Ook wel eens opgeblazen tegen de tijd dat je ongesteld moet worden ?? Ik heb dit bijna altijd en voel me dan net zo'n Michelin poppetje. Wat kan je hier aan doen ?? Heb ook wel eens de neiging om flink te gaan snoepen/eten en dan voel ik menog ellendiger. Na al die maandelijkse ellende gaat t weer aardig, nergens last van en jahoor 2wkn later begint t ritueel weer opnieuw .
Kent iemand deze verschijnselen ?? Wat doen jullie eraan ?? Gaarne wat tips.
Ja het hoort er nou eenmaal bij! Ik voel me ook altijd dan zo'n michelin poppetje haha! Ik probeer me dan ook in te houden met snoepen, maargoed een extra reep chocolade kan er dan ook nog wel in hoor !
Het hoort helemaal bij gewoon ongesteld zijn. Het kan schelen om na te denken over de pil. Sommige houden daar juist iets meer vocht door vast, anderen juist niet, dat is iets wat je uit moet proberen. Maar wat ik het grote voordeel van de pil vind is dat je 2 strips achter elkaar door kan slikken en maar 1 keer in de 2 maanden het hele feestje hebt...
Voordat ik nu bokt over me heen krijg dat dat niet veilig is, ik kan links geven naar wetenschappelijk medisch onderzoek waaruit blijkt dat 2 strips doorslikken niet onveiliger is dan steeds na 1 strip een stopweek te houden...
Ja, heb ik helaas ook last van . Gelukkig is het meestal na de eerste dag weer weg, ik verlies dan altijd al het vocht weer wat ik de week ervoor heb vastgehouden.
Ja, heb ik ook last van. plus dat ik ook nog vocht vast hou, en dus zwaarder weeg. Niet altijd even fijn als ik een laag gewicht moet rijden. En het klopt wat sjors zegt, meestal verlies je het vocht al op de 2de dag van je menstruatie.
Ik heb dat ook . Ga een rondje hardlopen ga wat doen,als je alleen maar op de bank gaat hangen van de ellende wordt het niet beter. T'is goed als je even gaat sporten
OP de bank hangen heb ik geen tijd voor, gelukkig , en idd wat ik dan veel doe is met de honden wandelen en net zo makkelijk wandel ik met mijn paard. Wat hierboven gezegd werd klopt bij mij ook, de 2e dag ben ik ook al mn vocht kwijt. Soms heb ik ook wel eens last van mn onderrug tegen die tijd maar daarna gaat t weer prima .
Ik kreeg eens een tip van een arts om minder zout te eten een week voor de menstruatie, en het helpt bij mij. Ik voel me veel minder opgeblazen als ik dat doe.
Dat klopt Dikkie81, zout is echt funest. Eigenlijk doe ik nergens extra zout bij mn eten want vind dat ook niet zo lekker. Als je t goed bekijkt komt zout bijna overal in voor. Maar wat dacht je van koffie ?? Soms heb ik nog wel eens de neiging om iets meer te drinken dan 2 bakkies per dag.
Dat had ik in het begin. Nu krijg ik de dag van te voren altijd achterlijke pijn in mn onderrug en op de eerste dag zelf een soort van buikpijn bij mn blaas. Hondsvervelend.
Week ervoor: hevig aan de chocola, chips en andere zoute en vette troep. Constant hongergevoel, dus ik eet dan echt veel. Super opgeblazen gevoel, maar dat is op de 1e dag ook alweer weg. In de week zelf: nauwelijks zin in eten en dus ook weinig eten. En verlies dan ook weer al het vocht wat ik de week ervoor heb opgehouden.