pijn rug/schouders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kruumie

pijn rug/schouders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 19:21

ik had de laatste tijd alleen als ik in de auto zat ( dus passagiersstoel meestal of achterin) aan de linkerkant last
het lijkt onder mijn schouderblad, achter/bij mijn hart en trekt door tot de ruggengraat (snappen jullie Vork ?)

gister met mijn moeder een uur ongeveer in de auto gezeten naar Ikea, en daar merkte ik op dat het nu meer was, en mijn moeder dacht dat het eraan lag dat mijn rechterarm kan steunen en de linkerarm maar wat 'zweeft'

maar sinds vandaag/gisteravond heb ik er ook gewoon zo last van, als ik normaal zit o.i.d.
ik zit nu al met een kussen in mijn rug zodat het zachter zit zegmaar

maar weet iemand wat het is? want het doet echt steeds meer pijn Verdrietig

fjordnina

Re: pijn rug/schouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:22

Niet langs de dokter maar direct langs de fysio, dat kan nu zonder problemen. Als het een spierenkwestie is zoals je dat nu doet voorkomen kan hij/zij het wel oplossen.

kruumie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 19:24

so jij reageert snel

tja ik moest eigenlijk sowieso al een (nieuw) afspraak maken voor mijn onderrug bij de fysio
dus dan bel ik haar maandag denk ik maar even bedankt Knipoog

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:26

Is het zo'n pijn dat als je je bovenlichaam naar links of rechts buicht dat het dan pijn doet?
Of dat het pijn doet als je inademt Tong uitsteken
Ik heb het namelijk alle twee wel eens.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:28

Ik weet het niet zeker maar dat heb ik ook wel eens, vooral als ik die dag erg veel heb gedaan wat betreft arm werk (hele dag werken op vleeswaren bij supermarkt bv)

kruumie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 19:43

Riss schreef:
Is het zo'n pijn dat als je je bovenlichaam naar links of rechts buicht dat het dan pijn doet?
Of dat het pijn doet als je inademt Tong uitsteken
Ik heb het namelijk alle twee wel eens.

vooral met inademen, bewegen eigenlijk alleen als ik mijn arm op een bepaalde manier beweeg ofzo

@magda_90; ik heb vandaag alleen vanmorgen gewerkt en dat vooral met de rechterarm eigenlijk, verder heb ik de afgelopen tijd niet echt veel gedaan waarvan ik denk dat het daarvan kan komen..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:51

ik ga vaal naar chriropracticor ivm mn rug en schouders, door rug waar meer mis mee is dan goed, gaan ook de spieren trekken

ik zou als ik jou was ook naar fysio gaan, en wss zal je dan oefeningen moeten doen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:51

Dat heb ik ook wel eens.
Als je dan inademt, voel je een hele scherpe pijn door je heenschieten Tong uitsteken
Bij mij gaat het meestal wel over.
Ik adem altijd heel erg rustig in, en doe over de hele dag ook niet echt inspannende dingen en meestal gata het bij mij dan wel weer over.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:57

Hoi,
Ik heb het zelf heel veel pijn gehad.Dit kwam door overbelasting.
Blijkt slijtage te zijn in mijn geval.Eerst dacht,ik kan nooit meer iets normaals doen zonder pijn maar na een goeie fysio met goeie oefeningen is mijn houding gecorrigeerd en heb ik veel minder last.
Ook met paardrijden had ik veel last maar ik ben er nu bijna vanaf,puur door dóór te rijden (veel doorzitten!)en ook oefeningen in het zadel te doen en de goede fysio-oefeningen te doen!
Je kunt het beste naar een goeie fysio gaan en kijken wat hij er van vindt.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:49

kruumie schreef:
so jij reageert snel

tja ik moest eigenlijk sowieso al een (nieuw) afspraak maken voor mijn onderrug bij de fysio
dus dan bel ik haar maandag denk ik maar even bedankt Knipoog

Onder het mom van:

Hoe sneller de reactie, hoe sneller je er weer vanaf kunt zijn Clown

Even nog een aanvulling. Ik herken deze pijn ook wel een beetje. Ben er samen met mijn fysio en instructrice uitgekomen dat ik op een bepaalde manier wat scheef zit. Niet mijn hele lijf helt over naar links of rechts, maar bijv. in een bocht gaat mijn paard wat platter zeg maar. Vergelijk het met een motorrijder, maar dan minder extreem. Daar reageer ik op door tegen te hangen naar de andere kant. Dat doe ik dan alleen met mijn bovenlijf. Daarbij verdraai ik in de galop mijn ene been. Daardoor zit ik dus opnieuw scheef.
Als je dan vrijwel dagelijks een uurtje of langer intensief scheef zit ga je dat echt in je schouders voelen.

zoek echt een goede fysio, niet de eerste de beste, maar vraag wat ervaringen aan je omgeving.

kruumie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 21:30

dan zal het vast van het scheef zitten komen, dat doe ik volgens mij best snel

ja ik zit nu al bij een fysio ingeschreven (ben er een half jaar ofzo niet meer geweest) en wilde al een afspraak maken ivm. mijn onderrug (spieren en botten daar )
dus maak ik maar snel een afspraak, kan ik meteen mijn schouder meenemen Knipoog

iedereen bedankt voor de reacties Haha!