Gister werd ik wakker met pijn op mijn borst. Mijn borstbeen doet zeer en ademen gaat moeizaam, ik kan niet helemaal inademen en helemaal uitademen. Ik dacht dat ik gewoon niet goed gelegen had in mijn slaap, en deed gewoon mijn ding. Huis schoongemaakt, honden uitgelaten, ik wilde gaan rijden, moest van 14 tot 18uur werken. Maar rijden zag ik vanwege de pijn niet zitten, ook omdat ik met mijn armen geen kracht kan zetten dat doet zo'n pijn. Autorijden is al erg naar

Nouja, ik denk ik ga maar door gewoon, gaat wel over, maar 's avonds had ik het nog, heb vannacht amper geslapen omdat ik me niet kan ontspannen, want dat doet toch een pijn hee!!
Nu zit ik op mijn werk en het is nog hetzelfde dus alleen maar verkeerd gelegen kan het volgens mij ook niet zijn, maar ga maar de dokter bellen straks. Mijn ouders waren er gister en mijn moeder heeft eens een klaplong gehad en die vreest dak het ook heb. En ik heb net gegoogled en als ik de symptomen lees, dan ben ik er ook erg bang voor nu...
Dan moek het zieken huisin hee !!! WAAAAAAAAAAAAAH
Heeft iemand hier wel es een klaplong gehad? Het kan dus spontaan opkomen. (lees ik ook allemaal maar net)
Wikipedia:
Hij krijgt plots een scherpe, snijdende pijn, ongeveer op de plaats van de pneumothorax. Die pijn voelen ze vooral tijdens de ademhaling. Na enige tijd kan er ook dyspnoe (kortademigheid, benauwdheid) optreden. Meestal wacht de patiënt de evolutie van alles wat hij voelt (pijn, dyspnoe, …) af, voor hij beslist naar de dokter te gaan.
Vaak ontstaat er een gevoel van niet helemaal te kunnen in- of doorademen
*slik*
Mwoehelp!