Hoe kom ik aan meer energie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Hoe kom ik aan meer energie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 00:31

Als ik uit ben geweest, kan ik inmiddels tot 1 uur in bed blijven liggen.

Laatst had ik 6 dagen gewerkt, gemiddeld 4 uur per dag, met 1 zondag ertussen. Na de laatste dag donderdag, heb ik vrijdag min of meer de halve dag in bed doorgebracht. Ik had gewoon geen puf om iets te doen.

Ben gister uitgeweest, was netjes en nuchter (Bob Clown ) half 2 thuis, maar kwam half 1 m'n bed uit, ik was zo moe!!

De hele dag zo sloom, uitmesten duurde erg lang, rijden hield ik niet vol.

Dit is tegenwoordig zo vaak!! Vooral met rijden merk ik het. Ik kan gewoon niet volhouden, na 20 minuten goed rijden is de puf eruit. Gelukkig heeft m'n paard het niet heel erg hard nodig of zo, maar toch.

Hoe kom ik aan meer energie!?!

Ik slaap 's nachts meer als 8 uur, ik eet 3x per dag... Nagelbijten / Gniffelen Red me...

chillaxing

Re: Hoe kom ik aan meer energie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 03:57

Waarschijnlijk doordat je teveel slaapt. Misschien helpt het om je wekker te zetten en er iedere ochend er rond de zelfde tijd uit te komen? Lachen

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 04:18

ik wou dat ik zoveel kon slapen als jou! haha
denk dat je idd gewoon teveel slaapt. toen ik nog niet in ploegendienst werkte had ik dat ook. maar nu MOET ik opstaan en op de dagen dat ik uit kan slapen word ik nog vroeg wakker en ben ik gelijk topfit. misschien een beetje regelmaat, behalve in het weekend dan Tong uitsteken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:05

Hoe vreemd het ook moge klinken: van energie geven, krijg je energie..

Wat voor werk doe je en sport je naast het paardrijden? Snoep je veel en zo ja, wat dan?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:13

Chubby schreef:
Hoe vreemd het ook moge klinken: van energie geven, krijg je energie..

Hier ben ik het zeker mee eens. Als ik een hele dag gewerkt heb, ik werk op een babygroep op een kinderdagverblijf, en het is erg druk geweest ben ik savonds ook vaak erg moe. Maar ik moet altijd nog naar mijn paard toe om te poetsen rijden of longeren. Als ik daar dan ben vind ik het weer heerlijk en krijg daar echt energie van!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:16

Idd, ipv uitslapen de wekker zetten en een stuk lopen of fietsen kan je energie geven, maar je zou ook eens je bloed kunnen laten testen op pfeiffer.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:57

Eet je de voeding die bij je past, en heb je een leefpatroon wat bij je past?Doe je de dingen die je echt leuk vindt, waar je echt achter staat, of is het eigenlijk maar saai en eentonig, of overschreeuw je jezelf juist in wat je doet af en toe waardoor je daarna juist uitgeblust bent omdat de balans verstoord?
Kan natuurlijk ook gewoon even een fase van je lijf zijn, maar ik weet niet hoe oud je bent?
Misschien leuk om eens iemand te laten testen wat jouw "ritme" is (ja, dat kun je testen!) en wat het voedsel is wat jou kan ondersteunen om meer energie te krijgen. Sommig voedsel kan je energie werkelijk totaal om zeep helpen, zelf heb ik dat met schimmel- en gistproducten nogal makkelijk, na pannekoeken of een wit bolletje met brie kun je mij wegdragen, ik vind het heel lekker maar ik val daarna acuut zowat in slaap Haha! . Van groenten als bijvoorbeeld broccoli of wortel, fruit vooral sinaasappels en bananen, en van volkorenmeelproducten KRIJG ik juist energie. Voor iedereen kan dit anders zijn!
En inderdaad, JUIST op tijd je nest uit en jezelf "aanslingeren" kan helpen. Achter de computer wegblijven, voldoende water drinken, allemaal van die kleine dingen die kunnen helpen.
Succes ermee!
Groetjes
Licorne

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 23:24

Hmm dat klinkt wel aardig. Maar door wie kan ik zoiets laten doen dan? Zie het niet zitten om naar een of andere HA te gaan...

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:08

Tja, als je echt zo moe blijft zou ik toch wel even langs de huisarts gaan, al is het maar om uit te sluiten dat het geen bloedarmoede of pfeifer is...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:31

Ik ben ook een tijd heel futloos geweest. Als ik jou was zou ik de tips hier opvolgen, maar voor de zekerheid eens raad aan je huisarts vragen. Ik heb destijds een vitaminekuur gekregen. Op zich merkte ik er niet van, maar wat ik wel merkte is dat mijn slaap ook echt beter werd. Het rustte me veel meer uit dan ervoren.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:13

Er zijn Kinesiologen die dit kunnen doen, mijn ouders hebben een buurvrouw die o.a. (ze doet nog veel meer) kinesiologe is, en je bioritme en je allergieen/voorkeuren etc. haarfijn kan uittesten. Werkt d.m.v. spiertestjes, ze stelt je vragen en test bijvoorbeeld series alarm- en acupunctuurpunten, en hoe je lichaam en de spier die getest wordt reageert geeft haar de informatie.
Heb er zelf altijd veel aan gehad, en nog weleens, ook veel lol trouwens (mens heeft goed gevoel voor humor Knipoog), ik ben gek op pindakaas en bananen, kan ik echt behoefte aan hebben, en jawel, ze testte (je ziet niet wat ze test en weet ook niet waar ze op dat moment mee bezig is, ik kon het dus niet beinvloeden en had het ook niet gezegd) me heel goed op pindakaas en bananen, zit e.e.a. aan stofjes in die blijkbaar voor mij gezond waren. Heel grappig dat die dingen eruit kwamen!
Wellicht even surfen op internet? Bij je huisarts hoef je met zoiets vaak niet aan te komen, maar ik heb bijvoorbeeld de mazzel dat ik een huisarts heb die niet moeilijk doet en me doorverwijst als ik daarom vraag. Maar niet iedere huisarts is zo modern dat hij samenwerkt met wat zij "alternatief" noemen.....
Groetjes
Licorne

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:15

Bij mij helpt een vast ritme heel goed..
Bijvoorbeeld;
Elke dag om 10 uur naar bed en 's ochtends om half 8 opstaan..
Gaan eten, lekker naar de paarden enz..
Ga wat actiefs doen.. ga lekker fietsen o.i.d.
Ik word ook heel lui/moe als ik halfe dagen slaap.. achter de computer hang enz.. Dan trek ik het ook niet om 's avonds nog te gaan rijden als ik een hele 'luie' dag heb gehad..

Zo'n test wat hierboven over word verteld klinkt ook interesant Lachen
Ik had er nog nooit over gehoord Lachen

Ik werk nu gemiddeld 6 dagen per week op een springstal.. en ik ben echt lichamelijk heel actief..
maar ik krijg er echt energie van omdat ik het gewoon leuk en lekker vind om te doen denk ik..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:44

Een vast ritme is idd heel belangrijk en blijf niet te lang in je bed liggen. Zorg wel voor voldoende slaap (gemiddeld 8 uur), maar blijf niet slapen tot je vanzelf wakker wordt. Zet de wekker en ga meteen uit bed, neem een douche, kleed je aan en begin de dag met bijvoorbeeld een wandeling(etje)

Eet ook niet teveel suiker, daarvan gaat je bloedsuikerspiegel sterk schommelen waar je heel moe van kan worden.
Probeer wel veel vezels en groente te eten, die stabiliseren je bloedsuikerspiegel

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:49

Neem druivensuiker tabletten die geven je meer energie.Neem er niet teveel van, anders kan je niet in slaap komen als je in bed ligt.Ik eet zelf veel suiker en barst van de energie,ben niet moe te krijgen.Helaas is teveel suiker niet goed,dus raad ik je dat ook niet echt aan.Ieder zijn eigen beslissing om veel suiker te nemen.Je krijgt er in ieder geval veel energie van.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:53

Van suiker krijg je wel veel energie, maar dat is maar van korte duur en daarna wordt je heel moe. Dus wil je je energie uit suiker halen dan moet je de hele dag door suiker eten en dat is echt niet gezond.
Je kan je energie beter uit vezelrijk eten halen zoals volkoren brood.
Voor even wat meer enegrie kan je ook een hand zonnebloempitten nemen

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:59

Haha.. hele dag alleen maar snoep eten Clown

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:35

Een vast ritme is idd heel belangrijk. Je moet jezelf dwingen om eerder uit bed te stappen want je lichaam went hier anders te veel aan en dan wordt het niet veel beter. Het zal wel moeilijk zijn maar toch proberen. Het geeft zo'n goed gevoel als je wat meer met de dag kan doen!
En al die tips hierboven hoef ik niet te herhalen, het komt op hetzelfde neer!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 07:19

Nu de vakantie weer begonnen is komen er ineens veel van dit soort topics

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:34

Van suiker eten word je inderdaad moe op te duur, voldoende vezels eiwitten en koolhydraten eten is beter.

Probeer naast je voeding (gezond vers en gevarieerd) een goed vitamine spupplement en met name vitamine B. Dit hebt je fitheid en concentratievermogen.

Als je naar een goede drogist gaat vind je ook zat natuurlijke supplementen die je energie bevorderen.

En inderdaad regelmaat. Als ik uit ben geweest slaap ik de volgende dag ook uit dat is normaal. Probeer echter zo veel moegelijk rond dezelfde tijd te gaan slapen en op te staan. Je haalt meer rust (en dus energie) uit vroeg naar bed gaan dan dat je krijgt als je lang uit slaapt. Dus ga er een keer om 9 uur in i.p.v. om 1 uur eruit.

Succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:10

Word je van suiker eten moe op den duur? Nou daar heb ik totaal geen last van,misschien is dat bij iedereen verschillend?Ik heb door veel suiker in koffie en thee heel de dag door veel energie,echt waar.Ik ben bijna nooit moe en sta toch elke dag rond half 8 al op en ga pas rond 12uur s'nachts naar bed.Maar veel suiker zal bij iedereen wel anders vallen dan denk ik.Je kan er ook erg dik van worden en het is niet bepaald goed veel suiker.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:18

Maar drink je dan alleen 's ochtends thee of koffie met veel suiker?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:19

Klopt,ik drink de hele ochtend koffie met 5 klonten suiker en veel melk.In de thee [s'avonds] doe ik 4 klonten suiker.Waarschijnlijk heb ik dit gewoon nodig,ik heb regelmatig last van een Hypo,een te laag suiker gehalte in het bloed.In ieder geval geeft veel suiker mij enorm veel energie.En ik ben nooit ziek.Dus ik denk dat als je alleen in de ochtend veel suiker neemt,je de hele dag energie hebt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:33

Dat is iig niet waar. Het is zo onderhand toch wel bekend dat je van suiker een energiestoot krijgt, maar dat je bloedsuikerspiegel daarna zo sterk daalt dat je je futloos gaat voelen.
Daardoor krijg jij een Hypo, door de grote hoeveelheden suiker schommelt je bloedsuikerspiegel zo sterk.

Bovendien drink je de hele ochtend koffie, mét caffeine

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:45

Ik ben na een hypo helemaal niet futloos en krijg ze echt niet elke week hoor.Ik ken mensen die suikervrij eten en die ook last hebben van een hypo.Het is gewoon bij elke mens verschillend,elk lichaam heb een andere behoefte aan suiker nodig.Bij de een word suiker omgezet in alleen maar energie, een ander word er dik van.Het is maar net wat de behoefte van je lichaam is dus.En wat betreft die caffeine,dat is verslavend,heb nix met energie te maken.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 17:24

Inmiddels mag ik van mezelf niet meer overdag in bed liggen, op de bank voor de tv mag wel.

Ik probeer op regelmatige tijden naar bed te gaan en op te staan, en overdag niet te niksen. En opzich gaat het aardig, al ben ik wel heel moe nu Clown