Brandplek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Brandplek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 18:53

Afgelopen zaterdag vierde ik mijn verjaardag. Nu had mijn moeder een plastic bloem gekocht met kleine kaarsjes naar binnentoe gericht. Die moest je dan aansteken en dan ging dat ding zingen en 'bloeien'. Wij steken hem aan en ik loop ermee naar mn vrienden, was de bedoeling dat ie op tafel kwam te staan. Ik ben nog niet eens half in de schuur als dat ding gaat spuiten alsof het een soort vuurwerk is! Alles goed en wel maar het plastic was ondertussen aan het smelten. De bloem 'bloeide' open en ik kreeg allemaal brandend plastic op mijn handen. Het brandde als de p*stp*kk*n!! Ik kon eerst ook niet weg omdat mijn ouders achter me voor de deuropening stonden en dat de enige uitgang was. Ze zien dat ik auw roep en gaan snel aan de kant en ik sprint zo hard als ik kan de tuin in.

Toevallig had ik bij wijze van een grap een opblaasbadje gehad die ze al hadden gevuld met water en ik smijt dat - nog steeds plastic brandend op mijn handen - in dat badje en sprint verder de keuken in. Meteen mijn handen onder de kraan gedaan - heb opgelet bij de EHBO lessen - en het plastic eraf proberen te pulken terwijl het prikte als ik weet niet wat.

Het gevolg was dat ik op mn linkerhand op mn duim- ter hoogte van het vingerkootje (dat gewrichtgeval) -een blaartje heb gekregen, op mn ringvinger een miniscuul rood plekje en aan de bovenkant van mijn rechterduim -ter hoogte van de V-splitsing zeg maar tussen de duim en de wijsvinger- een donkere plek. Over beide handen heb ik op verscheidene plekken ook nog meer kleine plekjes zitten maar die zie je amper.

Maar mijn vraag is nu: weet iemand of dit een plekje is wat ik altijd zal houden of dat hij nog een keer verdwijnt?

Het is me niet gelukt om er een duidelijke foto van te maken. Hij is ong. een halve centimeter lang en nog een de helft breed. Donkerbruin/rood met een roodachtige uitvloei. Misschien helpt deze uitleg een beetje.

Bedankt voor de hulp alvast, groetjes.

Lenneke_

Re: Brandplek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:32

Meteen naar de dokter gaan!
Een donkere plek is echt niet goed. Als je daarmee blijft lopen kan je er heel lang last van houden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:45

Donkere plek klinkt inderdaad niet goed, klinkt op de grens tussen tweede en derde graads. Toch ff langs je huisarts morgen jij!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 15:19

Het is ook een klein kuiltje. Ik had er nog niet aangevoeld maar vanmorgen deed ik dit eens wel en toen voelde ik het. Volgens mn werk leek het net een moedervlek die kleur.

Is een dokter wel echt nodig? Ik heb er geen last meer van (alleen die dag).. Is nu alleen, een plek.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:09

Die bloemen heb ik ook gehad, staat duidelijk op dat je hem neer moet zetten voordat je hem aansteekt, omdat er idd een soort van vuurwerk uit komt...
Als het wondje dicht is zou je ook bepanthen kunnen halen bij de apotheek, dat is voor lichte brandwonden, en anders toch even naar de HA.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 12:48

Ware het niet dat hij al uit de doos was, doos weggegooid voordat ik m aanstak. Moeders had m al klaargezet..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:01

Heeft je moeder daar ook niet naar gekeken dan?
Tip voor de volgende keer, even de gebruiksaanwijzing lezen met zulke dingen?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 03:17

Dat zul je wel even blijven zien denk ik !! Ja
Zelf heb ik het ook gehad, alleen dan met een rooster uit de oven die tegen mijn buik aankwam.

Dit werd ook een bruine plek, dit is nu 3 jaar geleden denk ik en je ziet het nog steeds een beetje.\

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:31

Ik had een keer een kruik (waar van die gelvulling) inzit te lang in de magnetron gedaan. Ik had erge buikpijn en drukte dat ding direct toen die uit de magnetron kwam tegen mijn buik aan.

Hij sprong toen kapot en die kokende vloeistof kwam tegen mijn buik. Een klein plekje gelukkig. Ik was ook bang dat het niet weg zou gaan maar na een maand of 2 ofzo was het toch verdwenen. Ik hoop voor je dat dit bij jou ook zo zal zijn.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:36

Citaat:
heb opgelet bij de EHBO lessen - en het plastic eraf proberen te pulken

Ik denk toch niet dat je echt hebt opgelet, want je mag nooit iets van een brandwond afpulken Bloos

Verder zou ik er inderdaad mee naar de huisarts gaan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 10:51

Ik zat meer zo te denken, als ik het liet zitten kon het misschien vast blijven zitten aan mijn huid. Daarom probeerde ik het ergste eraf te halen..