleen als ik gekrabt heb want dan heb ik mijn benen oo helemaal open..

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 20:50

Dat klopt je ziet indd niks aan mijn benen zelf.Het is heel vreemd.Ik heb er nog niet op gelet wanneer ik het precies heb dus zal eens kijken of ik daar een patroon in kan vinden.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:52

ja idd, ik denk dat t bijna t zelfde is dan..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:16

ik heb het ook, al 2 jaar lang, maar wel vooral in de winter. ik ben er vorige week (eindelijk) mee naar de huisarts geweest en moet me nu nog gaan laten testen op een allergie(durf niet Clown) oid.
ik heb toen een creme mee gekregen die de jeuk verhelpen en dat werkt best goed.
tevens heeft hij mij pillen mee gegeven die ik max 1x per dag mag nemen wanneer het heel erg jeukt, die haalt de stof weg die jeuk veroorzaakt oid, maar werkt iig ook erg goed. (heb er nog niet veel geslikt, omdat de creme meestal wel goed genoeg is).
maar ik adviseer dus ook(mag ik dat wel omdat ik er al 2 jaar mee rondloop Tong uitsteken) om naar de huisarts te gaan..

aerizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:22

jah dat probleem heb ik ook heel vervelend.. het heeft bij mij te maken met temperatuur verschillen .. ik kan niet tegen heel koud en niet tegen broeierig weer.. nadat ze erachter kwamen dat ik nergens anders allergisch voor bent aan de hand van zown mega judge pleister op je hele rug.. zucht.. momenteel heb ik er stukken minder last van .. eigenlijk vooral nog in de winter.. maar ik moet mijn benen wel 2 keer per week scheren anedrs gaat het niet goed.. ik denk dat dit probleem ook wel met bepaalde hormonen te maken heeft.. of idd doorbloeding ofzo.. aangezien ik ook erge last krijg als ik ga hardlopen.. het blijft lastig...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:23

Ik heb het altijd bij de randen van mijn sokken, de ene keer heb ik er wel last van en dan weer een hele tijd niet.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:20

Mijn benen jeuken de hele dag door, ik krab ze ook regelmatig open, maar ik leer er mee leven.. ik heb het al jaaaaaaaaaaaaren

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:41

Ik heb het ook en heel vaak. Ik denk vaak dat het komt omdat mijn benen dan heel droog zijn. Heb het trouwens alleen op m'n onderbenen en enkel.
Ik probeer er dan een lotion op te smeren. Is vaak ook verkoelend en wel fijn. Maar het helpt niet echt. Heel irritant inderdaad.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 12:50

Ik heb het indd ook alleen op mijn onderbenen en enkels.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:23

Ik heb daar ook wel eens last van, alleen niet zo erg dat ik het tot bloedens toe openkrab.. Maar idd ook op mijn benen en enkels, ook als ik uit een hete douche kom in de winter heb ik dat!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:27

Ik heb dat ook tijden gehad. Als ik uit de douche kwam waren heel mijn benen rood en ze jeukten verschrikkelijk. Sinds 3 jaar ben ik er achter dat ik allergisch ben voor zeep. Nu was ik me met zeepvrije zeep en ik heb ik er eigenlijk bijna nooit meer last van Lachen