eindelijk.... ik laat mijn moedervlekken verwijderen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia008

eindelijk.... ik laat mijn moedervlekken verwijderen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 21:30

vorig jaar heb ik een topic geopend over moedervlekken, over wat de ervaringen waren van andere bokkers..

en nu, na een paar jaar het te wel willen doen, ben ik vorige week naar de dokter geweest om mijn moedervlekken te laten zien..

ik heb er namelijk 3 op mijn gezicht, 2 "dikke" waarvan 1 naar mijn idee dikker word. en 1 platte naast mijn wenkbrauw,

de dokter heeft mij naar de plastische chirurg gestuurd, en daar moet ik volgende week heen..
ik ben erg benieuwd, en ben toch een beetje zenuwachtig ervoor.. Bloos

Nicje87

Re: eindelijk.... ik laat mijn moedervlekken verwijderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:43

Oeh spannend! Veel sterkte en suc-6. Hoe halen ze het nou eigenlijk weg? Vraag ik me af?

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 21:52

nou, er zijn verschillende manieren vertelde de huisarts mij.

maar ik kan je het vertellen als ik aan de beurt ben Haha!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:34

Succes! Ik heb het 2 jaar geleden ook laten doen.
Had eentje op m'n kin, en eentje op m'n wang waar ik niet zo blij mee was.
Ook bij plastisch chirurg geweest, met 3 man boven me aan het snijden geweest. Clown Weekje met hechtingen gelopen [ Wat voelde ik me stoer *LOL* ] en bijna niks meer van te zien. Op m'n kin klein litteken streepje, en op wang niks geloof ik.

In ieder geval niks om zenuwachtig voor te zijn, succes! Haha!

[Heb nu ook weer eentje in gezicht die langzaam groter wordt.. Scheve mond]

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:36

Moet je dan met narcose of met verdoving?
Ik denk narcose dan Tong uitsteken
Maar mijn zus had eentje op haar buik laten verwijderen en dat was met verdoving, en bij haar deed die naald heel erg pijn, en als ze had geweten dat die naald zo pijn deed, had ze het niet gedaan Tong uitsteken
maar jij gaat denk ik toch onder narcose dus dan maakt het niet uit Tong uitsteken
Nouja is natuurlijk wel spannend, en tja dan moet je dus even met hechtingen in je gezicht rondlopen Tong uitsteken

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 22:44

nou ik denk gewoon een verdoving hoor, Haha!

tis niet zn grote ingreep, een narcose is dan wel heel bijzonder... Tong uitsteken

tsja, dat moet ik dan maar even voor lief nemen Haha!

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:48

Succes valt allemaal wel mee hoor Lachen
Ik heb er een in mijn lies en een op mijn rug weg laten halen.
Helaas allebei mislukt door mijn *** dokter..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:50

ik heb er 2 in mn gezicht weg laten halen, en 2 in mn nek (ik was favo bij de EHBO lessen, je moest bij mn modervlekken drukken om mn hartslag te voelen).

Mijn HA verwees me door naar het moedervlekken spreek uur bij een UMC in de buurt ( werd dus LUMC).
Okee, ik naar het spreek uur. De bedoeling was dat ik 1 keer in de 2 weken langs zou komen om te praten, en de moedervlekken op te meten en de veranderingen te registreren (ze deden regelmatig zo'n pijn dat ik niet kon slapen ed.)
Na 3 of 4 gesprekken bleek dat je minimaal een jaar op het "spreek uur moest lopen" voor dat ze er wat aan konden/wouden doen.

Toevallig is mijn oom HA, hij vond het onzin. Mijn vader is ook arts, en vele artsen en chirurgen in de kennissen kring. Vele hebben naar mijn moedervlekken gekeken (van die dikke, vrij groot, erg opzichtig met haren er uit ... bah!). Eigenlijk was iedereen van mening dat de moedervlekken in mn gezicht gewoon weg gehaald konden worden, en dat de moedervlekken in mn hals, bij mn bloedvaten, wat meer risico met zich mee zouden brengen.

Mijn oom heeft eerst een soort verdoving in gespoten (wat gruwelijk pijnlijk is in je gezicht) en daarna iets van adrenaline ofzo (iig tegen het bloeden, om de moedervlekken trok het wit weg).
De 2 in mn gezicht zijn er gewoon "afgesneden". Alles prima, maar wel erg pijnlijk. Is ook netjes genezen.

de 2 in mn hals tja, das een ander verhaal.
Beide waren ze weg gesneden, maar 1 is er terug gekomen, dus die is er "uitgesneden" en gehecht.

Je ziet het nog wel (als je het weet, anders valt het niet op), maar het is een stuk beter dan wat het was.

Ook heb ik er eentje bij mn oksel weg laten halen. Nadat ik em een paar keer had "onthoofd" met mn scheermesje vond ik het toch een fijner idee als die weg zou zijn.
Ook deze heeft mn oom weg gehaald (op de zelfde manier).

Bij mij is het een zodanige verbetering geweest dat ik er heel erg blij mee ben.

Ik heb wel een tijd met 2 rode plekken in mn nek gelopen.
Ik had een sollicitatie gesprek (voor stage) bij een 5* hotel, daar zeiden ze: je bent aangenomen, maar die plekken (wijzend naar mn nek) was niet echt de bedoeling, dat was niet representatief.
Heb maar meteen gezegd dat het littekens waren

edit: ik denkniet dat je een narcose krijgt, of de optie narcose kan kiezen.
Bij mij is er in sept een gezwel uit mn oksel gehaald (zo groot als een pingpong balletje), en zelfs daarvoor had ik neit de optie narcose (ik had geen keuze, ik kreeg plaatselijkeverdoving, klaar uit)
Laatst bijgewerkt door Mri op 06-08-07 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:51

Verdoving had ik, inderdaad vervelende prik. Ook vervelend dat het nog niet 100% werkte toen ze begonnen met snijden en ik dat eerste nog voelde. Haha!

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:51

Valt mee hoor...Ik heb er een van mijn arm af laten halen...en een stuk van mijn borst...de hechtingen genazen bij mij ook prima...succes! Ze verdoven plaatselijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:54

Geen narcose, welnee...Ik heb er een jaar geleden een weg laten hakken op mn rug; je ziet alleen nog een wit vlekje met wat puntjes waar de hechtingen hebben gezeten...

Prik is alleen wel even flink op je tandjes bijten Lachen

ma_rie_tje schreef:
was niet echt de bedoeling, dat was niet representatief.

Wat bruut!!! Echt lomp...ze kunnen toch ook vragen wat er aan de hand is>

xManOnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 00:01

Ik heb een héél kleintje onder mijn borst, vind t nogal eng bij BH aandoen enzo. Maar ik durf niet omdat ik bang ben dat t pijn doet..
Ik hou dit topic dus even in de gaten Haha!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 07:59

Ik heb er ook een paar ze doen nog geen zeer maar ik heb wel het gevoel dat ze groter worden.
Dus ik vind dit wel een interresant topic...
Ben zeer benieuwd hoe ze het bij de TS weg gaan halen en hoe ze het ervaart...

Bastiaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:20

Ik heb een hele grote moedervlek in mn lies laten verwijderen. Het is denk ik alweer een jaar of 8 geleden en je moet nu goed kijken om het litteken te zien, terwijl het toch een litteken van 10 cm is. Ik ging toen naar de chirurg voor iets anders en mn vader zei tegen die man van kijk ook gelijk even naar die moedervlek. Ik was toen zo kwaad, ik vond dat die moedervlek bij mij hoorde en wou niet dat ze hem weg gingen snijden. Inmiddels ben ik er wel heel blij mee. Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:24

Mijn zus heeft het ook laten doen Ja

Succes!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:33

ik heb er ook 1 op mijn buik weg laten halen, heb eigenlijk amper pijn gevoeld. ben nu nog aan het denken om ook nog andere weg te laten halen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:36

Bij mij moeten er ook een aantal weggehaald worden...

Halen ze nu ook moedervlekken weg die je gewoon echt niet mooi vind, maar waar je voor de rest weinig last van hebt?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:36

ik heb er een paar jaar geleden ook 3 laten verwijderen, 1 uit mijn lies en 2 van mijn rug, ging gewoon met plaatselijke verdoving, Lies deed flink zeer maar ligt ook aan de plek natuurlijk maar mijn rug voelde ik na een paar dagen al niet meer, alleen de hechtingen trokken nog een tijdje, ben er erg blij mee, succes Haha!

edit: ik heb meteen de aantekening gehad, dat mocht ik er nog een willen laten verwijderen dat ik daar zelf een afspraak op de poli voor mag maken zonder tussenkomst van de HA, dus dat is wel prettig, ik heb er nl nog een paar op mijn rug en als die plots dikker worden kan ik het zo regelen
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 07-08-07 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:37

marietje, ze dachten zeker dat het een zuigzoen was ?? Haha!

een goede kennis van me heeft er ook een stuk of 5 weg laten halen in zijn gezicht.
was niet superpijnlijk, alleen wat schrijnen naderhand

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:52

ze dachten inderdaad zuigzoenen in mn nek (maar zo zag het er ook wel een beetje uit....)

Ik werkte toendertijd in een hotel als kamermeisje, en liep met 4 pleisters (2 in mn gezicht, en 2 in mn hals).
Menig keer de vraag gekregen of ik had gevochten, en wie er had gewonnen...

doordat ik een nare ervaring heb met ziekenhuizen en chirurgen (die eigenlijk geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, maar in het wilde weg snijden *en hiermee flinke schade aanrichten* en slordig hechten) zou IK het niet in het ziekehuis laten doen.
Ik gheb zelf een goede ervaring met het weg laten halen door een HA dat ik daar een volgende keer weer voor zou kiezen.

Mijn ervaring in het ziekenhuis gaat trouwens niet om een moedervlek, maar een gezwel/tumor onder mn oksel

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 14:07

ik begrjip wel dat jij nare ervaringen ervan hebt,
het vertrouwen terug winnen is dan erg moeilijk...

wij hebben zelf erg nare ervaringen bij een huisarts waar we inmiddels bij weg zijn gegaan. als ik de andere huisarts had gehad was ik hiervoor niet eens naar de huisarts gegaan...

volgende week vrijdag heb ik mijn eerste gesprek in het ziekenhuis, ik ben zeer benieuwd

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:23

Twee laten verwijderen, een op mijn rug en een tussen mijn billen. Ze moeten ze diep uitsnijden en beide keren werkte de verdoving niet echt op dat niveau, maar op zich is die pijn best te dragen en maar eventjes. Weegt wel op tegen het ongemak wat je al jaren hebt van zo´n moedervlek, toch? Heb er nog een in mijn lies die ik wil laten verwijderen. Aan d eandere kant vind ik ´m ook wel sexy. Maar hij jeukt soms en hij veranderd en ik vind ´m gewoon een beetje verdacht.
ik heb ze beide door een huisarts (verschillende, een in nederland, een in portugal)laten verwijderen.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:27

Bij mij zeiden ze dat ze 'n zouden weg kunnen branden, maar hier hoor ik alleen maar snijden?

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 16:31

je kan moedervlekken inderdaad op verschillende manieren verwijderen.
er bestaat ook iets dat ze ze eraf schraven. geloof ik

de moedervlekken bij mij op het gezicht wil ik al heel lang weg hebben, en 1 word duidelijk dikker. die vind ik echt vervelend...

het enige waar ik toch een beetje tegenop zie, is de week erna met die hechtingen op mijn gezicht, en nog erger.... die pleisters... Lachen

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:44

Mijn moeder heeft ook een paar moedervlekken weg laten halen, dit op haar rug. Ze hebben bij haar dus ook weggebrand en weggevroren ofzo, maar zij heeft nu grote witte plekken waar het pigment uit is op haar rug. Ik heb zelf ook last van aardig wat grote moedervlekken en wil ze graag laten weghalen, alleen ik wil geen witte vlekken zoals mijn moeder ze heeft! Bloos