Last van rug en knieen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Last van rug en knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 20:49

Als ik redelijk lang sta krijg ik echt ontzettend last van mijn rug en knieen.
Eigenlijk heb ik er alleen maar last van tijdens concerten. Verder merk ik er helemaal niets van.
Ik weet van mezelf dat ik een slechte houding heb als ik er niet op let.(holle rug, kont naar achteren)

Nu ga ik binnenkort weer naar Lowlands. En vorig jaar kon ik echt wel huilen aan het eind van het festival, zo'n pijn deed het. Liefst wou ik gewoon gaan liggen, maar dan mis je zoveel he.

Iemand tips voor een betere houding of iets anders waardoor ik er niet zoveel last van ga krijgen?

KarmaChansy

Re: Last van rug en knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:56

goeie schoenen, met zooltjes erin dat scheeld al veel, veder zou ik het niet weten, ik heb er zelf ook altijd last van maar die schoenen en zooltjes helpen al veel

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:40

Lastig zeg! Ook ik heb er een beetje last van, maar zo te lezen zeker niet zo erg als jij hoor.
Niet te lang stil staan. En ik doe wel mee met Tai Chi, vorig jaar hebben we elke ochtend een rondje gelopen over de campings. Of even lekker dansen wil ook nog wel eens helpen. Maar misschien is jouw rug daar niet toe in staat, dat kan ik niet echt beoordelen.
En goeie schoenen is natuurlijk belangrijk.

Veel sterkte op Lowlands en natuurlijk veel plezier.

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:47

Af en toe een stukje lopen, en als het kan ergens even zitten.
Goede schoen met of zonder zooltjes kan ook wel helpen.
Die pijn komt doordat je moe wordt in je rug en benen van het lange staan in een bepaalde houding.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:06

Net weer terug en het viel reuze mee Haha!
Eigenlijk vrijwel geen last gehad van mn rug, af en toe wat pijn in mn knieen maar helemaal niet erg.
Heb er aan gedacht om steeds in beweging te zijn, lekker dansen enzo, en dat helpt dus behoorlijk goed.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:30

Ik heb dit ook jaren heel erg gehad. Ben uiteindelijk gaan fitnessen en heb me extra geconcentreerd op de been en rug spieren bij de kracht training. Nu ik deze regelmatig blijf trainen heb ik eigenlijk nergens meer last van!
Ik had ook last van een slechte houding, in de heupen gaan hangen en een holle rug, al is die rug zo vergroeid en kan ik daar niet veel aan doen, maar met pilates ben ik een heel stuk rechterop gaan staan!

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:34

zelf heb ik het ook, alleen heb ik er altijd last van,

maar let er ook goed op dat je niet overstrekt staat met je knieen, dit doe ik namelijk ook, en als ik er goed op let en zorg dat ik met iets gebogen knieen zeg maar Tong uitsteken dan heb ik er al een stuk minder last van Lachen dus mschien is het een tip

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:06

Borstbeen vooruit, schouders naar achteren en knieen niet overstrekken Lachen
sta je al heel stuk beter en hou je veel langer vol!.