Lenzen en zee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Lenzen en zee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 01:36

Zoals jullie weten zit er in zeewater zout wat nogal prikt in de ogen
Nu vraag ik me af of je dan met je lenzen kan gaan zwemmen?

Edit: typo

Nanda

Re: Lenzen en zee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:12

Ik zwem altijd met mn lenzen in, ook in de zee. Alleen onder water wel je ogen dichthouden!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:24

ja inderdaad, ogen dicht, maar dat doe je ook wel met elk ander soort water als je lenzen draagt Lachen
Ik heb altijd een duikbril bij me, wil je toch nog wat onderwater kunnen zien Lachen Die wel regelmatig even loshalen van je gezicht anders drogen je lenzen uit omdat er geen zuurstof meer bij kan!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:25

Ik zou ook een flesje lenzen vloeistof meenemen
beginnen je lenzen dan een beetje te irriteren dan kun je ze even schoonmaken.......

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 16:47

Frouk schreef:
ja inderdaad, ogen dicht, maar dat doe je ook wel met elk ander soort water als je lenzen draagt Lachen
Ik heb altijd een duikbril bij me, wil je toch nog wat onderwater kunnen zien Lachen Die wel regelmatig even loshalen van je gezicht anders drogen je lenzen uit omdat er geen zuurstof meer bij kan!

Ik ben een echte onderwaterkijker,doet dat ook met lenzen,in een zwembad nooit problemen mee gehad,alleen dus met de zee vroeg ik me dat af,kan best geloven dat lenzen niet tegen zout kunnen Clown

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:51

ik ben mn lenzen echt altijd kwijt onderwater, vandaar mn brilletje Tong uitsteken Hou trouwens ook helemaal niet van water in mn ogen, ook toen ik nog geen lenzen had maar een bril, dus voor mij altijd brilletje op onder water Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:56

Ik zwem nooit met lenzen in, dan ben ik ze geheid kwijt. Ook met mijn ogen dicht: als er water aan mijn wimpers blijft hangen, dan druppelt dat zo lekker in mijn ogen als ik mijn ogen open doe en dan drijven ze alsnog weg. Ik houd ze vaak wel in (ik zie alleen maar wazigheden zonder lenzen) maar dan zorg ik ervoor dat ik niet met mijn hoofd onder water kom.

Kan me voorstellen dat zout water niet zo heel prettig is voor je ogen, maar dat zal voor iedereen wel verschillend zijn. Ik kan me ook voorstellen dat het voor je lenzen niet zo heel goed is, zout bijt toch op de een of andere manier en daar zal het materiaal niet erg blij mee zijn.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:58

ja ogen dicht houden dan kan het wel!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:39

Ik heb er gewoon mee gezwommen
Met zwemmen vallen ze niet uit bij mij
*ik wil nooit onder water Clown

Maar met douchen wel weer, dan moet ik oppassen dat ze niet uitspoelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:52

Ik als niet-lenzendrager zou eigenlijk nooit ogen open doen in zout water.. brrr.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:25

Ik heb het een keer gehad in Turkije dat ik in het water sprong en tevroeg mijn ogen open deed..
Ik dacht dat mijn ogen waren geholpen en dat ik weer kon zien, maar het waren me lenzen die er nog in zaten.
Had nergens last van trouwens ook niet van het zeezout + mijn lenzen bleven gek genoeg gewoon op hun plek zitten..

Als het de einde van de maand is (heb maandlenzen) dan doe ik soms in het zwembad onder water zwemmen met mijn ogen open en mijn lenzen blijven gek genoeg altijd op hun plek zitten..

Zie dan alles heel helder Haha!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 03:12

Ik hou mijn lenzen altijd in als ik ga zwemmen.
Doe wel mijn ogen dicht onder water, als je toch perse iets wilt zien onder water moet je zo'n brilletje halen Ja

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:54

Met zachte lenzen zwom ik altijd, ook onderwater. Die zaten altijd muurvast op m'n oog geplakt. Met m'n harde lenzen durf ik dat niet aan, volgens mij drijven ze eruit en daar vind ik ze iets te duur voor.