Zou het gebroken kunnen zijn??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elbeauty

Zou het gebroken kunnen zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 22:06

Ik was gezellig aan het winkelen.. Ik had hoge hakken aan en mijn broekspijpen een beetje opgerold toen ben ik in die broekspijp gaan staan met die hak en zo verzwikte ik dus mijn voet. Dit deed dus wel pijn. Maar ik ben niet zon jankerd dus beetje verder gelope liep wel moeilijk. Maar nu ben ik thuis en zit er dus een bult op mijn voet en is hij blauw. Mijn grote teen kan ik bewegen de andere niet.Ik voel de hele tijd pijn maar niet super erg. Als ik eraan kom doet het pijn dat ik ervan moet huilen. Ik kan lopen op de hakschoenen die ik aan had maar zonder schoenen doet het verschrikkelijk pijn. Zou mijn voet nu gebroken zijn?

Keet

Re: Zou het gebroken kunnen zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:24

als je het zeker wilt weten moet je ven langs de eerste hulp gaan

zou wel beginnen met koelen als ik jou was, beperkt de schade binnenin een beetje

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:51

Ik zou er sowieso gewoon even mee langs de eerste hulp gaan, liever het zekere voor het onzekere! Hoeft nog niet meteen een breuk te zijn, een scheur zou ook kunnen en dan is het wel goed als ze dat zien! Gewoon een flinke verzwikking kan natuulijk ook (en doet van horen zeggen meer pijn dan een breuk).

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:20

Ik zou er inderdaad even mee langs de ehbo gaan...klinkt in ieder geval niet goed! Het hoeft niet meteen gebroken te zijn,maar het is vervelender als je er langer last van blijft houden en dat het uiteindelijk toch een breuk/scheurtje is...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:31

Als ik jou was zou ik het dit nachtje even aankijken,thuis goed koelen,eventueel arnica erop smeren. En morgen naar de HA en evt. door naar het ziekenhuis voor foto's.
Als je het echt gebroken zou hebben zou je niks kunnen bewegen. Dus om nou middenin de nacht de EHBO en de rontgenlaborant lastig te gaan vallen,terwijl je eigenlijk met een paracetamolletje en een goede afkoeling wel even kunt wachten tot morgen!
(Ik heb er zelf gruwelijk hekel aan,als ik snachts mn bed uit gebeld wordt,omdat er iemand wat last heeft van de pols,enkel etc.terwijl de pijn niet echt overheersend was. Dan heb ik zoiets van, even doorzetten,en wacht gewoon tot morgen. Tot de reguliere tijden!)

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:31

Hetis niet gebroken, je enkel is gekneust-tot zwaar gekneust. Dan zwelt ie namelijk op en wordt ie blauw. Dit doet overigens wel meer zeer dan dat ie gebroken zou zijn.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:33

Dat heb je niet helemaal juist! Knipoog Het kan ook rustig blauw worden als het gebroken is hoor! Maar dan zou ze er direct al niet meer op kunnen lopen en de tenen niet meer kunnen bewegen. Maar ze kan haar grote teen nog bewegen. Dus ik verwacht dat haar banden iets opgerekt zijn of gewoon een kneuzing in haar enkelgewricht.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 00:30

hij is gekneusd heb nu rekverband maar doet nu veel meer pijn dan net. Maar komt wel weer goed haha.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:03

Oh je bent naar de dokter geweest. Fijn dat het niet gebroken is al doet kneuzen ook al ontzettend veel pijn Ach gut

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:11

Verstandig dat je er naar hebt laten kijken. Nu rust houden en niet overmatig belasten (maar daar zul je ook geen zin in hebben).

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 11:30

Nee het doet echt veel pijn heb pijnstillers gekregen.Maar ik ben allang blij dat het toch niet is gebroken want ga vannacht op vakantie.

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:36

Een kneuzig is pijnlijker dan een breuk.
Tenminste, dat zeggen ze.

Wel zwaar *** dat het net gebeurt nu je op vakantie gaat.

Veel sterkte! Ach gut

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:05

Beter drukverband dan weken in gips.

Maar blijft kl*te dat je je enkel hebt gekneusd. Ik heb ooit mijn enkel zo erg gekneusd dat het in gips (spalk) moest Tong uitsteken

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 16:32

ooh dat is wel vervelend. Het is trouwens mij voet die gekneusd is maar het drukverband kan ik er in kreta wel afhalen hoop ik dan kan ik alsnog lekker zwemmen!