Is het raar dat ik deze muziek wil luisteren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Is het raar dat ik deze muziek wil luisteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 10:31

Ik wist even niet waar ik dit moest plaatsen bij MW of LZP.

Maar goed. Ik zal mijn titel even uitleggen.

Twee weken geleden is mijn pa overleden na een lang ziekbed. Hij had Longenfyzeem, een ziekte die de 'rek' uit je longen haalt en zorgt dat de longblaasjes niet meer werken. Op het laatst had hij nog maar 5% van zijn longen die hij kon gebruiken.

Nu heb ik eigenlijk constant behoefte om de muziek, die bij de crematieplechtigheid is gedraaid, te luisteren. Als ik achter mijn PC zit, doe ik dit dan ook regelmatig, soms probeer ik de behoefte van me af te schuiven en zet ik iets anders op, maar dan na een tijdje wil ik toch de muziek van de uitvaart weer horen.

Nu vraag ik me dus af, is dit normaal?
Moet ik dit gewoon blijven doen, of juist helemaal niet?
Deze vraag zit me nu al een paar dagen dwars eigenlijk *kan juiste smilie niet vinden* *haalt er 1 ergns anders vandaan* Afbeelding

Muziek die er gedraaid is is:
My Immortal van Evanescence,
Afscheid nemen bestaat niet van Marco Borsato,
Bridge over troubled water van Simon and Garfunkel en
Open Einde van Rob de Nijs.

KozieZ

Re: Is het raar dat ik deze muziek wil luisteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:45

Gecondoleerd met je vader.

Ik denk dat het wel normaal is dat je die muziek wilt horen. Dat hoorde je tenslotte op de laatste momenten die je met je vader had. Deze liedjes zullen je waarschijnlijk verder je hele leven aan je vader herinneren.

Gewoon lekker luisteren zou ik zeggen. Natuurlijk af en toe ook een ander liedje of zo,maar lijkt mij geen kwaad te kunnen. Het is denk ik jouw manier van verwerken.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:48

Aller eerst idd gecondoleerd..

Ik zou het zelf niet kunnen, die muziek luisteren, zou er direct weer door zitten janken.
Maar als het jou helpt, dan moet je dat toch gewoon lekker doen!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:52

Gecondoleerd met je vader Ach gut
Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Is dat deze muziek luisteren: doe dat dan. Lachen Als je wat anders wilt luisteren even: voel je niet schuldig aan je vader. Hij zou vast willen dat je doet waar jij je goed bij voelt om het te verwerken. Lachen

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:53

eerst en vooral gecondoleerd.

Ik heb vorig jaar na de begrafenis van mijn vriend ook dagenlang de begrafenismuziek geluisterd, zelfs nu na bijna 8 maand doet het me goed om af en toe een liedje te horen.
Ik weet ongeveer dus ook hoe je je erbij voelt, ik heb het gewoon zijn gang laten gaan en ben dus blijven luisteren. Ik denk dat het wel goed is voor je om het je te helpen verwerken ... niet tegen je wil in met stoppen dus, laat maar gewoon begaan.
Sterkte

OP

p.s.: ook al ken je me niet echt, mijn PB staat altijd open voor je!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:55

Idd, gecondoleerd met je vader.
Precies wat mijn voorganger ook zegt, doen waar jij je lekker bij voelt. Iedereen rouwt op zijn eigen manier. Ik heb ook liedjes die ik, toen mijn kat is doodgegaan, vaak heb gedraaid omdat ik ze mooi vond, dus die draai ik ook regelmatig om weer eventjes aan mijn kat te denken.
Is natuurlijk een heel andere situatie, maar er is dus imo niks geks aan.
Groetjes, mij

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:43

Het is heel normaal hoor Sabje Lachen Toen mijn opa overleden was draaide ze oud hollandse muziek.. ik heb die ook nog weken erna door geluistert, En je weet wat mijn muziek smaak is lol. Dit is gewoon een manier van verwerken, En het gevoel dat hij nog bij je is.. Als je dit fijn vind zou ik me er ook niet voor schamen en lekker door blijven luisteren zodat jij je zo blijft voelen dat hij dichtbij je blijft. Want dat doen ze echt hoor! Ook al zijn ze er in lichaam niet meer, ze blijven altijd bij je, in je hart, om je heen en kijken en letten vanuit de hemel op je (dat is wat ik voel dan)

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:47

Gecondoleerd! Ik denk niet dat het raar is...het is een manier van verwerken. Je gunt jezelf tenminste de kans om deze liedjes te luisteren en te rouwen is beter dan er niet meer aan denken en gewoon verder gaan want dat komt het later op je dak. Sterkte!