Steken links in de maag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Steken links in de maag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 16:44

Hallo,

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

Laat ik eerst even mededelen dat ik last heb van een spastische dikke darm. Nu heb ik de laatste tijd...als ik hier last van heb, ook steeds erge steken aan de linkerkant van mijn maag. Zegmaar zo'n 3 cm onder mijn ribben aan de linker kant. Mijn buik blaast zich dan ook op en doet echt ontzettend zeer dat ik gebukt moet gaan lopen enzo.

Weet iemand misschien of er een bepaald 'lichaamsdeel' zit wat ook steeds kan verkrampen? Of zouden jullie zeggen dat dit van mijn darmen afkomt. Als mijn blinde darm links had gezeten dan had ik kunnen zeggen dat die het was...maar nee..

furious

Re: Steken links in de maag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:46

Ik zou zeggen dat het je darm is. Er zitten verder geen organen links van je maag. Verder heb ik er niet veel verstand van. Succes er mee!

Amandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 18:35

Ik heb daar ook klachten gehad een tijdje geleden. Het bleek dat ik last had van mijn dikke darm (ben ook bekend met een spastische darm), er zit precies daar een bocht en dat schijnt een bocht te zijn die bij veel mensen klachten geeft.
Je milt zit trouwens ook links, dus het wil niet zeggen dat het bij jou ook van je darmen is maar het kan natuurlijk wel. Ik had dus ook steken daar en het was bij mij dus wel mijn darm.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:50

9 van de 10 x is het een spastische darm, heb je er langer last van dan even langs je huisarts gaan, want het kan ook een darm ontsteking zijn.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:00

Amandje schreef:
Ik heb daar ook klachten gehad een tijdje geleden. Het bleek dat ik last had van mijn dikke darm (ben ook bekend met een spastische darm), er zit precies daar een bocht en dat schijnt een bocht te zijn die bij veel mensen klachten geeft.
Je milt zit trouwens ook links, dus het wil niet zeggen dat het bij jou ook van je darmen is maar het kan natuurlijk wel. Ik had dus ook steken daar en het was bij mij dus wel mijn darm.

De meeste mensen met een spastische dikke darm hebben idd op die plek last. Milt speelt meestal alleen op bij grote lichamelijke inspanning.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:03

daniella74 schreef:
Amandje schreef:

De meeste mensen met een spastische dikke darm hebben idd op die plek last. Milt speelt meestal alleen op bij grote lichamelijke inspanning.

Je milt speelt niet op, dat wordt idd snel gedacht.. Maar soms heb je ook rechts pijn in je buik bij inspanning, en je milt zit dus links. Wat ik geleerd heb is dat het 'gassen' zijn die in je darm zitten, en door inspanning omhoog borrelen, en omdat je darm in een soort van hoekje loopt blijft het daar vaak hangen wat pijn doet..

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:51

De bovenstaande antwoorden zijn idd héél herkenbaar!

Zoals ik in mijn 1e post al zei heb ik idd ook last van een spastische dikke darm Lachen Ik hoop dan maar dat het daar vanaf komt. Heb er vaak ook last van als mijn maag zegmaar opgeblazen is...van die rotdarm.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:52

een blinde darm ontsteking misschien?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:54

Die zit rechts Lachen

Blinde darm ontsteking is al uitgesloten...als dat zo was geweest dan had ik wel anders gepiept Lachen

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:55

ow hihi oeps ik ben natuurlijk geen dokter haha wat erg haha ik dacht echt even dat hij link zat hehe

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:37

pascale schreef:
een blinde darm ontsteking misschien?

Blindedarm zit rechts 3 vingers naast je navel ongeveer! Knipoog
En als ze echt een blindedarmontsteking had gehad,had ze wel andere klachten gehad!
De klachten van een Blindedarmontsteking beginnen ook vaak rondom de navel, ipv op de plek zelf.

Ik verwacht ook dat het een stuk darm is,waar je vooral last van hebt. Zoals hier ook al eerder werd gezegd,en klopt,daar zit idd de buiging van je darm.