Klaplong??? ikke?? nee toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Klaplong??? ikke?? nee toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 06:37

Hi, wat ik nou weer heb...

Gister werd ik wakker met pijn op mijn borst. Mijn borstbeen doet zeer en ademen gaat moeizaam, ik kan niet helemaal inademen en helemaal uitademen. Ik dacht dat ik gewoon niet goed gelegen had in mijn slaap, en deed gewoon mijn ding. Huis schoongemaakt, honden uitgelaten, ik wilde gaan rijden, moest van 14 tot 18uur werken. Maar rijden zag ik vanwege de pijn niet zitten, ook omdat ik met mijn armen geen kracht kan zetten dat doet zo'n pijn. Autorijden is al erg naar Scheve mond
Nouja, ik denk ik ga maar door gewoon, gaat wel over, maar 's avonds had ik het nog, heb vannacht amper geslapen omdat ik me niet kan ontspannen, want dat doet toch een pijn hee!!
Nu zit ik op mijn werk en het is nog hetzelfde dus alleen maar verkeerd gelegen kan het volgens mij ook niet zijn, maar ga maar de dokter bellen straks. Mijn ouders waren er gister en mijn moeder heeft eens een klaplong gehad en die vreest dak het ook heb. En ik heb net gegoogled en als ik de symptomen lees, dan ben ik er ook erg bang voor nu...
Dan moek het zieken huisin hee !!! WAAAAAAAAAAAAAH

Heeft iemand hier wel es een klaplong gehad? Het kan dus spontaan opkomen. (lees ik ook allemaal maar net)

Wikipedia:
Hij krijgt plots een scherpe, snijdende pijn, ongeveer op de plaats van de pneumothorax. Die pijn voelen ze vooral tijdens de ademhaling. Na enige tijd kan er ook dyspnoe (kortademigheid, benauwdheid) optreden. Meestal wacht de patiënt de evolutie van alles wat hij voelt (pijn, dyspnoe, …) af, voor hij beslist naar de dokter te gaan.

Vaak ontstaat er een gevoel van niet helemaal te kunnen in- of doorademen

*slik*
Mwoehelp! Nors opkijken Scheve mond

Kipje39

Re: Klaplong??? ikke?? nee toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 07:49

Ik heb het ook wel eens mee gemaakt dat ik echt serieus dacht dat ik een hart aanaval had.
Zo'n pijn op mijn borst dat doorstraalde naar mijn linkerarm..
Maar ik had met hoesten flink veel spieren verrekt en daarom zo'n pijn.
Ik hoop voor je dat het meevalt en dat je geen klaplong hebt. Succes

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 07:54

Lijkt idd op een klaplong. Beter even naar de dokter idd. Jaren geleden heb ik het op mijn werk 'smorgens vroeg opgelopen. Alle spieren nog koud en toen opeens een grote krachtsinspanning met mijn armen en bovenlijf, en werd ik neergeslagen (dacht ik). Ik lag dus voorover op tafel en dacht echt dat iemand mij neergeslagen hadm zoveel pijn. Keek verwonderd om en er was in geen velden of wegen iemand te zien. Behoorlijk veel pijn en niet goed kunnen inademen en ook niet goed uitademen, beetje blijven hangen in het midden met de ademhaling. Ik ben niet naar de dokter geweest, maar achteraf is dat stom. Nu weet ik dat ik toen een klaplong gehad heb en ik weet ook hoe zeer dat doet. Sterkte, ga wel heen, alles is beter dan er niets aan doen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 08:03

Hoe kan het bij jou dan hersteld zijn texelse?

Ik heb geen verkoudheid, hoesten, helemaal niks gehad, werd om 8 uur wakker, toen was er niets, ik was vrij dus kon door slapen, om negen uur boek gelezen tot half tien, en toen eruit en ineens die pijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:00

MarianneR hier op bokt heeft regelmatig een ingeklapte long.
Volgens mij heeft ze dat al meer dan 15 keer gehad.
De ene keer erger dan de andere keer.
Misschien kun je haar eens een pm sturen Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:05

Mijn broer heeft laatst ook een spontane klaplong gehad, maar nog erger dan jij want hij hield het gewoon niet meer vol.

Maar ik denk dat jij misschien een gedeeltelijke klaplong hebt, anders kun je nooit paard hebben gereden lijkt mij.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 12:58

Heb ook niet paardgereden hoor, dat durfde ik niet aan.

Inmiddels gaat het opeens een stuk beter, heerlijk ik kan weer vrij normaal ademhalen,bijna zonder pijn.

Ik was naar de dokter geweest en ze zei dat het inderdaad wel leek op een klaplong aan mijn verhaal maar omdat het al beter ging kon dat het niet zijn want een klaplong wordt niet beter. Daarna ging ze mijn longen luisteren en die waren prima!

Het was een geiirriteerde slokdarm door maagzuur wat tijdens de slaap omhoog komt (waar ik dus nooit geen last van heb, maar goed ze zegt het dus ik neem het aan) en daardoor een geirriteerde luchtpijp waardoor ik pijn kreeg en benauwd werd.

Heb ik weer, dan bel je 's morgens benauwd de dokter, kon nieteens een zin goed helemaal uitspreken, en twee uur later is het bijna weer weg.... hihi. Voel me wel een beetje schuldig op mijn werk dat ik twee uur eerder wegging, en daar dus niemand meer was. Nouja, oliebol happens ga voor dat laatste uurtje ook niet meer terug nu....

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:12

Tjeee.. nou meid hou je taai..